Film / Zelena svetilka

Green Lantern, 2011

Vrnitev k naravi.
MLADINA, št. 32, 12. 8. 2011

proti -

Ryan Reynolds je Hal Jordan, neustrašni, svojevoljni, neukrotljivi, narcisoidni testni pilot (Tom Cruise via Top Gun), ki ga magični, zunajzemeljski, zeleni prstan prelevi v Zeleno svetilko, intergalaktičnega superjunaka, podaljšano roko mističnega planeta Oa, velikega zaščitnika vesolja.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Vrnitev k naravi.
MLADINA, št. 32, 12. 8. 2011

proti -

Ryan Reynolds je Hal Jordan, neustrašni, svojevoljni, neukrotljivi, narcisoidni testni pilot (Tom Cruise via Top Gun), ki ga magični, zunajzemeljski, zeleni prstan prelevi v Zeleno svetilko, intergalaktičnega superjunaka, podaljšano roko mističnega planeta Oa, velikega zaščitnika vesolja.

Zelena svetilka je vir zelene energije, največje vesoljske sile, ki jo skuša pokončati Parallax (eks Svetilka), pošastni, mutantski, brezoblični nihilist, vir rumene energije, temne strani sile, zelo verjetne povzročiteljice klimatskih sprememb in nacistične volje do moči (za razliko od »smaragdne energije volje do moči,« ki jo posedujejo Zeleni). Ryan Reynolds, ki v Zamenjavi telo zamenja precej bolj delikatno, izgleda patetično in smešno - tako kot film. Ko bi vsaj izgledal kot samoparodija! Toda ne: Zelena svetilka, posneta po popularnem stripu (via DC Comics), se čez vse plafone trudi, da bi verjela svoji mitologiji, svoji zgodbi o Genezi, svoji neokozmologiji, svojemu tehnobibličnemu uvodu, svoji slavnostni zaobljubi (»niti podnevi niti ponoči ne bo nič ušlo mojemu pogledu«). Če bi jo posneli v garaži, bi izgledala bolje - tako pa specialni efekti in visoko budžetirane produkcijske vrednosti vsak njen staromodni idiotizem le še dodatno poudarijo. To, da je Martin Campbell režiral Casino Royale, zveni ob tem tako neverjetno kot to, da superjunakove lanternoidne moči - de facto alegorije ojdipske energije - delujejo le tedaj, ko to hoče scenarij.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.