Petra Tihole

 |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

Hanne Hukkelberg: Featherbrain

2012, Propeler Records

Norveška pevka in skladateljica Hanne Hukkelberg je svojevrsten fenomen v svetu glasbe. Klasično izobražena glasbenica je izkušnje pridobivala na glasbeni akademiji v Oslu, peti in raziskovati glasbo pa je začela v domači kuhinji v Kongsbergu, kjer je že pri treh letih odkrivala hišne zvoke in jih izvabljala iz prav vsega, kar ji je prišlo pod roke.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Petra Tihole

 |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

Norveška pevka in skladateljica Hanne Hukkelberg je svojevrsten fenomen v svetu glasbe. Klasično izobražena glasbenica je izkušnje pridobivala na glasbeni akademiji v Oslu, peti in raziskovati glasbo pa je začela v domači kuhinji v Kongsbergu, kjer je že pri treh letih odkrivala hišne zvoke in jih izvabljala iz prav vsega, kar ji je prišlo pod roke.

Dekle, ki svoje korenine išče v svetu eksperimentalne, elektronske in jazzovske godbe, je kasneje igralo v različnih freejazzovskih in rockovskih skupinah, pa tudi v težkometalni skupini Funeral. Žanrsko neulovljiva glasbenica se prav tako z lahkoto premika med bolj popularnimi in folk obrazci. Na prvo pustolovščino se je odpravila leta 2005, ko je izdala pop prvenec Little Things. Nasledil ga je uspeh z norveškim grammyjem nagrajenega in v Berlinu zasnovanega albuma Rykestrasse 68, s katerim se je prvič predstavila tudi slovenskemu občinstvu, saj je leta 2007 v Ljubljani nastopila na 23. Drugi godbi. Pred tremi leti je glasbenica, ki danes živi v Oslu, izdala tretji, indie rock album Blood From A Stone, letos pa poskrbela za presenečenje, ko je pri založbi Propeler Records izdala nov dolgometražni album Featherbrain, ki je nastajal v New Yorku.

Hanne tokrat postreže z ekscentričnim albumom, ki je nekakšna vez med dosedanjimi izdelki in na katerem poleg vokala glavno mesto zasedata še kitara in sintetizator zvoka. Ponovno sodelovanje z multiinstrumentalistom Kårejem Vestrheimom iz zasedbe Jaga Jazzist, ki je album tudi produciral, dopolnita Ivar Grydeland na kitari in Mai Elise Solberg z vokalom. Na albumu pa na stare cerkvene orgle igra tudi Hannin oče Sigurd Hukkelberg. Plošček lahkotno uvede nežen in zasanjan vokal pevke, ki jo lahko primerjamo z Islandko Björk, in nas nato v dobrih 40 minutah lahkih nog izmenjaje popelje v neskončne višave in prav tako hitro spusti v temačne globočine. Vrhunec tega intenzivnega albuma sta gotovo skladbi My Devils in The Time And I And What We Make, ki na ves glas zapeljeta z večglasnim petjem in v duhu razvezanih jezikov Cocteau Twins. Hanne, ob poslušanju katere se na trenutke spomnim tudi domače improvizatorke Irene Tomažin, pri snovanju uporablja pasaže, sestavljene iz najrazličnejših zvokov: zvonjenja zvonov, iskanja telefona po polni ženski torbici ali pač zgolj požvižgavanja. Njena glasba je intimna, temu pritrjuje tudi zaključni skromni in iskreni ter v norveščini zapeti duet z 88-letnim klasično izobraženim glasbenikom Erikom Visterjem. Tega v Ljubljani sicer ne bomo slišali, bomo pa že kmalu slišali Hanno, saj bo 24. aprila v okviru koncertnega cikla Cankarjevi torki nastopila v Cankarjevem domu.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.