David Verbuč

26. 6. 2008  |  Mladina 26  |  Kultura

Neizpopolnjena dovršenost

Matmos v Stari elektrarni v Ljubljani

Matmos

Matmos
© Matej Leskovšek

Slovenija oziroma Ljubljana je prejšnji petek odkljukala še eno pomembno in nepogrešljivo glasbeno ime, ki ji ga je uspelo privabiti in premierno gostiti v svojih krajih.
Zavod Projekt Atol oziroma njihova založba RX:TX so v Stari elektrarni organizirali koncert zasedbe Matmos, avantgardno elektronskega glasbenega dvojca iz ZDA, ki velja za enega najbolj čislanih, inovativnih in posebnih v omenjenem glasbenem polju. Martin C. Schmidt in Drew Daniel sta med drugim znana tudi po tem, da ima vsak njun album svojstven koncept in v Ljubljani sta na koncertu deloma predstavljala tudi svoj zadnji album Supreme Balloon, na katerem sta se posvetila predvsem ustvarjanju z različnimi, novimi in starimi sintesajzerji, poleg tega pa sta iz procesa konceptualno izključila vsakršno uporabo mikrofonov.
Koncertna izkušnja z zasedbo Matmos je bila seveda vse kaj drugega kot konvencionalna “promocija novega albuma”. Na koncertu smo tako z njega lahko slišali le dve skladbi, pri čemer je preostali in pretežni del koncerta slonel predvsem na igrivem zvočnem eksperimentiranju znotraj krhko zastavljenih kompozicijskih okvirjev. Tudi uporaba glasbil in zvokov je pričala o neodvisno od zadnjega albuma zastavljenem konceptu koncerta. Inštrumentarij je bil kar se da širok, od sintesajzerjev in računalnikov do akustičnih in električnih glasbil ter mikrofonov, poleg tega pa je Matmos s pridruženim gostom Jayem Lesserjem razblinil ritmično in lahkotno retro zvočnost svojega zadnjega albuma z občasnimi nojzerskimi, rockovsko psihedeličnimi in bolj radikalno eksperimentalnimi odmiki, ki so seveda poskrbeli za potencirano dinamičnost koncerta. Ne nazadnje pa sta člana zasedbe Matmos izkoristila živo koncertno izkušnjo za dovršeno in impresivno združevanje zvoka z vizualnim in tako prepletala obe komponenti, kar je dajalo vtis ustvarjanja in izvajanja zaokroženih in prefinjeno interaktivnih zvočno-vidnih kompozicij. Schmidt, Drew in Lesser so na odru operirali z zvokom in sliko sproščeno in prepričljivo, vendar pa ni mogoče reči, da je bil končni rezultat celostno navdušujoč. Razen nekaj navdušencev je Matmos pustil občinstvo razmeroma hladno. Pri tem mu nikakor ne gre oporekati inovativnosti ali dvomiti o kompetentnosti izvedbe, pa vendar na koncertu ni prišlo do nobenih pravih presežkov. Ne povsem jasen pa ostaja odgovor na vprašanje, ali je to dejanska slabost Matmosa ali pač zgolj posledica dejstva, da se mu njihov postanek v zakotni Sloveniji, na poti na prestižni elektronski festival Sonar v Barceloni, verjetno ni zdel pretirano pomemben.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.