Veljko Njegovan

16. 6. 2011  |  Mladina 24  |  Kultura

Pretenciozno igranje z lastno zapuščino

Sting v Areni Stožice

Stingov nastop je bil zgolj približek tistemu, kar bi lahko še nedavno pričakovali od tega glasbenega velikana.

Stingov nastop je bil zgolj približek tistemu, kar bi lahko še nedavno pričakovali od tega glasbenega velikana.
© Miro Majcen

Napovedi, da bo Sting nastopil v Areni Stožice, so razveselile marsikaterega oboževalca njegove nekdanje zasedbe The Police, tako kot tudi privržence njegove uspešne samostojne glasbene kariere. Čeprav je Sting v Ljubljani že nastopil, je napoved hitro odjeknila in vzbudila pričakovanja širšega občinstva, saj sodi med verjetno najbolj cenjene izvajalce sredinskega rocka na svetu. Poleg tega sta njegov menedžment in služba za stike z javnostmi napovedovala enkratno glasbeno doživetje - nastop velikega imena svetovne popularne glasbe s simfoničnim orkestrom, na katerem naj bi zvezdnik predstavil svoje stare skladbe v popolnoma novi preobleki. To drži, a le delno.
Sting je k nam prispel s svojimi dolgoletnimi glasbenimi sodelavci, simfonični orkester pa je najel kar v Ljubljani in mu obljubil še nekaj nastopov po širni Evropi. Kakšna čast za našo malo državico, da njen najpomembnejši simfonični orkester lahko igra s tako veličino, kot je Sting! A kot kaže, se je začelo vsaj pri ljubljanskem koncertu zapletati že pri sami dvorani, natančneje ozvočenju, ki bi na takšnem visokoprodukcijskem dogodku moralo delovati brezhibno. Pa ni. Že od samega začetka, ko je Sting pred navdušeno množico začel izvajati hitek zasedbe The Police Every Little Thing She Does is Magic, je bilo jasno, da bo tokratni nastop minil v znaku iskanja dobrega zvoka, kar se je pozneje potrdilo tudi med izvajanjem drugih zimzelenih melodij glasbenega velikana. Pri tem seveda ne moremo kriviti organizatorjev, Orkestra Slovenske filharmonije ali zvezdnika samega, temveč tehnike, ki obiskovalcem niso uspeli ponuditi brezhibnega glasbenega doživetja.
In če se vrnemo k Stingu in izboru njegovega repertoarja, ki ga je skrbno izbral in izdal na zgoščenki Simphonicity, lahko zatrdimo, da s samim izborom ni bilo nič narobe - vseboval je zajetno število skladb iz vseh obdobij njegove kariere. Vključeval je njegovo novovalovsko obdobje z bendom The Police, njegovo zgodnjo, jazzovsko obarvano fazo in nekoliko novejše (predvsem neuspešne) poskuse obujanja lastne ustvarjalnosti. Težava je bila le v tem, da komadi z novimi aranžmaji zvenijo nekoliko pretirano spolirano, pocukrano in pretenciozno.
Poleg tega, Sting v glasbenem svetu ni znan zgolj kot dober vokalist, temveč tudi kot odličen basist, a v Stožicah se basa ni niti dotaknil. Zato lahko sklenemo, da je Stingov nastop v Areni Stožice zgolj približek tistemu, kar bi lahko še nedavno pričakovali od tega glasbenega velikana. Namesto tega so obiskovalci dobili nekoliko ostarelega zvezdnika, ki se je na stare dni odločil malo spremeniti lastne komade (v njihovo škodo), s tem pa je definitivno potrdil, da je zrel za odhod v zasluženi pokoj.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.