27. 6. 2004 | Mladina 25 | Kultura
Nekega dizajnerja spomin
Memory
Memory interaktivno
© Miha Fras
Namesto da bi v galeriji buljili v televizijske ekrane, kar je vse bolj čest pojav v sodobni umetnosti, je Martin Bricelj, resda le za uboge štiri dni, v Škucu ponudil artefakt, mimo katerega ne more tako zlahka in hitro niti pasant s staroljubljanskega korza. Če veliko galerij izgublja bitko s pogledom, katerega pozornost in predirnost narekuje dinamični tempo kapitalistične proizvodnje, mu je Bricelj tu nastavi bogato opetičeno past v liku igre memory, katere sličice je obračala in ob njej napenjala možgane že marsikatera poharska druščina. Na voljo so bile tri inačice. Interaktivno, na mizo projicirano, s pomočjo senzorjev na pritisk gnano inačico se je na torkovi otvoritvi igralo v z motivi fotografij, ki razkrivajo Bricljevo dizajnersko žilico, prekriti sobi Škuca.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
27. 6. 2004 | Mladina 25 | Kultura
Memory interaktivno
© Miha Fras
Namesto da bi v galeriji buljili v televizijske ekrane, kar je vse bolj čest pojav v sodobni umetnosti, je Martin Bricelj, resda le za uboge štiri dni, v Škucu ponudil artefakt, mimo katerega ne more tako zlahka in hitro niti pasant s staroljubljanskega korza. Če veliko galerij izgublja bitko s pogledom, katerega pozornost in predirnost narekuje dinamični tempo kapitalistične proizvodnje, mu je Bricelj tu nastavi bogato opetičeno past v liku igre memory, katere sličice je obračala in ob njej napenjala možgane že marsikatera poharska druščina. Na voljo so bile tri inačice. Interaktivno, na mizo projicirano, s pomočjo senzorjev na pritisk gnano inačico se je na torkovi otvoritvi igralo v z motivi fotografij, ki razkrivajo Bricljevo dizajnersko žilico, prekriti sobi Škuca.
Na medmrežno (še vedno na voljo na www.memoryplay.com), kjer lahko poleg Bricljevih utrinkov vsakdanjika izbiraš tudi med drugimi serijami fotografij - na prvi pogled najbolj zahtevna: serija jošk - in vnašaš celo svoje, se je lahko klikalo v Škucovi sprejemnici. Tretja, analogna, edina, pri kateri se v Bricljevi, solo igri prilagojeni verziji memoryja ne meri čas in zatorej nima tako ihtavega tekmovalnega značaja, tako znanega razrvanim odvisnikom od kinetičnih videoigric, pa je bila v popotnico razstavi kot spremni katalog. Katalog, ki z obliko duhovito oponaša Ravensburgerjev(r) (tudi: Martin Bricelj(r)) original in v katerem je namesto navodil natisnjeno obsežno pojasnilo Marine Gržinić, v katerem lahko preberete vse o globljih dimenzijah projekta. Bi lahko Bricelj, ki je s svojo fragmentirano optiko, ključnimi izseki spomina okužil nedolžno igrico, prodrl tudi na "pravo" tržišče za mladezen? Lahko, ko ne bi ob izbiri abstraktnih motivov in dejstvu, da ne gre za isto, temveč dve polovici sličice, pojamrali prvi najstniški ciljni konzumenti. For geeks only? No, kakor je zagrizenim igralcem memoryja znano, je verjetno finta edinole v številu ponovitev, saj spomin konec koncev ne izbira po detajlih, ampak po barvnem tonu podob.
Memory analogno in medmrežno
© Miha Fras