Mcmiramax

Kako sta brata Weinstein ustvarila pojem filmskega butika

H'woodski insiderji poročajo, da razvpita brata Weinstein, Harvey & Bob, zapuščata Miramax, svoj filmski imperij, ki sta ga začela graditi pred petindvajsetimi leti in ki sta ga leta 1993 priključila studiu Disney. Odnosi med bratoma in Michaelom Eisnerjem, šefom Disneyja, so bili ves čas na jugu, dokončno pa jih je scvrl protibushevski dokumentarec Fahrenheit 9/11, ki ga je Miramax produciral, Eisner pa ohladil, tako da sta ga morala Weinsteina potem distribuirati mimo Disneyja - in mimo Miramaxa. Ko sta se Disney, kralj neoporečnega družinskega popkorna, in Miramax, kralj neodvisnih, oporečnih, transgresivnih filmov, poročila, so vsi svarili, da sta nezdružljiva, toda Disney je potreboval dobavitelja prestižnih, butičnih, sofisticiranih filmov, ki jih sam ni obvladal. In Miramax je bil indie vseh indiejev, prava senzacija, še zlasti po letu 1989 - po globalnem uspehu malega, neodvisnega, regionalnega filma Seks, laži & videotrakovi, ki je stal le 1,2 milijona dolarjev, toda pod taktirko bratov Weinstein v Ameriki pridelal 25 milijonov, kar je bilo za neodvisni film tedaj nepojmljivo. Če je indie tedaj v kinu pobral milijon ali dva, je bilo to že veliko. Toda brata sta ropotala in rožljala, zganjala marketinški cirkus - in premaknila mejo. Leta 1994, ko je bil Miramax že Disneyjev, sta mejo spet tektonsko premaknila: Šund, 8-milijonski nelinearni film, v katerem glavni junak na sredini umre in potem ponovno oživi, sta prelevila v globalni fenomen - film je v Ameriki vrgel 108 milijonov (v totalu 213!), kar je bilo za neodvisni film nepredstavljivo. Vsak h'woodski studio je začel sanjati o svojem Miramaxu - o svojem butiku. Ni čudno: neodvisni filmi so se začeli obnašati kot studijski blockbusterji. Harvey je zato rad rekel: "Miramax je hiša, ki jo je zgradil Quentin Tarantino."

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje: