Jure Aleksič

 |  Mladina 16  |  Kultura

Mladinina anketa: rezultati

Mladina sprašuje, vi odgovarjate

Ob prelomu leta se gremo v sodelovanju z Vami zdaj že tradicionalni kviz Kdo želi Mladini povedati, kaj ima na njej najraje in kaj ga najbolj žolčno moti?, v katerem za svoj odsev poprosimo tiste najbolj kompetentne in hkrati tudi najbolj spoštovane kritike, naše zveste bralce. Čeprav nam, drugače od sorodno zasnovane sheme na eni izmed komercialnih televizij, le redkokaterega izmed tekmovalcev uspe čez noč preleviti v podalpskega mogotca, je naša publika vseeno deležna neprimerno prestižnejše nagrade - naše celoletne muje, da bi se njenim željam in potrebam kar čim bolj prilagodili. Ker je med bralci zanimanje za izsledke, do katerih je po pobočju naknadno sprocesiranega hribovja prispelega surovega anketnega materiala priplezalo naše posebno statistično moštvo, vsako leto izjemno veliko, tudi tokrat objavljamo najzanimivejša dognanja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Jure Aleksič

 |  Mladina 16  |  Kultura

Ob prelomu leta se gremo v sodelovanju z Vami zdaj že tradicionalni kviz Kdo želi Mladini povedati, kaj ima na njej najraje in kaj ga najbolj žolčno moti?, v katerem za svoj odsev poprosimo tiste najbolj kompetentne in hkrati tudi najbolj spoštovane kritike, naše zveste bralce. Čeprav nam, drugače od sorodno zasnovane sheme na eni izmed komercialnih televizij, le redkokaterega izmed tekmovalcev uspe čez noč preleviti v podalpskega mogotca, je naša publika vseeno deležna neprimerno prestižnejše nagrade - naše celoletne muje, da bi se njenim željam in potrebam kar čim bolj prilagodili. Ker je med bralci zanimanje za izsledke, do katerih je po pobočju naknadno sprocesiranega hribovja prispelega surovega anketnega materiala priplezalo naše posebno statistično moštvo, vsako leto izjemno veliko, tudi tokrat objavljamo najzanimivejša dognanja.

Najprej nas je seveda zanimal profil našega bralstva. Dalo bi se ga ukalupiti nekako takole: naš tipični bralec je nekoliko bolj moškega kot ženskega spola, star je od dvajset do petintrideset let, živi v mestu, je bodisi zaposlen z višje-/visokošolsko izobrazbo ali še študira, šteje za enega izmed obeh ključnih členov trajnega partnerskega odnosa, dohodek njegovega gospodinjstva pa znaša od dvesto do štiristo prešernov na osebo na mesec. Medije vendarle spremlja nekoliko bolj zato, da se pouči o dogajanju v širnem svetu kot z namenom golega razvedrila, dasiravno mu je tudi slednje vse prej kot nepomembno. Večina glede vsebine naše revije v primerjavi s prejšnjim letom ne vidi bistvene razlike, kar 34 odstotkov pa jih meni, da smo se na tem področju poboljšali.

Naš imidž v očeh publike se je izkazal za navdušujoče trdnega. Večina pravi, da je Mladina razumljiva, zabavna in verodostojna, da se ne podreja prevladujočemu mnenju in da jasno pove, za kaj se zavzema. Bralce naši prispevki najbolj pritegnejo zaradi odličnega sloga pisanja, torej zlate kombinacije retorične spretnosti in baročnega razkošja jezika, najraje imajo "zajebantske" prispevke, izjemno visoko pa cenijo tudi neposrednost in kritičnost pri predstavljanju tem. Dodatno ponosni smo lahko na to, da se našim respondentom kljub intenzivnemu gojenju prej popisanega pristopa ne zdimo nesramni, pristranski, hermetični ali površni.

Anketiranci so se med drugim srečali tudi s posebno, tako imenovano projekcijsko tehniko izpraševanja, po kateri so morali našo publikacijo na podlagi svoje domišljije primerjati najprej z neko živaljo in potem še z avtomobilom. Prednost tovrstnega načina v primerjavi s konvencionalnejšo metodologijo je v tem, da lahko vprašanci vtise izrazijo bistveno svobodneje, čeprav drži tudi to, da je dobljene odgovore potem neprimerno težje analizirati. Največji, četrtinski del respondentov nas vidi kot stepske živali s poudarkom na tistih nevarnih, kot so panter, ris in puma, drugo mesto na lestvici zavzemajo gozdne živali, v sklopu katerih odločno prevladuje lisica, zanimivo pa je, da nas ima kar 15 odstotkov izmed vas za hišne ljubljenčke. Med našimi animaličnimi lastnostmi po vašem mnenju prevladujejo agresivnost, napadalnost, hitrost, inteligentnost, neodvisnost, drznost in trma. Kar se tiče avtomobilov, nas dobra desetina uvršča med luksuzne dirkalce, 15 odstotkov med dražje avtomobile v razredu BMW-ja, kar krepkih 40 odstotkov pa bi nas uvrstilo v srednji razred. Če bi morali izbrati en sam prevladujoč odgovor, vas z velikim velikim razkorakom spominjamo na dobrega starega golfa.

Z zanimanjem smo prebrali tudi proste opombe, ki ste jih lahko zapisali na koncu vprašalnika. Tam smo največkrat prebrali katero izmed številnih permutacij stavka Keep up the good work! Po številnosti sledijo med komentarji na drugem mestu pozivi, naj se še bolj in prav res na vsakem koraku zavzemamo za legalizacijo mehkejših drog, saj da je stanje obveščenosti v državi glede teh vprašanj globinsko porazno. Naši oboževalci nam čestitajo zaradi pogostih uspešnih "provokacij zadrtega folka", nas označujejo za "eno edinih naših revij, ki so kvalitetne," in nas pozdravljajo kot "zadnje javnomnenjske nosilce jajc", redki sovražniki pa nam očitajo idiotskost in bebavost v povezavi z nekaterimi objavljenimi ilustracijami ter povzročanje zdrah in razprtij za vsako ceno, nekdo nas je celo povsem razkrinkal in zapisal, da "sodelujete s pedri, anarhisti, džankiji ipd.". Priznamo. Kar se tiče posameznih avtorjev, je nekje trikrat več odzivov kot kdorkoli drug požel naš kolumnist Bernard Nežmah, tako od tistih, ki naročnine ne odpovejo izključno zaradi njegovih pronicljivih bodic v betonsko kožo vladajočega režima, kot od tistih, ki mu žolčno očitajo "jezik sovraštva", vse tiste klicaje in da "piše bedarije nagravžno". Velika večina pa apelira, naj predvsem ostanemo zvesti sami sebi.