Subkulturna pristnost
20 let radia Marš
Vortex Magnolia: od britanske alter rockovske struje do hrupnejših bluesovskih odvodov
© Marko Pigac
Na najbolj prazničen dan za slovensko kulturo, ko kulturniki (pompozno) obeležujejo kulturne dosežke v minulem letu, nekje ob robu svoj rojstni dan s svojo kulturo praznuje Mariborski radio Študent (Marš) - letos že svojega dvajsetega. Nehvaležni položaj neodvisne kulture, ki ne sledi - ali pa se celo izmika - tržnim mehanizmom in normam, je nedavno izkusil tudi Marš. Njegova usoda ni bila videti najbolj obetavno, a kot kaže, se tisti najbolj črni scenarij za zdaj ne kani uresničiti. Dvajsetletnico svojega obstoja marševci namreč vidijo kot priložnost za konsolidacijo organizacijsko-finančnih težav, ki so bile krive za občasno neoddajanje programa, praznovanje pa je obeležilo štiridnevno predstavljanje vsebin, s katerimi (so)oblikujejo svoj radijski program. Osrednjo vlogo kakopak nosi glasba in del te je v obliki koncertov gostila mariborska Pekarna, z osrednjim prizoriščem v dvorani Gustaf, kjer je priložnost dobila kopica bolj in manj uveljavljenih domačih zasedb.
Očitnejši skupni imenovalec (prvim) štirim bendom, ki so tiste obrobnejše muzike servirali v soboto, lahko poiščemo v kitarah, ušesom nekoliko bolj prikrito pozicijo pa v njihovi nepretencioznosti, neobremenjenosti. Severnoprimorski vaški underground kvartet Not Yet je navdih za svojo udarno, brezkompromisno izraznost poiskal v preteklosti, v času, ko je punkrockovska glasba svojo podobo krojila skozi prvinsko, primitivno energičnost. V meglici sodobnih pomehkuženih kitarskih muzik je bil njihov nastop pravi balzam za otopelega duha. Da je surovost in udarnost mogoče iztisniti tudi iz tistih nekoliko bolj trendovskih kitarskih odvodov, pa je pokazala zagorska bratska naveza Vortex Magnolia. V zanimivi kombinaciji kitare in bobnov (v manjši meri tudi syntha) se dvojec na površju sicer opre na zvočnost značilno za sodobno britansko alter rockovsko strujo, v podstati pa stavi na precej bolj odprto formo, ki mestoma zaide tudi v kakšen hrupnejši bluesovski odvod. Z bolj osredotočenim, skrbneje grajenim tkivom so spontanost nekoliko v stran potisnili krški alter rockerji Fortaste, ki v svojo razmeroma nedinamično godbo stapljajo mnogotere vplive, izvrsten odraz samosvojosti pa v svoji glasbi že dolga leta goji ena najbolj originalnih in prepoznavnih slovenskih zasedb - pivška Ane Pupedan. Kombinacija duhovitih, zabavljivih (narečnih!) besedil, v svoji ležernosti očarljivega, spevnega prepleta uporniških rockovskih in ljudskih izročil ter dodelana, zabavna odrska poza je preprosto obsojena na uspeh. To je potrdil tudi odziv dobro napolnjenega Gustafa, ki Pivčanov kljub trenutno manjši prisotnosti nikakor ni pozabil. Z njihovim angažmajem so organizatorji izvrstno zaokrožili izbor nastopajočih.
Ob tej priložnosti pa Maršu voščimo še na prihodnjih 20 let.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.