4. 9. 2004 | Mladina 35 | Kultura
Prišel je tiho in vstopil v legendo
Odraščanje Sarajevskega filmskega festivala
Kino Metalac
© Denis Sarkić
Nikoli se ne ve, kaj bo prinesla puberteta, a Sarajevski filmski festival (SFF) je letos, ob svoji desetletnici, v desetih dneh doživel pomembno prelomnico. Iz medvojnega projekta skupine zanesenjakov je v letih odraščanja postal največji regionalni festival (na območju nekdanje Jugoslavije, Albanije, Bolgarije in Romunije, razmišljajo pa tudi o širitvi, za začetek z Madžarsko in s Poljsko) ter največja kulturna manifestacija v Bosni in Hercegovini. Končno je dobil tudi potrdilo FIAPF-e, svetovne regulatorne agencije za priznanje tekmovalnih festivalov. Rdeča preproga pred Narodnim gledališčem je letos dobila sponzorja in vzorček z modrimi in zelenimi kvadratki - še vedno navijamo za čilime -, gledališče pa klimatsko napravo. V ducatu programskih sklopov je občinstvo poleg najnovejše regionalne produkcije spremljalo še svetovne uspešnice, na primer Fahrenheit 9/11 in Shrek 2. Skupno število obiskovalcev naj bi bilo letos okoli 100.000. Projekcije skoraj 180 filmov so se začenjale ob desetih zjutraj in so trajale pozno v noč, reprize so bile redke, spremljevalno dogajanje pa tako obsežno, da je bila za kolikor toliko celovito udeležbo na festivalu potrebna izjemna vzdržljivost. Na vsakovečernih žurih v Domu armije so za glasbo skrbeli evropski in svetovni DJ-ji - med njimi tudi Laibachov Jani Novak, ki je večer v plesni dvorani, kjer sicer med letom potekajo koncerti klasične glasbe in tekmovanja za razne misice, začel in končal z valčkom. Sarajevo živi s festivalom in zanj, lokali so odprti dlje, filmske predstave pa izjemno dobro obiskane. "Teh deset dni mesto živi na lep, evropski način," meni direktor festivala, legendarni Miro Purivatra. Preostale dni v letu nabira moči za naslednji festival.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?