Tamladi brecelj in vazelin-mojster
Propalitet&Justice Yeldham
Zajemalka lubrikanta ...
© Igor Škafar
Čeprav Društvo za razvoj mladinske kulture v okviru svojih Mladinski akcij čedalje bolj često nudi atrakcije analognejše sorte, tja do hardkorovskih dratarjev, se nizko- ali ničproračunska organizacija kdaj izkaže tudi s svojo prvobitno dejavnostjo, s kako nojzersko soarejo. Vprašanje je sicer, ali je k nojzerskim silam - razen po prepričanju, seveda - prišteti one-man band Propalitet, kateremu bodo zaradi kromosomov seveda iskali primerjavo in podobnika v Marku Breclju. Čeravno gre za Brecljevega tamladega, pa na prvo žogo primerjave tokrat niso tako daleč od resnice, saj Propalitet povzema kot kaže izvoljeno obliko izražanja Brecljeve familije, kantavtorstvo, kitaro in besedila. Resda si je Propalitet odvil in distorziral kitaro ter podkrepil rokersko kitarjevanje z udarci bas bobna, resda se njegov srd in odpadništvo slišita neposredneje od definitivno zadetejših očetovih začetkov, vendar pa so nagnjenje do humorja, rime in absurda ter ljubezen do srbohrvaščine že tu. Se je torej kmalu nadejati tudi novega Buldožerja?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Zajemalka lubrikanta ...
© Igor Škafar
Čeprav Društvo za razvoj mladinske kulture v okviru svojih Mladinski akcij čedalje bolj često nudi atrakcije analognejše sorte, tja do hardkorovskih dratarjev, se nizko- ali ničproračunska organizacija kdaj izkaže tudi s svojo prvobitno dejavnostjo, s kako nojzersko soarejo. Vprašanje je sicer, ali je k nojzerskim silam - razen po prepričanju, seveda - prišteti one-man band Propalitet, kateremu bodo zaradi kromosomov seveda iskali primerjavo in podobnika v Marku Breclju. Čeravno gre za Brecljevega tamladega, pa na prvo žogo primerjave tokrat niso tako daleč od resnice, saj Propalitet povzema kot kaže izvoljeno obliko izražanja Brecljeve familije, kantavtorstvo, kitaro in besedila. Resda si je Propalitet odvil in distorziral kitaro ter podkrepil rokersko kitarjevanje z udarci bas bobna, resda se njegov srd in odpadništvo slišita neposredneje od definitivno zadetejših očetovih začetkov, vendar pa so nagnjenje do humorja, rime in absurda ter ljubezen do srbohrvaščine že tu. Se je torej kmalu nadejati tudi novega Buldožerja?
Pustimo pretegnjene primerjave in podtikanja, ki krnijo avtorjevo samobitnost in omenimo vsaj še drugega ponedeljkovega gosta Gromke, Avstralca Lucasa Abelo, ki se ukvarja z marsičem (o vzbujanju elektronskih šumov preko piercingov skozi glavo uda in še marsičem si preberite na http://www.dualplover.com/lucas.html), tu pa se je predstavil s projektom Justice Yeldham and The Dynamic Ribbon Device. Aparat, ki ga Abela tokrat onegavi, je menda z gramofonskimi glavami ozvočena steklena plošča, na katero se igra s polnimi usti lubrikanta, z veliko brbotanja in slinjenja gor in dol po šipi, na katero je moč s pridom pritiskati ali udariti z glavo in jo, za finale z veliko cvrčanja in hreščanja ter nekaj prodornimi basovskimi mikrofonijami bogatega nastopa, raztreščiti pod odrom, da letijo črepinje na vse strani. Zakaj se nam zdi, da bi bili nekateri nojzerski performansi, tudi tokratno surovo, živalsko, a po drugi strani neizmerno kratkočasno Yeldhamovo maltretiranje objekta in sebe, neprimerno sočnejši zalogaj za Kapelico od njenega elektronsko resnoglasbenega cikla?
... in veselo na delo!
© Igor Škafar