Lara Paukovič

22. 11. 2019  |  Mladina 47  |  Kultura

Ljubezen je odločitev

Kako zveni Gospa z morja, Ibsenova drama o tem, zakaj ljudje bivamo drug z drugim?

Ekipa predstave Gospa z morja: v zgornji vrsti od leve proti desni Tin Grabnar, Rok Vihar, Tina Vrbnjak, Dominik Cedilnik, Doroteja Nadrah, Bojan Emeršič, Sara Smrajc Žnidaršič, Pia Zemljič, Dorian Šilec Petek, Sara Slivnik, Kristjan Vidner, Mojca Sarjaš, Vid Kozelj, Jurij Alič, Klemen Janežič; v spodnji od leve proti desni Gaja Pöschl, Luka Bokšan, Brina Klampfer, Mateja Starič, Urša Majcen, Klasja Kovačič

Ekipa predstave Gospa z morja: v zgornji vrsti od leve proti desni Tin Grabnar, Rok Vihar, Tina Vrbnjak, Dominik Cedilnik, Doroteja Nadrah, Bojan Emeršič, Sara Smrajc Žnidaršič, Pia Zemljič, Dorian Šilec Petek, Sara Slivnik, Kristjan Vidner, Mojca Sarjaš, Vid Kozelj, Jurij Alič, Klemen Janežič; v spodnji od leve proti desni Gaja Pöschl, Luka Bokšan, Brina Klampfer, Mateja Starič, Urša Majcen, Klasja Kovačič
© Peter Uhan, SNG Drama Ljubljana

Ellida Wangel (Pia Zemljič) na odru pije kavo. To vemo, ker slišimo žvenketanje ob dvigu skodelice s krožnička in premik žlice, tudi gibi roke, ki se primika k ustom, nakazujejo, kaj se dogaja – čeprav kave ne vidimo. Prvi del predstave Gospa z morja, ki jo je režiral Tin Grabnar, Ibsenovo besedilo pa sta poleg njega preuredili tako, da je primernejše za sodobne okoliščine, še Brina Klampfer in Urša Majcen, deluje po zakonitostih zvočnih asociacij: zvoki so nadomestilo za predmete, še bolj pa za podobe pokrajine, v katero je uprizoritev postavljena. Povedano preprosteje: scenografijo zamenja gledalčeva domišljija. »Gospa z morja se dogaja v divji skandinavski pokrajini, ki predstavlja notranje stanje likov. Močvirje kot prispodoba za utesnjenost, viharno morje kot prispodoba za boj s strastmi in čustvi ... Za nas je bilo prvo uprizoritveno vprašanje, kako na odru pokazati vse razsežnosti narave. Rešitev smo našli v zvoku: po dvorani je razporejenih šestnajst zvočnih virov, ki okoli gledalca vzpostavljajo domišljijski svet,« pojasnjuje režiser Grabnar, ki se je rodil leta 1992, v gledaliških praksah pa se je začel kaliti že med šolanjem na Prvi gimnaziji Maribor. Kasneje je študiral režijo na AGRFT in se udeleževal delavnic pri umetnikih, kot so Jan Fabre, Oliver Frljić in Tomi Janežič. Ena glavnih zvočnih scen je na dramaturško ključni točki predstave, ob soočenju med Ellido in možem, doktorjem Wangelom, ter pogovoru o njunem zakonu – dvorano takrat »zalijejo« valovi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.