Gregor Cerar

 |  Mladina 5  |  Kultura

Helena kot Shakira

MTV Slovenija?

Danes slovenija, jutri celi svet

Danes slovenija, jutri celi svet
© Borut Krajnc

Neverjetna je novica, da se za svoj lokalni program v Sloveniji zanima MTV, ki velja za eno najbolj globalnih televizijskih postaj nasploh. Za medijski trg, ki premore zgolj nekaj več kot pol milijona gospodinjstev. Novica ni prišla iz vrst rumenkastih medijev, temveč je večina povzemala intervju, ki ga je z Deanom Possenniskiejem objavil Gospodarski vestnik. Dotični Novozelandec je na MTV direktor za razvoj, pristojen za Srednjo Evropo. "Moja vloga je iskanje novih poslov v državah Srednje in Vzhodne Evrope, tudi v Sloveniji. Tu nas trenutno najbolj zanima, kakšne so možnosti za delovanje prek kabelskega sistema, saj bi radi še okrepili prisotnost in povečali prepoznavnost naše blagovne znamke med slovenskimi gledalci. Tukaj sem, da se srečam z oglaševalci, agencijami in tv-hišami. Po prvih pogovorih imam občutek, da je Slovenija z razvito infrastrukturo in razširjenostjo mobilne telefonije pravi trg za MTV," je razkrival, zakaj se je sploh znašel v Sloveniji in zakaj bi ta sploh bila zanimiva za takšnega velikana. Prvi stik s svetovno glasbeno televizijo je konec lanskega leta napravil Mobitel. Tedaj se je zdelo, da se naš največji mobilni operater malce preserava, toda njegovi tržniki so obelodanili, da je reklamiranje na MTV veliko cenejše kot v slovenskih medijih. Koliko so plačali, so zavili v poslovno skrivnost. Pozneje se je razkrilo, da 30-sekundni oglas v prime timu stane zgolj 200 dolarjev. To je razrešilo uganko, zakaj so na MTV samo reklame za romunske čipse, izraelske chat telefonske linije ali češko modo za mladostnike. Possenniskie je dodal, da se je pogovarjal s predstavniki Pro Plusa in agencije Pristop. Mobitelu pa je MTV dala možnost, da ne bi samo oglaševal, ampak sklenil celo partnerstvo. "Ko Mobitel utrdi povezavo z MTV, mu ljudje pripisujejo enake lastnosti kot nam, denimo mladostnost, svežino, ustvarjalnost."

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Gregor Cerar

 |  Mladina 5  |  Kultura

Danes slovenija, jutri celi svet

Danes slovenija, jutri celi svet
© Borut Krajnc

Neverjetna je novica, da se za svoj lokalni program v Sloveniji zanima MTV, ki velja za eno najbolj globalnih televizijskih postaj nasploh. Za medijski trg, ki premore zgolj nekaj več kot pol milijona gospodinjstev. Novica ni prišla iz vrst rumenkastih medijev, temveč je večina povzemala intervju, ki ga je z Deanom Possenniskiejem objavil Gospodarski vestnik. Dotični Novozelandec je na MTV direktor za razvoj, pristojen za Srednjo Evropo. "Moja vloga je iskanje novih poslov v državah Srednje in Vzhodne Evrope, tudi v Sloveniji. Tu nas trenutno najbolj zanima, kakšne so možnosti za delovanje prek kabelskega sistema, saj bi radi še okrepili prisotnost in povečali prepoznavnost naše blagovne znamke med slovenskimi gledalci. Tukaj sem, da se srečam z oglaševalci, agencijami in tv-hišami. Po prvih pogovorih imam občutek, da je Slovenija z razvito infrastrukturo in razširjenostjo mobilne telefonije pravi trg za MTV," je razkrival, zakaj se je sploh znašel v Sloveniji in zakaj bi ta sploh bila zanimiva za takšnega velikana. Prvi stik s svetovno glasbeno televizijo je konec lanskega leta napravil Mobitel. Tedaj se je zdelo, da se naš največji mobilni operater malce preserava, toda njegovi tržniki so obelodanili, da je reklamiranje na MTV veliko cenejše kot v slovenskih medijih. Koliko so plačali, so zavili v poslovno skrivnost. Pozneje se je razkrilo, da 30-sekundni oglas v prime timu stane zgolj 200 dolarjev. To je razrešilo uganko, zakaj so na MTV samo reklame za romunske čipse, izraelske chat telefonske linije ali češko modo za mladostnike. Possenniskie je dodal, da se je pogovarjal s predstavniki Pro Plusa in agencije Pristop. Mobitelu pa je MTV dala možnost, da ne bi samo oglaševal, ampak sklenil celo partnerstvo. "Ko Mobitel utrdi povezavo z MTV, mu ljudje pripisujejo enake lastnosti kot nam, denimo mladostnost, svežino, ustvarjalnost."

