Marcel Štefančič jr.

27. 9. 2019  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

Kraljice zločina

The Kitchen, 2019, Andrea Berloff

zadržan

Vdove.

Kraljice zločina – utrudljive sestre McQueenovih Vdov in Scorsesejevih Dobrih fantov – so posnete po stripu (založbe DC), zato ne preseneča, da se Kathy (Melissa McCarthy), Ruby (Tiffany Haddish) in Claire (Elizabeth Moss) – nevidne matere in žene iz newyorške Hell’s Kitchen – prelevijo v “čudežne ženske” in “stotnice Marvel” (okej, “stotnice DC”), ko njihove soproge, male, kretenske gangsterje, pripadnike irskega izsiljevalskega podzemlja, po spodletelem ropu zaprejo, da torej prevzamejo njihove “posle”, da se prebijajo skozi depresivno, degradirano, deklasirano okolje, da osvojijo “teritorije”, da si podredijo mafijce (tudi originalne, italijanske), da se izmojstrijo v ekstremni umazaniji, odiranju in ubijanju, da poskrbijo za “izginotje” mnogih tekmecev (botre!), da razširijo svoj imperij (in si ustvarijo res družino družin, no, famiglio), da presekajo patriarhalne vezi, razbijejo stereotipe, posekajo predsodke verskih ločin ter zmečkajo nekaj glav in jajc, da obračunajo s šovinisti, rasisti, seksisti in posiljevalci (tudi najmehkejši in najnežnejši moški so v resnici protiženski zarotniki, good guy je le “enigmatični” vietnamski veteran, ki ga igra Domhnall Gleeson), da potolčejo Gilead ( ja, Elizabeth Moss dobi priložnost za “ukinitev” Dekline zgodbe), da se osvobodijo, da postanejo neodvisne (“Ne delamo za nikogar”), da dobijo neizmerno moč, da se opolnomočijo in prelevijo v superjunakinje, toda vse je tako nerazvito, neprepričljivo, nametano in nasekano, kot da gledamo skrajšano verzijo miniserije ali triurne sage, klišeji – in še huje: narativni nesmisli in čudeži! – pa se itak kopičijo s hitrostjo krvi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.