Anton Hrvatin

 |  Mladina 38  |  Kultura

Slogan: Pri nas ni mučenja

Koga, razen policije, še zanimajo ekonomski migranti? Študente oblikovanja.

Plakati proti diskriminaciji

Plakati proti diskriminaciji
© Andrej Medica

Sanje skoraj vsakega študenta komunikologije ali oblikovanja so služba v eni izmed marketinških agencij in čim prej pridobiti naziv takšnega ali drugačnega direktorja. Vendar kot pravi koordinator projekta Propaganda Oliver Vodeb, vsi ti kreativci kljub zvenečim nazivom v agencijah nimajo možnosti razvijati svoje kreativnosti, saj delajo za trg, ki ima pač svoje zakonitosti in omejitve ter pogojuje določeno odvisnost. "V Sloveniji je uspeh že dosežen, če le zagotovimo dovolj frekventno pojavnost kake ideje, izdelka ... v državah z velikimi trgi je drugače. Tu se najbolje znajde oglaševanje, ki glede na omejitve naročnika, trga in lastnih sposobnost kaže v mednarodni konkurenci visoko mero kreativnosti manipuliranja v preseganju družbenih norm, okusov, stereotipov, klišejev ...," pravi Vodeb in nam kot primer navede Oliverja Toscanija. Ker pa pri nas ni Benettona oziroma dovolj pogumnih naročnikov, je pod okriljem Fakultete za družbene vede, v povezavi z Akademijo za likovno umetnost, Ekonomsko fakulteto ter Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo, nastal znanstveno-strokovni projekt Propaganda. Propaganda se ne ukvarja samo z oglaševanjem, saj je, kot že samo ime pove, propaganda širši pojem od oglaševanja. Udeleženci 14-dnevne delavnice za dosego cilja lahko uporabljajo vsa sredstva in tehnike - legalne in nelegalne, moralne, nemoralne ... brez tržnih in zakonskih regulacij. Projekt se posveča trem dimenzijam komunikacijskih akcij: estetski, vzgojno-izobraževalni in funkcionalni. Npr. če bi na Propagandi oblikovali marketinško akcijo za pralni prašek, bi morali iz končnih izdelkov izžarevati estetika, tržnost, vzgoja in izobraževanje. Oglas nas nikakor ne bi smel poneumljati, kar pomeni, da bi nam Propaganda ponudila intelektualno rešitev, kako priti do popolne beline našega perila.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: