Goran Kompoš

11. 3. 2010  |  Mladina 10  |  Kultura

Hip hop za množice

50 cent v Hali Tivoli

50 Cent je dal po pričakovanjih večji poudarek showu kot svoji povsem spodobni glasbi

50 Cent je dal po pričakovanjih večji poudarek showu kot svoji povsem spodobni glasbi
© Miro Majcen

Povprečnega koncertohodca, ki se občasno udeleži kakšnega rap koncerta v podalpju, je prvo (prijetno, a hkrati nekoliko nerazumljivo) presenečenje ob tokratnem obisku newyorške popkulturne ikone 50 Centa pričakalo, še preden se je koncert sploh začel. Nabralo se je namreč za polno malo dvorano Hale Tivoli privržencev tega zadnja leta morda najpopularnejšega rimoklepača.
Kaj je botrovalo dobremu obisku, lahko pravzaprav le ugibamo. Že res, da gre za enega najbolj popularnih sodobnih glasbenikov, a rap koncerti v prestolnici običajno ne privabijo niti desetine tokratnih obiskovalcev. V primeru žanrsko drugačnih muzik tovrstna diskrepanca med mainstreamom in alternativo sicer ni nič neobičajnega; razlika v dostopnosti glasbe med obema poloma je za manj angažiranega poslušalca pač očitna. Toda v kontekstu rapa te razlike praktično ni. Drobnjakarski poznavalec bo sicer vedel povedati, da glasba 50 Centa pač sodi v kategorijo najbolj radiju prijaznih vsebin in da ni v ničemer podobna neodvisnemu rapu, vendar pa neke bistvene estetske ali pa zvočne razlike, ki bi botrovala takšni nekonsistentnosti, vendarle ni. Če seveda izvzamemo tiste inovativnejše, marginalne ustvarjalce, ki pa običajno tako ali tako ostanejo spregledani tudi s strani tiste bolj angažirane hiphoperske publike. Očitno tu pač preprosto veljajo neka povsem druga (nelogična) pravila, zato gre vzrok za izjemen obisk tokratnega koncerta najbrž iskati predvsem v 50 Centovi prisotnosti v medijih (MTV).
Da bo poudarek tokrat bolj na showu kot glasbi, je dal vedeti že pompozen, z gangsta videom okrancljan uvod, sledilo pa je promocijsko (?) odmetavanje oblačil med publiko. Če so med raperjevimi privrženci tudi poznavalci valutnih gibanj (po evrsko so ga preimenovali v 37 Centa), mednje bržkone ne sodi prvi srečni prejemnik čepice - namesto da bi si z njo prek Ebaya povrnil vložek drage vstopnice, jo je vehementno zalučal nazaj v Curtisa Jamesa Jacksona III., kot se glasi raperjevo pravo ime. Vsako slačenje majic je kakopak pospremilo vreščanje najstnic, ni pa manjkalo niti stereotipnega, vulgarnega pimpanja (pa čeprav se v publiki ni manjkalo mlečnozobcev v družbi svojih mamic). Ves ta cirkus sam po sebi ni sporen, vendar pa povsem brez potrebe razvrednoti, celo zbanalizira Centovo - sicer povsem spodobno - glasbo. Pa naj si bo to soulovsko obarvan vložek spremljajočega benda in back vokalista/MC-ja, ki se loti Gayeve klasike Let’s get it on, zapohano brskanje po Marleyjevi zapuščini ali še raje mojstrsko sklepno kolažiranje, v katerem so presežek našla celo tista bolj razvajena ušesa.
Vzhičeno rajo je vidno zadovoljen raper obdržal v zraku celoten koncert, grenak priokus pa je ostal pri tistih bolj snobovskih entuziastih, ki nam glasba pomeni nekaj več od poceni zabave. A to je bolj kot 50 Centov pač naš problem.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.