Teorija popkorna

Kako posneti h'woodski poletni blockbuster - v dvajsetih lekcijah, brez muke

Prejšnji teden, na Labor Day, se je v Ameriki končalo h'woodsko poletje, čas popkorna, pompoznih spektaklov, blockbusterjev, filmskih "dogodkov", skratka, filmov, v katere je Hollywood spumpal najvišje budžete, najdražje zvezde, najdražje specialne efekte, najdražje lokacije, največje klišeje in najcenejše scenarije. In ker se bo h'woodsko poletje jeseni že tradicionalno preselilo tudi k nam, je čas, da vse te poletne formule spnemo v ultimativno formulo, ki vodi k slavi in bogastvu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Prejšnji teden, na Labor Day, se je v Ameriki končalo h'woodsko poletje, čas popkorna, pompoznih spektaklov, blockbusterjev, filmskih "dogodkov", skratka, filmov, v katere je Hollywood spumpal najvišje budžete, najdražje zvezde, najdražje specialne efekte, najdražje lokacije, največje klišeje in najcenejše scenarije. In ker se bo h'woodsko poletje jeseni že tradicionalno preselilo tudi k nam, je čas, da vse te poletne formule spnemo v ultimativno formulo, ki vodi k slavi in bogastvu.

1. Scenarij naj napiše William Shakespeare

Da generaciji xyz ne bi bilo treba brati, ji Hollywood še naprej lifra ekranizacije Shakespeareovih tragedij, jasno, postavljenih v avtentično, cerebralno okolje ameriških gimnazij. Toda O, najstniška modernizacija Othella, je na premiero čakala več kot dve leti. Ker bi morala v kino priti ravno v času onega pokola na koloradski gimnaziji Columbine, so jo bunkerirali, kajti dobri stari Will je predvidel mesarski konec. In zdaj je, kar je. Če bo kak najstnik pobil ducat svojih sošolcev, se bo lahko skliceval na Shakespearea: "He made me do it!" Malce reklame nikoli ne škodi.

2. Dodatne dialoge naj napiše Pentagon

Revija Brill's Content je poleti razkrila, da Pentagon zelo rad popravlja scenarije h'woodskih filmov, zlasti kakopak tistih, ki jih servisira z voznim parkom, orožjem in vadbišči. V filmu Hearts in Atlantis, v katerem igra Anthony Hopkins, je Pentagon tako zahteval, da se v nekem prizoru pojavi tudi vojaška stojnica, pri kateri novačijo nove kadre. A po drugi strani, če lahko v filmih svoje nove produkte promovira Nokia, ni nobenega razloga, da svojih kapacitet ne bi promoviral tudi Pentagon. Product placement pač.

3. Za zgodbo je nujna pop pevka

Recimo Jennifer Lopez, Mariah Carey ali pa... ee, Aaliyah. Jennifer je okrasila romantični triler Angel Eyes, ki je bil res pravi angel: ne tako dober, ampak tako neopazen. Mariah je debitirala v filmu Glitter, toda lansiranje so zaradi "nesreče" - poskusa samomora - prestavili, ker da ne bi mogla sodelovati pri promociji. Lepo prosim, bejba je svoje naredila - poskus samomora je popolna promocija, ne! Aaliyah, ki je umrla v letalski nesreči, pa je bila Queen of the Damned (po romanu Anne Rice), toda njen film so kanili rukniti kar direkt na video. Hja, še pred nesrečo - ker da je zanič, "negledljiv", kot so rekli. Zdaj razmišljajo, da bi ga vendarle poslali v kino. In ne bodo mogli reči, da Aaliyah ni sodelovala pri promociji.

4. V glavni vlogi naj bodo živali

Tudi letošnje poletje je bilo visoki čas živali: rolali so se dinozavri (Jurski park 3), opice (Planet opic), govoreči psi in mačke (Cats & Dogs), kompleten živalski vrt (Doktor Dolittle 2). In če že ravno v filmu ni živali, potem je dobro, da je vsaj v naslovu, bodisi škorpijon (The Curse of the Jade Scorpion), zmaj (Kiss of the Dragon), mečarica (Swordfish) ali pa kar direktno - žival sama (The Animal). Vsekakor, nikoli ne škodi poudarek, da so živali v resnici globalni diktatorji, ljudje pa le njihovi sužnji (Planet opic, Cat & Dogs).

