Kika

Mladinino kolekcijo dvdjev nadaljuje Almodovar

Tabuji v resnici nikoli ne umrejo. Tudi ovenijo ne. Z leti postanejo le še bolj seksi. In Pedro Almodovar najbolje ve, kako se streže tem rečem. Na filmsko sceno je stopil po veliki španski odjugi - po zlomu frankističnega režima, ki je španske filmarje silil v to, da so v spalnice, v trebuh skrivnih španskih fantazij in obsesij, gledali skozi ključavnico. Almodovar se je lahko sprostil - vlago španskega sna je lahko naskočil brez občutka krivde. In brez opravičil. Da Almodovar ljubi ženske, vemo - ljubi jih na visokih petah, ljubi jih na robu živčnega zloma, ljubi jih privezane, ljubi jih izgubljene v labirintih strasti in ljubi jih na stranišču, v trenutkih največje intime. Rad jih snema pri oblačenju in slačenju. In rad jih pusti oblečene, pa magari brez spodnjega perila. Hja, Almodovar ljubi žensko mistiko... ee, ženski glamur, ki ga razume kot znak osvobojenosti in sladkega ekscesa.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Tabuji v resnici nikoli ne umrejo. Tudi ovenijo ne. Z leti postanejo le še bolj seksi. In Pedro Almodovar najbolje ve, kako se streže tem rečem. Na filmsko sceno je stopil po veliki španski odjugi - po zlomu frankističnega režima, ki je španske filmarje silil v to, da so v spalnice, v trebuh skrivnih španskih fantazij in obsesij, gledali skozi ključavnico. Almodovar se je lahko sprostil - vlago španskega sna je lahko naskočil brez občutka krivde. In brez opravičil. Da Almodovar ljubi ženske, vemo - ljubi jih na visokih petah, ljubi jih na robu živčnega zloma, ljubi jih privezane, ljubi jih izgubljene v labirintih strasti in ljubi jih na stranišču, v trenutkih največje intime. Rad jih snema pri oblačenju in slačenju. In rad jih pusti oblečene, pa magari brez spodnjega perila. Hja, Almodovar ljubi žensko mistiko... ee, ženski glamur, ki ga razume kot znak osvobojenosti in sladkega ekscesa.

Kika (1993), ki jo igra Veronica Forque, je kozmetičarka: osvobojena, ekscentrična, burleskna in chic kot vse Almodovarjeve bejbe, kar seveda pomeni, da se ji dogajajo same čudne, da ne rečem nezaslišane reči - prijateljica jo nenehno vara (Anabel Alonso), fant (Alex Casanovas) njune figure veneris stalno skrivaj snema, lokalni porno zvezdnik (Santiago Lajusticia) pa vdre v njeno stanovanje in jo posili. In da bi bila mera polna, okrog nje krožita še Andrea Scarface (Victoria Abril), domina, ki vodi tabloidni, morilski reality-show, in ameriški pisec kriminalk (Peter Coyote), Kikin tajni ljubimec, ki tudi sam diši po umoru. Kika je farsični katalog Almodovarjevih obsesij - pikantnega seksa, absurdnega voyeurizma, melodrame kolorjev, ličil, uhanov in spodnjega perila, urbane krutosti in žensk na robu živčnega zloma.

Almodovarja, bivšega telefonista, je ob koncu sedemdesetih katapultirala madridska pop-punk movida, pred katero se je "nenadoma odprl popolnoma nov svet", kot pripomni nekdo v Almodovarjevem prvencu Pepi, Luci, Bom in ostale punce (1980). To je bil čas, ko je Madrid postal "najbolj noro mesto na svetu" - vsaj tako slišimo v Labirintu strasti, enem izmed zgodnejših Almodovarjevih filmov. In čar Almodovarja je že ves čas v tem, da o španskih in evropskih ortodoksnih temah - katolicizmu, družini, ruralnem exodusu, narko-histeriji, seksu, položaju žensk ipd. - govori v jeziku popularnih filmskih žanrov, v jeziku melodrame, črne komedije in jakobinske telenovele. Dolce vita.

Več na www.mladina.si/dvd/.