Veljko Njegovan

3. 3. 2011  |  Mladina 9  |  Kultura

Vrhunsko avdio-vizualno doživetje

Ambientalna glasba Stevena Severina in film Jeana Cocteauja v Kinu Šiška

Minimalistična glasbena spremljava je bila popolnoma podrejena gibljivim slikam.

Minimalistična glasbena spremljava je bila popolnoma podrejena gibljivim slikam.
© Miha Fras

Če se vrnemo malce v preteklost, natančneje v eno izmed razburljivejših obdobij popularne glasbe, ero vzhajajočega britanskega punka in kasneje tudi postpunka, ne moremo mimo skupine, ki je močno vplivala na nastanek glasbenega gibanja v osemdesetih letih, bolj znanega pod imenom gothic rock. Gre za legendarno skupino Siouxsie & The Banshees, ki sta jo leta 1976 ustanovila karizmatična vokalistka Siouxsie Sioux in basist Steven Severin.
Po razpadu skupine leta 1996 je Severin nadaljeval solistično kariero in sodeloval s številnimi glasbenimi ustvarjalci svoje in tudi mlajše generacije (naj naštejemo samo nekatere: Robert Smith, Lydia Lunch, Marc Almond, Tiger Lillies, itd.). A kakor številni akterji omenjenega obdobja, ki jim ustvarjanje glasbe v klasični rockovski maniri ni zadoščalo, se je tudi Severin usmeril v raziskovanje ambientalne instrumentalne glasbe, kar ga je kmalu pripeljalo do ustvarjanja glasbe za film. Tako je že leta 1989 napisal glasbo za prepovedani kratki film Visions of Ecstasy, v zadnjih letih pa se ukvarja z ustvarjanjem glasbe za neme filme.
Njegova zadnja stvaritev, ki jo je minuli ponedeljek predstavil ljubljanskemu občinstvu v Kinu Šiška, je soundtrack za nadrealistično filmsko mojstrovino Jeana Cocteauja Pesnikova kri (Le sang d’un poete). Čeprav bi od nekdanjega postpunkovskega akterja pričakovali nekoliko drugačno izbiro instrumentov, je Severin tokrat celotno zvočno sliko ustvaril na računalniku, predstavljal pa jo je skupaj s projekcijo omenjenega filma. Minimalistična glasbena spremljava je bila popolnoma podrejena gibljivim slikam, ki so jih obiskovalci spremljali na velikem zaslonu - gre za zgoščene ambientalne zvočne strukture, ki ob pravih trenutkih poudarjajo ključne trenutke dogajanja na platnu. Temačna, na trenutke grozljiva in čustvena zgodba Cocteaujeve filmske mojstrovine se je tako srečevala z glasbeno spremljavo, ki ne sodi v duh časa nastanka samega filma, a jo je zato nadgrajevala in povezovala v tako rekoč popolno avdio-vizualno celoto.
Šlo je za srečanje vrhunske filmske klasike, gibljivih slik iz tridesetih let prejšnjega stoletja in osebnega Severinovega doživetja, ki ga je s sodobnimi tehnološkimi orodji približal današnjemu gledalcu/poslušalcu in s tem še dodatno poudaril brezčasnost Cocteaujeve filmske klasike. Vrhunsko avdio-vizualno doživetje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.