Toda od začetnega tipanja razpoloženja na sončni strani Alp do pravega programa je lahko še cela večnost. Kakšna naj bi bila sploh zadeva, če bi že bila? Odgovor, kaj se v resnici dogaja, smo dobili na Pro Plusu, ki ima pod sabo POP TV in Kanal A. PR-ovka slednjega, Nina Tomažin, nam je razložila, da pripravljajo na Kanalu A novo glasbeno oddajo, za katero se o sodelovanju dogovarjajo tako z MTV kot z najbolj popularno glasbeno televizijo na območju germanofilskega občestva, VIVA TV. Več nam niso smeli povedati, ker se šele pogajajo. Generalni sekretar združenja slovenskih kabelskih operaterjev, Rok Mencej, pa nam je povedal, da je o obisku predstavnika MTV v Sloveniji izvedel šele iz medijev. Pa čeprav so kabelski operaterji tisti, ki praktično edini predvajajo MTV pri nas. Mencej nam je glede gledanosti MTV v Sloveniji povedal, da kabelski operaterji gledanosti ne merijo, MTV pa prenašajo v okoli 160.000 slovenskih gospodinjstev. Kaj se bo iz vsega skupaj izcimilo, si lahko le predstavljamo. Vsaj po tistem, kar smo videli recimo v Italiji, ko so pred leti uvajali MTV Italia. Na nekaterih TV-postajah so predvajali program, kjer so bili namesto angleško govorečih voditeljev domači italijanski, pa tudi nekaj več domačih spotov so zarolali. Podobno je vizijo lokalizacije predstavil tudi predstavnik MTV za Srednjo Evropo: "Namesto da bi v teh državah oddajali program, ki nastaja v Londonu, skupaj s partnerji na vsakem od teh trgov ustvarjamo bolj lokalno obarvane vsebine. Hipotetično: vzamemo lahko 12 ur programa iz Londona, preostanek je domače produkcije." Torej glasbena oddaja s slovenskimi VJ a la Rebeka Dremelj na TV Pika, pa kakšna inovativna oddaja domače produkcije namesto večnih ponovitev v popoldanskih urah na Kanalu A. V Rusiji, kjer imajo tudi svojo MTV, je menda blazno priljubljena oddaja, kjer vrtijo videospote najpopularnejših, bolj ali manj angleško govorečih izvajalcev z ruskimi podnapisi. Gledalci pa naj bi se zabavali ob butastih besedilih.

MTV je torej, če nekoliko karikiramo, podobno kot Nato vojaškega, začela pohod širjenja globalne amerikanizirane glasbene kulture, pomešane z lokalno, tudi po Srednji in Vzhodni Evropi. Poleg trgov v naši okolici pa je trenutno glavna prioriteta Viacoma, lastnikov MTV, da bi napravili tudi MTV Africa. To je edina celina, ki še nima svoje MTV. Nad širitvijo so lastniki zelo navdušeni. Ameriški koncern Viacom, v svoji lasti ima še Paramount in mrežo CBS, je nedavno objavil, da so rezultati širitve zelo pozitivni in da so se v zadnjem letu oglaševalski prihodki v Evropi, pa tudi drugje po svetu, povečali za 30 odstotkov. Kmalu pa naj bi globalna produkcija pomenila kar 40 odstotkov celotnega prihodka MTV. Ameriška MTV za zdaj pomeni še vedno več kot 80 odstotkov prihodka. Zraven seveda sodijo še programi, ki so namenjeni zgolj predvajanju glasbe, kot so evergreenovski VH1, r'n'b in hiphopovsko obarvana MTV Base, alter MTV 2 in "ubijalska" MTV Hits. (Večino bi se dalo videti tudi pri nas, toda za zdaj naj bi bili ti programi na voljo zgolj z uvedbo digitalne tv. Pri nas se lovi le še VH1 - gleda ga lahko okoli 80.000 gospodinjstev.) Prav lani, v svojem 21. letu obstoja, je dosegala vrhunce. Osbourne show, Pri Ozzijevih doma, je postal globalni hit, najbolj gledana oddaja v zgodovini MTV. Ogromno gledanost pa so dosegli tudi samoubijalski Jackassovci. Anglo-ameriška produkcija pa je kljub lokalizaciji še vedno na prvem mestu. Ostale zadeve le stežka plasirajo na globalno sceno. Za zdaj je nekaj uspevalo le MTV Latin Amerika, ki je lansirala zvezde tipa Shakira ali Ricky Martin, pa še to bolj zaradi tistih 37 milijonov "čikanosov" v ZDA. Trenutni ruski hit, duo Tatu, ki so ju izbrali na avdiciji in jima pripisali lezbištvo zaradi popularne kontraverznosti, so spravljali na svetovno sceno nekaj let. Pa čeprav vrtijo na ruski MTV 40 odstotkov domače produkcije. Še huje je v Indiji. Tam je kar 70 odstotkov domače produkcije, podobno tudi v drugih azijskih državah. Na nedavnih nagradah MTV Asia v Singapurju pa je največ nagrad odnesla kanadska pubertetnica Avril Lavigne.