5. Obvezno angažirajte Marlona Branda

Marlon da filmu vedno dimenzijo, pa četudi potem le nezainteresirano sedi in komaj razumljivo momlja, kot recimo v roparskem filmu The Score, v katerem so ga "na zadnji misiji" združili z Robertom De Nirom in Edwardom Nortonom, ali pa v novem spotu Michaela Jacksona - You Rock My World. Jackoju se je očitno zazdelo, da bi mu lahko komaj mobilni Marlon pomagal pri albumskem comebacku z naslovom Invincible.

6. Igrajte na karto politične nekorektnosti

Brez skrbi, tudi politična nekorektnost ima svojo tržno nišo. Tu imate dve možnosti. Kompleten film lahko posvetite človeškemu ekskrementalnemu sistemu, kot sta to storila brata Farrelly v gross-out komediji Osmosis Joe, ali pa se delajte norca iz kakega hendikepa, recimo iz otroka, ki mu je odpovedal imunski sistem, kot je storil Disney v komediji Bubble Boy. Takoj se bodo namreč oglasili starši takih otrok, bučno protestirali in nenadoma imate v rokah kontroverzen film. Film, o katerem se govori.

7. Na koncu filma naj bo obrat

Nikoli ne škodi, če lahko gledalcem rečete: nikomur ne izdajte konca filma! Letos tako ni bilo do konca jasno, kdo je morilec v trilerju The Gift, zakaj se Nicole Kidman v grozljivki The Others dogajajo vse tiste čudne reči in kaj se tokrat zgodi v finalu Planeta opic. In ne pozabite, da se je letos na internetu vnela prava vojna med Harryjem Knowlesom (Ain't It Cool News) in Mattom Drudgeom (The Drudge Report), ker je Matt izdal konec Planeta opic. In da bi bila mera polna, je na netu debitirala tudi spletna stran www.spies.com/~diane/spoilers.html, ki ima le en cilj - razkrivanje filmskih koncev. Vidite, finalni twisti so dobri za biznis.

8. Glavna igralka mora nujno pokazati joške

Ko se je akcijski film Swordfish, ki ga pilotira John Travolta, prelevil v orjaški hit, so vsi rekli: evo, Travolta se je po nekaj krahih spet pobral! John je res pravi Comeback Kid! Toda ko so potem med gledalce razdelili anketne liste, se je izkazalo, da so šli Swordfish praktično vsi gledat zaradi prizora, v katerem Halle Berry pokaže joške. A! Ne, v tem prizoru ni nobenega seksa, vraga, še dotikanja ni - Halle pokaže le joške. To je vse. Zato si lahko živo predstavljate, kakšen hit bi šele bila Lara Croft, če bi Angelini Jolie med kakim skokom izza streča spontano pokukala bradavica. Le ena. Le za hip.

9. Avtomobili naj gredo res do konca in čez

Film The Fast and Furious, poln bombastičnih avtomobilskih pregonov, dirk, razbijanj, zaletavanj in drugih furioznih kršitev cestno-prometnih predpisov, je presenetljivo postal huronski hit. In ker je pokazal, da so lahko ceste in ulice samurajska dirkališča, poligoni za joyride, je policija na ulice pošiljala patrulje, jasno, iz strahu, da ne bi kdo v živo kopiral filmskih prizorov, filmarji pa so v reklamah gledalce pozivali: "Tega nikar ne poskušajte tudi sami! Vozite pametno in varno! Bodite legalni!" Avtomobili so spet in. Zato ne preseneča, da je Toyota z Universalom že podpisala pogodbo, po kateri bo imela v vseh filmih tega studia pravico do prve noči. Avtomobilske tovarne, ki zadnje čase niso ravno podpirale filmskega razbijanja svojih avtomobilov, so si očitno premislile. Hej, Land Rover je celo dovolil, da v Lari Croft z letala vržejo Defenderja SUV, medtem ko je BMW financiral serijo kratkih internetnih filmov (www.bmwfilms.com), v katerih so prestižni režiserji a la John Frankenheimer, Ang Lee, Guy Ritchie in Wong Kar-Wai razbijali nove modele tega cinefilskega Bavarca.

