Goran Kompoš

 |  Mladina 41  |  Kultura

Elektroakustika iz žanrskih razpok

Kammerflimmer Kollektief, Menza pri koritu, 5. oktober

Koncert je spodbudil apetit po sorodnih muzikah

Koncert je spodbudil apetit po sorodnih muzikah
© Miha Fras

Popoletno ohrabrena prestolnica je v preteklih dveh tednih napela vse sile in dokončno reaktivirala domač koncertni živelj. Žal se je spet potrdilo, da podalpski koncertohodci nismo najbolj angažirana publika. Soliden obisk so namreč zagotovila le zvezdniška - na staro slavo šlepajoča se - imena, tiste bolj domišljene, marginalne muzike pa so ponovno ostale skrite v senci. Le nekaj deset najbolj rednih, ušesno razvitih konzumentov je minulo nedeljo naštela tudi Menza pri koritu. Ta v sodelovanju z nekaterimi promotorji že lep čas sestavlja atraktivno, raznovrstno ponudbo na sledi aktualnih alter trendov. Društvo Kataman, ki je v Ljubljano v preteklosti med drugim pripeljalo Jana Jelineka in zasedbo Triosk, je tokrat v goste povabilo Kammerflimmer Kollektief, katerega glasbo bi lahko opredelili prav kot svojevrstno simbiozo govoric berlinskega elektrončkarja in avstralskih jazzovsko navdahnjenih alkimistov. Oziroma bolj pravilno; kolektiv bi lahko tako opredelili v njegovi zgodnji fazi. Glasba takrat ni bila niti plod računalniške kompozicije niti svobodnjaški jazz. Z eno nogo so stali v avantgardi, z drugo v popu. Iskali so nek vmesen prostor, ki se je izogibal jasne definicije. Lanski album Jinx je prinesel zasuk k neofolkerskim paradigmam, prepolovljena zasedba pa bolj okleščeno zvočno podobo. Kadrovska sprememba je posegla tudi v koncertni kontekst, kar se kaže predvsem v raziskovanju medsebojne zvočne dinamike treh muzičarjev. Thomas Weber (električna kitara, elektronika), Heike Aumüller (harmonij, sintetizator, vokal) in Johannes Frisch (kontrabas) so svoj set tokrat spletali iz treh premis. Pri folkovskih vsebinah so sledili razmeroma tipskim specifikam, zato tu niso postregli s presežki. Bolj všečno zvočno prekopicanje so odpirali v svobodnjaških izletih, ko je pobudo s shizofrenim prepletom godalnih in perkusivnih vložkov držal Frisch, vsak po svoje pa mu (ni)sta sledila še Aumüllerjeva in Weber. Hrupna kakofonija je v teh segmentih osvetlila njihovo že skoraj pregovorno združevanje nezdružljivega. Vrhunec je prinesel zaključek rednega dela, ko je trojica četrt ure stopnjevala prefinjen, intenziven psihedelično obarvan drone. Bržkone tudi pod vplivom Terrya Rileyja, ki je med drugim dodobra inspiriral krautrock, katerega dediščino s samosvojo kombinacijo eterike in psihedelije deloma obuja Kammerflimmer Kollektief. Pomanjkanje konsistence je tokrat sicer preprečilo celovit presežek, toda koncert je vseeno spodbudil apetit po sorodnih muzikah. Priložnost za potešitev le-tega se ponuja že 20. oktobra, ko v Menzi pri koritu nastopi duhoviti berlinski impro dvojec Axel Dörner-Diego Chamy.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.