Damjana Kolar

 |  Kultura

Mandićev cirkus

Vse, kar je igralec Marko Mandić kdajkoli izrekel, izvedel, odigral, prekričal, zdeklamiral, odskandiral, preznojil, ponotranjil ali ekstrahiral

Marko Mandić

Marko Mandić
© Peter Uhan / Via Negativa, SNG Drama Ljubljana

Na Velikem odru SNG Drama Ljubljana bo danes, 6. maja ob 20.00 premiera performansa MandićCirkus, ki sta ga zasnovala avtor koncepta in režiser Bojan Jablanovec ter igralec Marko Mandić. V novi koprodukciji Vie Negativa in SNG Drame Ljubljana, se Marko Mandić znova in na novo požene skozi vse igralske kreacije (91), ki jih je ustvaril od začetka svoje gledališke kariere (1996) do maja 2021, in dosledno sledi kronologiji njihovega nastanka.

Deset let po premieri performansa MandićStroj, temu večkrat nagrajenemu performansu sledi MandićCirkus. Zaradi vsebinske narave projekta je bila ideja za nadaljevanje MandićStroja konceptualno vpisana že v sam začetek. MandićStroj je ob svojem nastanku obsegal kompilacijo 37 dramskih vlog, ki jih je Marko ustvaril v obdobju od leta 1996 do leta 2010. Bil je zasnovan kot parada Mandićevih žanrsko ekstremno različnih igralskih kreacij, kot nekakšen živi muzej gledališča in uprizoritvenih estetik, v katerem so citirani dramski liki ohranjali svoje telesne značilnosti, izvirna besedila, odrski govor, tipične situacije, originalne kostume, rekvizite in glasbeno opremo. 

MandićCirkus ponovno in na novo začenja od začetka: obsega vse vloge, ki jih je Marko ustvaril od začetka svoje gledališke kariere (1996) do maja 2021 – 91 igralskih kreacij. Čeprav tudi Cirkus sledi izvirnemu konceptualnemu izhodišču Stroja ("Igralec kot stroj za proizvodnjo emocij, igralec kot medij identifikacije, igralec kot telo fascinacije."), ni nadaljevanje, temveč posledica Mandića kot stroja za proizvodnjo emocij.

"MandićCirkus presega logiko živega muzeja uprizoritvenih estetik – je subjektivizirana zgodovina, kot se je naložila in prekvasila v spominu, intimi, zavesti in telesu ustvarjalca, igralca in performerja, ki misli s telesom in prezenco, ki manipulira z emocijo, ki se zmuzljivo ponuja v identifikacijo in ki ga fascinacija z gledališčem ohranja pri življenju."

Bojan Jablanovec,
avtor koncepta in režiser

"MandićCirkus presega logiko živega muzeja uprizoritvenih estetik – je subjektivizirana zgodovina, kot se je naložila in prekvasila v spominu, intimi, zavesti in telesu ustvarjalca, igralca in performerja, ki misli s telesom in prezenco, ki manipulira z emocijo, ki se zmuzljivo ponuja v identifikacijo in ki ga fascinacija z gledališčem ohranja pri življenju," je zapisal Bojan Jablanovec.

Mandić v Cirkusu brez zadržkov obračunava z igralcem in performerjem, z umetnikom in samoljubnežem, z ekshibicionistom in voajerjem, z božanskim in banalnim, s patologijo ambicije in bedo uspeha … Pri tem je enako neprizanesljiv do sebe kot do gledalca.

"Mandić si v Cirkusu egomanične subjektivizacije selektivno prisvaja iz vsega, kar je kdajkoli izrekel na odrih in v performansih – ne glede na to, kdo, kdaj in zakaj je to napisal. Vse, kar je kdajkoli izrekel, izvedel, odigral, prekričal, zdeklamiral, odskandiral, preznojil, ponotranjil ali ekstrahiral – vse to je formiralo njegov unikatni habitus in vse to bruha na spektakelsko površje Cirkusa.," je še zapisal Jablanovec.

Scenograf: Matej Stupica, avtor glasbe: Samo Kutin, oblikovalec zvoka: Eduardo Raon, avtorji videa: Matej Stupica, Stella Ivšek in Jure Lavrin ter oblikovalca luči: Bojan Jablanovec in Mojca Sarjaš.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.