Dr.um

5. 2. 2009  |  Mladina 5  |  Kultura

Graciozno kraljevsko lomljenje

Krafty Kuts v K4

Kralj Krafty Kuts v podzemlju štirke

Kralj Krafty Kuts v podzemlju štirke
© Luka Novak

“Vodilni svetovni breakbeat DJ” oziroma “kralj brejkov” sta frazi, ki ju ne slišimo prav vsak dan ali vsako leto; toda natanko na ta način je bilo pričakovano gostovanje njegovega veličanstva Kraftyja Kutsa v ljubljanski štirki, ki se je zgodilo minulo soboto. Že nabor obrazov v publiki polnega kluba, ki je bil precej širši od sicer ustaljenega vzorca enega elektronskega plemena ali veje, je obetal. Potem je skromno in s klobukom na glavi v zaodrje prišel Krafty Kuts, ki je po videzu, profilu, pa tudi posamičnih gestah asociiral na Toma Waitsa.
Kraftyjeva kariera je precej dober oris tistega, kar smo slišali v poltretjo uro dolgem setu, pri katerem je publika visela pod stropom od prvega brejka do zadnjega bita. Vmes smo slišali malo vesolje glasbe, katere skupni imenovalec bi bil - ob breakbeatu - zagotovo lahko big beat.
Začelo se je, ko mu je mariborski DJ Rocca po več kot dobrem uvodnem setu prepustil tri CD-predvajalnike in gramofon (za scratchanje). V uvodu in tudi kasneje se je prek vokalnih semplov - namesto živega MC-ja - pretežno slišal glas Dynamite MC-ja, Krafty pa je v prvo seciral Jacksonov Thriller in nato je njegov lomilni val krenil naprej. Glede na to, da svojega četrt stoletja vrti in remiksa od začetkov v hip hopu in elektru, da je remiksal devetdeseta, razvil svoj slog ter sodeloval s Stonesi in vrtel zanje (v K4 smo jih slišali v par remiksih, tako kot Come Together in Lucy ... Beatlesov ter še marsikoga znanega iz glasbene zgodovine), je pravzaprav nenavadno, da je sploh vrtel v tako majhnem klubu. Vendar je svoj set oddelal veličastno kot nekateri drugi kralji, ki so že vrteli v soparnem peklu za petsto glav, recimo Ritchie Hawtin ali Andy C. Krafty je bil tako močan, da mu še protikadilski zakon ni tolikanj razredčil plesišča, da bi se pokazala kakšna luknja med ljudmi. Nekje po poldrugi uri vožnje nam je privoščil celo kratek tris drum and bass popevk, preden smo šli nazaj v konglomerat brejkov, tega žanra, ki ne glede na spevnost in privlačnost ne doseže velikih množic - niti pri nas niti v Angliji in seveda nato niti v ostanku sveta.
Krafty je nadaljeval z utemeljevanjem slovesa: širina in nabor komadov, še bolj pa tehnika miksanja so ponudili tri šolske učne ure prikaza mešanja multižanrske palete komadov iz nekajdesetletne zgodovine glasbe. Ko so po dveh urah padli Gunsi (oziroma Slasheva kitara iz Sweet Child Of Mine), sem samo še pobuljil, nato pa je prešel v dubstep slalom. Presenetljivost izbora je ohranil do zaključnega remiksa Marleyjeve Could You Be Loved in morda je po tem nadpovprečnem naštevanju selekcije jasno, kako močno glasbo na podlagi breakbeata je vrtel kralj Krafty minulo soboto. Tornado.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate prijaviti. Prijavite se . Ostala ponudba naročniških paketov se nahaja TUKAJ.

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Spletna Mladina - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.