Veljko Njegovan

 |  Mladina 48  |  Kultura

Legende elektropopa

Impresivna predstava Pet Shop Boys v dvorani Cibone v Zagrebu

Neil Tennant, polovica Pet Shop Boys

Neil Tennant, polovica Pet Shop Boys
© MIRO MAJCEN

Mirno lahko zatrdimo, da je zasedba Pet Shop Boys verjetno najpopularnejši duo elektropopa iz osemdesetih let prejšnjega stoletja, ki je deloval nepretrgano in pri tem ostal zvest osnovnim obrazcem svoje glasbene poti: prepoznavnosti, originalnosti, neverjetnemu občutku za pisanje pop skladb, natančnim ritmičnim dosežkom Chrisa Lowa in posebni barvi glasu Neila Tennanta. Pri tem seveda ne smemo pozabiti na Tennanta kot tekstopisca: čeprav so njegova besedila tematsko raznolika, pogosto tudi ljubezenska, vsebujejo zadostno količino prepoznavne britanske ironije, ki jih uspešno varuje pred prehodom v patetiko.
Duo Pet Shop Boys sodi v tisto izdajo angleškega popa, ki izhaja iz obdobja novega romantizma in nadaljuje tradicijo podobnih bendov, kot so bili Human League, Soft Cell, Yazoo in Frankie Goes To Hollywood, z izrazito navzočo artistično držo, kar je razvidno iz oblikovanja ovitkov njihovih plošč, video spotov in scenografije nastopov. Slednje potrjuje tudi njun nastop v hrvaški prestolnici, za katerega lahko zatrdimo, da je deloval kot kakšna multimedijska uprizoritev: minimalistično zasnovan oder je bil sestavljen iz zidu, sestavljenega iz velikih belih kvadratnih zabojev, ki je bil hkrati zaslon za projekcijo domiselnih videov. Če k temu dodamo plesalce, njihovo izvirno koreografijo in fascinantno kostumografijo, lahko dobimo približno vizualno sliko dogodka.
Čeprav se set njunih skladb na turneji Pandemonium On Tour začne z velikim hitom Heart, je imel otvoritveni komad za pretežno hrvaško in nekaj slovenske publike poseben pomen - leta 1988 sta namreč z zagrebško ekipo igralcev videospot snemala na Mokricah, v Sloveniji. Dobro zrežiran nastop je bil sicer ves čas pospremljen z impresivno spremljavo štirih plesalcev. Koncert so zaznamovali tudi Tennantova lahkotnost petja in Lowova ritmičnost ter uporaba sodobne tehnologije, nastop je bil vsebinsko nabit, obiskovalce pa je enostavno vabil k plesu in poslušanju, pa tudi k nenehnemu ogledu izvrstne, neprekinjene predstave.
Na koncertu so se zvrstile skladbe z nove plošče, kot so Did You See Me Coming?, Love Etc., Pandemonium, repertoar pa je vseboval tudi zajetno število velikih hitov - Go West, New York City Boy, Always On My Mind, presenetljivo medley izvedbo Domino Dancing, zmiksane s priredbo Viva La Vida skupine Coldplay in številne druge. Energičen nastop je zaključila It’s a Sin, z dodatnim bisom pa je legendarni dvojec nagradil plešočo in ko-operativno množico z Being Boring in s prvim, a zagotovo ne zadnjim hitom zasedbe, West End Girls, saj je s tem nastopom dokazala, da tudi po več kot četrt stoletja obstoja sodi v vrh sodobne pop glasbe.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.