9. 6. 2003 | Mladina 23 | Kultura
Genij brez zvezd
Kakšno zvezo imajo muzeji in moda? Veliko, če sta v igri londonski Victoria & Albert Museum in Jean-Paul Gaultier
Mojster sam, mojster las in naglavnik z imenom Veranda
© Denis Sarkić
Če vas v Londonu vsaj malo zanimajo trendi in če vas ni ugrabil turistični vodič, bo zadnje, na kar pomislite, Victoria & Albert Museum. V tem muzeju imajo verjetno eno najobsežnejših preglednih zbirk mode. Hvalijo se s tem, da njihova zbirka predstavlja stoletja mode, od dvorske baročnosti do sodobnega minimalizma. Toda čeprav se hvalijo s starim, vedo, da potrebujejo novo. Visoka moda lahko ponudi instant oglaševanje. Za muzej torej ni nič novega, če razstavlja modo ali modno fotografijo. V svetu, ki deluje v blagovnih znamkah, so omenjene modne pač močnejše od muzejske, zato muzej svojo promocijo obesi na znamko in ne nasprotno. Niti ni nenavadno, če modno revijo pripravijo v muzeju, skoraj je ni več lokacije, ki bi bila tako sveta, da na njej ne bi bilo mogoče pripraviti revije ali razstave - če je kreator tako znan, da ima muzej od tega dobiček, ga tja vabijo, če ni, mora prošnje pošiljati sam. Najverjetneje naletijo na pregovorno gluha ušesa. Tudi muzeji danes hočejo sijaj, takšen za v družabno kroniko. Obiskovalcev bo tako več, sredstev tudi. Le da danes noben vsaj malo medijsko odmeven sijaj vsaj v ozadju ni več instant, ampak podrobno načrtovano delo namazane piarovske mašinerije, ki ga lahko spravi skozi pore pod kožo tistih, ki se radi pustijo osvetliti. Posebej v Londonu, pa naj navzven deluje še tako brezbrižno rokersko, kot vedno je.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?