10. Naslov naj si izmisli publika

Ljudje so občutljivi na naslove. Nekaterih preprosto ne kupijo. Če si hočete dobro, ljudi nikar ne skušajte impresionirati z naslovi a la Mesto in dežela (Town and Country), Mandolina kapetana Corellija (Captain Corelli's Mandolin), Moulin Rouge ali pa Final Fantasy. Filmi s temi naslovi so poleti ostali brez publike. Sploh pa, le spomnite se, kakšno zgražanje je poleti porodila novica, da naj bi George Lucas novo nadaljevanje svoje Vojne zvezd naslovil Attack of the Clones - Napad klonov. Fani in kritiki so dobesedno ponoreli. To se jim je zdelo preveč poceni. Še več, to se jim je zdelo prepoceni celo za režiserja, ki že lep čas snema le klone prve Vojne zvezd. Drži, cenejši bi bili le še naslovi Napad morilskih paradajzov, Napad šestnajstmetrske chihuahue iz vesolja in Napad sestradanih bradavic. In seveda - Stari, kje je moj klon?

11. Lokacije naj bodo čim bolj fiktivne

Ni vseeno, kje se film dogaja. Če hočete, da bo vaš film zmagal, potem naj se dogaja na kakem fiktivnem planetu, recimo na Zemlji. Kar seveda pomeni, da filma nikar in pod nobenim pogojem ne postavljajte na realne planete. Luna tako odpade. In za nič na svetu ne težite z Marsom. Filme, ki se dogajajo na Marsu, vsi preskočijo. Po defoltu. Ja, Rdeči plaet in Misija na Mars sta monumentalno propadla. In letos poleti so se jima pridružili še Carpenterjevi Duhovi z Marsa (Ghosts of Mars). Toda izraz, da so propadli, je le evfemizem - bilo je tako, kot da jih ni. Film, ki se dogaja na Marsu, bi vžgal le, če bi uspeli ljudi nekako prepričati, da ste ga tudi zares posneli na Marsu.

12. Poljubi naj bodo multimilijonski

Za veliko poletno romantično komedijo potrebujete troje. Prvič, mega zvezdnika, ki sta se voljna poljubiti. Drugič, publiko, ki je voljna ta poljub gledati. In tretjič, 40 milijonov dolarjev, ki jih morate za ta poljub plačati - vsakemu po dvajset, huh. Če ne poljub ni pravi, ampak lažen. Letos je bil za veliko poletno romantično komedijo tempiran film America's Sweethearts, v katerem igra Julia Roberts. Toda ironično, film ni zažigal tako, kot so pričakovali. Zakaj? Ker se 20-milijonska Julia poljubi le s cenenim, nekaj milijonskim Johnom Cusackom. Kar je bila napaka, heh, velika poletna napaka. Ljudje zato niso izvedli ravno desanta na to veliko poletno romantično komedijo - poljub se jim je zdel očitno lažen.

13. Obvezno naj bo slišati prdenje

Ko snemate veliko poletno komedijo, vedite, da morajo junaki prdeti. Ljudem se zdi to cool! In pred prdenjem je prihodnost, saj je neki nemški tehno frik letos poleti oznanil, da je ustvaril sistem, ki bo gledalcem omogočal tudi vohanje filma. Specifično, ta odoramski sistem bo izločal dišave, ki bodo ustrezale dišavam na filmskem platnu. Prdenje bo tako postalo reality show. Izraz "kdor ga spoha, ga zavoha" bo šel iz rabe. Kriva bo Julia. Njam. In kaj šele njen odor hircinus!

14. Sklicujte se na unikatnost svojega projekta

Film prodajajte kot unikat. In ker morate kot unikat prodajati tudi zvezdo, ki krasi vaš poletni blockbuster, je dobro, da njen DNK avtorsko zaščitite. In glej, no, glej, prav letos poleti se je oglasila firma iz San Francisca (DNA Copyright Institute) in razkrila, da je mogoče DNK slavnih oseb, jasno, še posebej filmskih zvezd, avtorsko zaščititi. S tem bi se preprečilo morebitno kloniranje te zvezde. Omenjena firma famozne primerke DNK zaščiti za 1.500 USD. Genski material filmskih zvezd je torej zrel za copyright. Saj veste, česa vse so sposobni fani. Kar pa je v odlični rimi s podatkom, da studio DreamWorks panično išče zavarovalnico, ki bi nezgodno zavarovala Stevena Spielberga - za milijardo in 200 milijonov dolarjev!

