Saša Eržen

 |  Mladina 35  |  Kultura

Prišel je tiho in vstopil v legendo

Odraščanje Sarajevskega filmskega festivala

Kino Metalac

Kino Metalac
© Denis Sarkić

Nikoli se ne ve, kaj bo prinesla puberteta, a Sarajevski filmski festival (SFF) je letos, ob svoji desetletnici, v desetih dneh doživel pomembno prelomnico. Iz medvojnega projekta skupine zanesenjakov je v letih odraščanja postal največji regionalni festival (na območju nekdanje Jugoslavije, Albanije, Bolgarije in Romunije, razmišljajo pa tudi o širitvi, za začetek z Madžarsko in s Poljsko) ter največja kulturna manifestacija v Bosni in Hercegovini. Končno je dobil tudi potrdilo FIAPF-e, svetovne regulatorne agencije za priznanje tekmovalnih festivalov. Rdeča preproga pred Narodnim gledališčem je letos dobila sponzorja in vzorček z modrimi in zelenimi kvadratki - še vedno navijamo za čilime -, gledališče pa klimatsko napravo. V ducatu programskih sklopov je občinstvo poleg najnovejše regionalne produkcije spremljalo še svetovne uspešnice, na primer Fahrenheit 9/11 in Shrek 2. Skupno število obiskovalcev naj bi bilo letos okoli 100.000. Projekcije skoraj 180 filmov so se začenjale ob desetih zjutraj in so trajale pozno v noč, reprize so bile redke, spremljevalno dogajanje pa tako obsežno, da je bila za kolikor toliko celovito udeležbo na festivalu potrebna izjemna vzdržljivost. Na vsakovečernih žurih v Domu armije so za glasbo skrbeli evropski in svetovni DJ-ji - med njimi tudi Laibachov Jani Novak, ki je večer v plesni dvorani, kjer sicer med letom potekajo koncerti klasične glasbe in tekmovanja za razne misice, začel in končal z valčkom. Sarajevo živi s festivalom in zanj, lokali so odprti dlje, filmske predstave pa izjemno dobro obiskane. "Teh deset dni mesto živi na lep, evropski način," meni direktor festivala, legendarni Miro Purivatra. Preostale dni v letu nabira moči za naslednji festival.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: