7. 10. 2010 | Mladina 40 | Kultura
Preizkušnja za pomehkuženo mladež
Drum & bass legenda Doc Scott v klubu K4
Doc Scott je serviral udaren, še vedno dovolj plesno temačen set
© Miha Fras
Potem ko so pred začetkom nove koncertne sezone vzniknila nesoglasja med ekipo kluba K4 in Zavodom K6/4, prihodnost najbolj elektronske kleti v prestolnici ni videti najbolj obetavna. Če bi prišlo do okrnitve programa, bomo najkrajšo seveda potegnili ljubitelji plesnih klubskih muzik, saj je Štirka postala nekakšno zatočišče zvenečih elektronskih producentov, ki so preveč alter za razne Gaviolije in podobna lunapark zabavišča, in obenem preveč profilirani za obubožane metelkovske klube. Ekipa K4 pa je v sodelovanju s številnimi zunanjimi promotorji uspešno polnila program s pestrimi vsebinami, ki jih v domačem klubovju sicer preprosto ne bi srečevali. Lep primer tega je tudi petkovo gostovanje enega najbolj čislanih drum & bass didžejev in producentov Doca Scotta v (so)organizaciji ekipe Drumwise.
Scotta bi tukaj lahko vzeli kar za nekakšen sinonim štirkine programske usmeritve. Britanec, ki se je z debelimi črkami zapisal v zgodovino klubske plesne glasbe, je med rekreativnimi clubberji praktično neznano ime, zato pa uživa nič manj kot ikonični status med poznavalci. Ne nazadnje je s svojo glasbo v prvi polovici devetdesetih narekoval smernice tako rekoč celotni jungle/drum & bass produkciji. To denimo potrjuje tudi enfant terrible britanske elektronske glasbe Aphex Twin, ki Scottove himnične skladbe redno vpleta v svoje didaktične sete, v katerih lucidno razkriva razvoj sodobne klubske plesne glasbe. In Scott je tu igral pomembno vlogo. Skupaj z maničnim superzvezdnikom Goldijem je na noge postavil morda najbolj cenjeno boben-bas založbo Metalheadz, ki je pot tlakovala najbolj priznanim producentom te vplivne glasbene prakse, nove smernice pa danes postavlja tudi s svojo založbo 31 Records. Prav tu pa se je skrival razlog za previdnost ob Scottovem obisku.
Zdi se, da sodoben drum & bass v zadnjih letih ni pogruntal nič bistveno novega. Celo nasprotno; še vedno sloni na isti premisi, s to razliko, da je kompleksnost zamenjala enostavnejša ritmika, zato smo nostalgiki upali na starošolsko obarvan set, ki pa ga po pričakovanjih ni bilo. A nič zato. Scott je tudi skozi sodoben izbor uspešno osvetlil svoje rejverske korenine, s katerimi je izvrstno prepletel svojo zgodnejšo estetiko, in serviral udaren, še vedno dovolj plesno temačen set. Za dobršen del večinoma mladostniške publike, vajene trendovske mehkužnosti, nemara celo preveč plesen. Že ob prvi brutalni basovski liniji je pol publike namreč migriralo na manjše - paradoksalno - penzionersko plesišče.
Morda pa bo v Štirko bolj rejversko izkušeno publiko danes zvečer privabil še en postrejverski inovator A Guy Called Gerald, katerega obisk je, upajmo, napoved, da bo K4 tudi v prihodnje ostal ljubljansko elektronsko-glasbeno svetišče.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.