29. 1. 2015 | Kultura
Prerez ustvarjalnega opusa Bojana Gorenca
Od 29. januarja do 29. marca bo v Mestni galeriji na ogled pregledna razstava slikarja in grafika Bojana Gorenca z naslovom Kako slike prihajajo (1979-2014), ki sta jo pripravila kustosa Mateja Podlesnik in dr. Tomislav Vignjević. Tokratna razstava bo po prvi predstavitvi Gorenčevega dela (Slikarstvo 1982-1990) leta 1990 v Moderni galeriji, eden od njegovih večjih razstavnih projektov.
Po besedah kustosov se "naslov razstave Kako slike prihajajo nanaša na čas njegove samostojne razstave v Galeriji Škuc leta 1982, saj je bil tudi nadaljnji potek njegovega ustvarjanja utemeljen na refleksiji in obravnavanju medija, njegovih izraznih možnosti in specifik slike v času, nasičenem s podobami, ter vprašanju vznika podobe. Obrat k tematizaciji figure in sistemov reprezentacije, kakršni so se zvrstili v slikarstvu novega veka, ter nato k refleksiji medijske posredovanosti sveta se je v Gorenčevem slikarstvu izvršil na začetku devetdesetih let 20. stoletja. Slika postane prizorišče soočenja, prepletanja in dopolnjevanja različnih sistemov upodabljanja, sozvočje ali nasprotje več reprezentativnih možnosti podobe ter prostorskih zasnov."
Bojan Gorenec je študiral slikarstvo na Akademiji za likovno umetnosti v Ljubljani pri profesorjih Marjanu Pogačniku in Jožetu Brumnu. Diplomiral je leta 1979, od leta 1996 pa na ALUO deluje kot profesor za slikanje in risanje (opravljal je tudi funkcijo dekana). Za svoje delo je prejel številne nagrade, med njimi tudi nagrado Prešernovega sklada leta 1990. Poleg slikarstva se ukvarja z umetnostno teorijo in filozofijo umetnosti. Njegov prispevek k fenomenološki teoriji vizualne percepcije in hkratno raziskovanje ter preverjanje perceptivnih procesov v lastni slikarski praksi so pomembno zaznamovali likovno produkcijo osemdesetih let 20. stoletja.
Razstava v Mestni galeriji, ki sodi med obsežnejše prereze njegovega ustvarjalnega opusa, bo v razstavnem katalogu pospremljena s študijo dr. Tomislava Vignjevića, dolgoletnega ocenjevalca njegovega dela in umetnikovim prispevkom o položaju slikarstva danes.