DK, STA

 |  Kultura

Narava deluje po drugačnih pravilih kot sodobni človek 

V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bodo danes premierno uprizorili predstavo Bodočnost, ki sta jo zasnovala igralec Gregor Zorc in režiser Žiga Divjak

Bodočnost

Bodočnost
© Peter Giodani

V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bodo danes premierno uprizorili predstavo Bodočnost, ki sta jo zasnovala igralec Gregor Zorc in režiser Žiga Divjak. Koprodukcija z Beogradskim dramskim pozorištem bo odprla letošnjo ljubljansko izdajo regionalnega gledališkega festivala Ruta, v katerem je združenih šest gledališč iz nekdanje skupne države.

Človeški odpadki, vidni in nevidni, potujejo po obsežnih atmosferskih plasteh in širokih oceanskih tokovih. Širijo se daleč stran, vse do popka oceana, do osamljenega atola, oddaljenega dva tisoč kilometrov od najbližje civilizacije. Kopičijo se v telesu predanega albatrosa, ki v stotine in stotine kilometrov dolgih letih nabira hrano za svojega mladiča, in končajo v trebuhu mladega albatrosa. 

Namesto besed uprizoritev spremlja projicirano besedilo, ki se na videz ne ujema z dogajanjem na plaži. Opisuje naravo, daleč od plaže. Narava deluje po drugačnih pravilih kot sodobni človek in njegove "stvari". Toda narava, daleč od uživanja na plaži, se vplivu vseh človekovih dejanj in posledicam ne more izogniti.

Predstava Bodočnost brez besed govori o možnostih in nezmožnostih bivanja človeka kot nebogljenega, a tudi vase zagledanega bitja in drugih bitij na planetu. Je nadaljevanje poskusa, kako osmisliti delovanje v času okoljske in mogoče še kakšne druge krize na nekoliko drugačen, zanj bolj poetičen način, je na novinarski predstavitvi povedal režiser.

Projekt je nastal v soavtorstvu z Zorcem, tudi dramaturgom in nastopajočim v predstavi. Nastal je iz njunih razmišljanj o tem, kako bi gledalec lahko neko predstavo gledal neobremenjeno. Na oder sta tako poskušala prenesti vse plasti, ki so se izkristalizirale iz opisov določenih situacij.

V uprizoritvi igrajo Bernarda Oman, Lara Wolf k.g., Lotos Vincenc Šparovec, Gregor Gruden, Iztok Drabik Jug k.g., Milena Vasić, Jana Bjelica, Marija Pikić, Milan Kolak, Stefan Starčević in Milan Zarić.

"Predstava Bodočnost brez besed govori o možnostih in nezmožnostih bivanja človeka kot nebogljenega, a tudi vase zagledanega bitja in drugih bitij na planetu. Je nadaljevanje poskusa, kako osmisliti delovanje v času okoljske in mogoče še kakšne druge krize na nekoliko drugačen, zanj bolj poetičen način."

Žiga Divjak,
režiser

S premiero, ki bo ob 19. uri na velikem odru MGL, se bo začel festival Ruta, v katerega se je povezalo šest gledališč z območja nekdanje Jugoslavije. Zavezo o sodelovanju so podpisala leta 2019, potujoči festival pa v vsakem od gledališč v enem tednu prikaže vsaj šest predstav iz vseh gledališč.

Na festivalu v Ljubljani, ki bo potekal do 7. februarja, bo dramsko gledališče iz Beograda nastopilo s predstavo Zlagano življenje odraslih, ki jo je po romanu Elene Ferrante režiral Sebastijan Horvat, Gradsko pozorište Podgorica s predstavo Dragane Tripković Mislim, da se morava pogovoriti v režiji Danila Marunovića, Kazalište Ulysses s Shakespearovim Othellom v režiji Oksane Dmitrieve, Kamerni teatar 55 iz Sarajeva s predstavo Oče Floriana Zellerja v režiji Dina Mustafića in Dramski teatar Skopje s predstavo Podjetje v režiji Nele Vitošević.

Predstavam na velikem odru bodo sledili pogovori z ustvarjalci, ki jih bo vodila dramaturginja Petra Pogorevc. Na program festivala, pa so dodali še dve predstavi MGL na Mali sceni: monodramo Karin Komljanec in Nebojše Pop-Tasića Meduza ter gledališki dokumentarec Lotosa Vincenca Šparovca Človek v morju.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.