Damjana Kolar

 |  Kultura

5. rojstni dan Kina Šiška

Danes 19. septembra bo v Kinu Šiška od 18. ure dalje potekal pester program dogodkov, s katerimi bodo obeležili peto obletnico delovanja (v tem času se je zvrstilo več kot 1300 različnih dogodkov, ki jih je obiskalo skoraj 350.000 obiskovalcev). Osrednji dogodek praznovanja prve petletke bo koncert novomeške zasedbe Moveknowledgement, ki bo premierno predstavila peti studijski album See, na katerem se njihov prepoznavni slog sreča iz oči v oči z zapuščino psihadeličnega rocka. V vlogi predskupine bodo nastopili Koala Voice, zmagovalci prve sezone Špillige. Več>>

Začelo se bo v podhodu pod Celovško, kjer bodo odprli drugi grafitarski jam Med štirimi stenami, na katerem se bo z ulično umetnostjo tudi letos predstavil šišenski kolektiv 1107. V okviru festivala Svetlobna gverila bo sledila zvočno-svetlobna instalacija z naslovom Artificiel: Impacts, ki predstavlja poskus vizualizacije električne napetosti. Instalacijo sestavljajo Tesline tuljave, vpete med steklene plošče, ki ob prisotnosti gledalca aktivirajo zvočne in svetlobne signale različnih intenzivnosti in ritmičnih poudarkov. Odprli bodo tudi zaključno skupinsko razstavo iz cikla mladih ustvarjalcev z naslovom 9 pod 29, na kateri se bodo v različnih medijih (fotografije, ilustracije, slike, instalacije) predstavili: Biba Košmerl, Gal Košnik, Bojan Mijatović, Nez Pez, Skrabzi, Adrijan Praznik, Matija Medved, Dorijan Šiško in Nika Rupnik.

Z nekoliko nekonvencionalnim projektom À la Cart Performance Webshop se bosta predstavili umetnici Nina Jan in Urša Sekirnik, ki na tržišče postavljata pravo spletno trgovino, kjer lahko naročite predstavo po lastni izbiri in prek ustaljenih postopkov spletnega nakupovanja njuno delo priredite svojemu okusu in zahtevam ter tako naročite svojo različico predstave, ki jo avtorici nato izvedeta v živo. Umetnici "s strukturnimi in vsebinskimi prvinami spletne trgovine vedno znova obračata pozornost na pogosto spregledano delo, ki se skriva za njunim umetniškim procesom ter svarita pred gledanjem na umetnost zgolj skozi perspektivo romantične umetniške evforije, ki je po njunem mnenju pogosto izgovor za stalno samo-izkoriščanje in minimalno oziroma nikakršno finančno kompenzacijo za opravljeno umetniško delo. Kot alternativo omenjeni perspektivi ponujata vpogled v okoliščine kreativnega procesa, to pa omogoča razumevanje investiranega dela, časa in predanosti ter izpostavlja pasti in ugodnosti prekernega življenskega stila."