15. Realnost še naprej mirno ignorirajte

Naj vas ne skrbi, da so ljudi tako obsedli reality showi. To namreč ne pomeni, da hočejo gledati realnost. Obenem pa to tudi ne pomeni, da imajo reality showi kako zvezo z realnostjo. Lepo prosim - letos poleti smo izvedeli, da je bil izid reality showa Manhunt vnaprej zrežiran in da so nekatere "havajske" prizore reality showa Survivor dejansko posneli v nekem losangeleškem parku. Tipa, ki je bejbi med poljubljanjem v reality showu Big Brother na vrat nastavil nož ("Saj ne zameriš, če te kar ubijem?"), pa so vrgli na cesto in mu zagrozili s tožbo. Jasno, prizor so potem iz vseh ponovitev izrezali. Toliko o realnosti.

16. Premiera naj bo urgentna

Vsako poletje skušajo zrušiti rekord premiernega vikenda, ki ga še vedno drži Izgubljeni svet: v prvih štirih dneh je namreč vrgel 90 milijonov. Letos so nad Izgubljeni svet poslali Pearl Harbor. Vanj so vrgli 135 milijonov in ga medijsko napihnili do nebes, tako da so Američani mislili, da je nakup vstopnice patriotsko dejanje. In ker Disney ni hotel ničesar prepuščati naključju, je samo za premiero v Pearl Harborju zapravil 5 milijonov. Vključil je mornarico, letalonosilke, formacijo letal F-15, helikopterje Blackhawk, padalce, ognjemet, Faith Hill, simfonični orkester in nacionalno himno. Toda rekord kljub vsemu ni padel. Otvoritveni inkaso je znašal le 75 milijonov.

17. Negativne publicitete ne prepuščajte drugim

Kevin Smith je posnel nadaljevanje svojih kultnih Trgovcev, Jay and Silent Bob Strike Back, toda padel v nemilost. Najprej ga je napadla Zveza gejev in lezbijk, ker da jih je užalil, potem je sam napadel Tima Burtona, ker da je finale Planeta opic ukradel iz nekega njegovega stripa, kar si je kakopak izmislil (sledile so batine, se razume), na internetu pa se je za nameček pojavila še anonimna spletna stran, ki je počela le eno - križarsko ga je razsuvala in pozivala k bojkotu njegovega filma. "Rešite nas Smitha! Nima pojma! Blefer! Pomagajte! Ne glejte filma!" Bam! Šmak! Na koncu se je izkazalo, da je spletno stran kreiral kar sam Smith.

18. Že vnaprej mislite na nadaljevanje

Tudi letošnje poletje so namreč množično zasula nadaljevanja hitov: Ameriška pita 2, Ful gas 2, Jurski park 3, Film da te kap 2, Doktor Dolittle 2. Nadaljevanja so tako originalna, huh. In ker bo nadaljevanje dobil tudi Ameriški psiho, je mogoče povsem upravičeno pričakovati, da bo Dnevnik Bridget Jones dobil več nadaljevanj kot Policijska akademija in da nas čaka celo nadaljevanje Pearl Harborja - šur, z Backstreet Boysi, med katere pride Mariah Carey. Smo res daleč od 60-letnega Indiane Jonesa 4?

19. Ne pozabite na franšize in licenčne produkte

Ko imate v rokah hit, morate čim prej poskrbeti, da liki iz vašega hita pridejo na mikice, kozarce, zvezke, svinčnike in kondome. In seveda - da se prelevijo v igrače, akcijske figurice. Toda tu morate paziti. Ko so ob 10-letnici Tarantinovega krvavega debija Reservoir Dogs v Avstraliji izdali serijo igrač, so ljudje ponoreli, kajti med igračami je bil tudi Mr. Blonde (igral ga je Michael Madsen), ki v roki drži britev. Šur, Mr. Blonde v filmu potem policaju odreže uho. Lahko si mislite, kako je izgledalo pred dvema letoma v Ameriki, ko so na trg vrgli lutko Austina Powersa, ki je rekla: "A te kaj rajcam?"

20. Film naj režira studio

Če ne najdete studia, ki bi vašemu poletnemu mega projektu prižgal zeleno luč, je najbolje, da režijo ponudite kar šefu kakega studia. Veliko poletno romantično komedijo America's Sweethearts je namreč režiral kar Joe Roth, bivši šef Disneyja. Ne morete zgrešiti.