Sebastijan Ozmec

 |  Mladina 7  |  Kultura

Eksperti za ovitke

Oblikovalski kolektiv Ventilator

Sašo Dornik in Boštjan Pavletič, dva od treh članov Ventilatorja

Sašo Dornik in Boštjan Pavletič, dva od treh članov Ventilatorja
© Matjaž Tančič

V poplavi joškarskih bendov in klišejskih glasbenih izdelkov estradnih slovenskih glasbenikov od muzikantov ter popevkaric ne pričakujemo inovativnosti. Vseeno pa med bendi, ki se gibljejo v polju mainstream glasbe, najdemo kakšnega, ki se potrudi oblikovati svoj glasbeni izdelek tudi vizualno. Doslej je na tem področju najbolj izstopala Siddharta, zdaj pa so se ji pridružili še nu-metalci D-Fact. Njihov novi CD v obliki DVD-ja Fashion Victim takoj pade v oči vsakemu dizajnerju, saj podobnega izdelka na naši glasbeni sceni še ni bilo videti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Sebastijan Ozmec

 |  Mladina 7  |  Kultura

Sašo Dornik in Boštjan Pavletič, dva od treh članov Ventilatorja

Sašo Dornik in Boštjan Pavletič, dva od treh članov Ventilatorja
© Matjaž Tančič

V poplavi joškarskih bendov in klišejskih glasbenih izdelkov estradnih slovenskih glasbenikov od muzikantov ter popevkaric ne pričakujemo inovativnosti. Vseeno pa med bendi, ki se gibljejo v polju mainstream glasbe, najdemo kakšnega, ki se potrudi oblikovati svoj glasbeni izdelek tudi vizualno. Doslej je na tem področju najbolj izstopala Siddharta, zdaj pa so se ji pridružili še nu-metalci D-Fact. Njihov novi CD v obliki DVD-ja Fashion Victim takoj pade v oči vsakemu dizajnerju, saj podobnega izdelka na naši glasbeni sceni še ni bilo videti.

Krivce za izdelavo Siddhartinih in D-Factovih drugačnih ovitkov najdemo v kolektivu Ventilator. Ne gre za kakšno skupino z dolgoletnim stažem, ampak za novo druščino oblikovalcev, ki je uradno nastala šele pred kakšnim dobrim letom. Dizajner Sašo Dornik je o čem podobnem razmišljal že dlje časa, do realizacije pa je prišlo šele, ko se je povezal z Andražem Grahkom (direktorjem Ventilatorja) in Boštjanom Pavletičem (poddirektorjem). "Ideja je nastajala, še preden smo se vsi poznali med sabo. Z Boštjanom sva se spoznala na oglaševalski agenciji Luna, saj sva bila oba tam oblikovalca. Andraža pa sem poznal že prej, ker sva oba z Bleda, frenda že od majhnega," pojasnjuje stične točke tria pobudnik Sašo, Boštjan pa dodaja: "Dobro smo se štekali in smo rekli, da bi lahko kaj skupaj naredili, kaj izven službenih zadev, oglaševalskih voda." Kot začetnikom jim je bilo lažje delati v skupini, s katero lahko lažje prodreš. Potem ko so se kakšno leto zgolj pogovarjali o nastanku skupine, je vseeno na koncu prišlo do njenega uradnega nastanka. Njihov namen je bil predvsem, da se kot kreativna skupina lotevajo projektov, ki jih delajo z veseljem, ne da bi jim postali obveznost. "Nočemo, da bi postali službena obligacija v smislu, to moraš narediti, ampak izbiramo prej projekte, ki so nam pisani na kožo. Na primer cedeje in podobne neumnosti," plan dela pojasnjuje Sašo, Boštjan pa ga dopolnjuje: "Delat take stvari, ki niso samo finančno zanimive, ampak tudi kreativno. Probat take projekte furat. Ker pri advertisingu gre danes predvsem za denar, šele potem pa za kaj drugega ..."

Za zdaj so pokazali, kaj zmorejo, samo pri ovitkih za zgoščenke glasbenih skupin, prepričani pa so, da to ni vse, kar znajo. Kot ekipa se lahko lotijo česarkoli, saj nimajo omejitev, vendar jih zanima predvsem pop kultura. "V bistvu ni važno, da je povezano ravno s kulturo in cd-ji. Lahko je tudi nekakšen advertising; vodilo nam je predvsem kakovost, da so stvari dobro narejene, pa predvsem, da jih z veseljem naredimo oziroma da imamo na drugi strani sogovornika, ki razume, da je treba narediti kaj več, kot samo imeti frekvenco en oglas na vsaki strani," idealistično razmišljanje skupine ponazori Dušan. V tem stilu je nastal njihov letošnji koledar Stars of 2006, kjer so tako kot pri zadnjem izdelku, ovitku za CD, sodelovali z Amaterjem oziroma fotografom Sašem Hesom. Z njim so začeli sodelovati, ker so ocenili, da je edini, ki jim lahko naredi takšno fotografijo, kot jo hočejo. "Pri D-Factih smo začeli sodelovati, ker se mi je zdelo, da je on edini, ki mi lahko naredi tako fotko. Potem sva se poštekala do tega nivoja, da v bistvu praktično delam ekskluzivno samo z njim," je o posebni kemiji prepričan Dornik. Iz te skupne energije je nastal koledar, ki se da downloadati z njihove spletne strani v izgradnji. Najprej so imeli za koledar pripravljen čisto drug koncept, ki pa ga bodo realizirali kdaj drugič. Sproti je namreč nastal koledar, ki se ukvarja z družbeno pop kulturo: "Različne glasbene stile smo želeli zapakirati na en tak sarkastičen, ciničen način, skozi njihove stereotipe in ta jajca. Želeli smo pač malo drugače prikazati neki glasbeni stil." Tistih tristo petdeset kosov, ki so jih natisnili, pa je pristalo na stenah domov prijateljev in poslovnih partnerjev.

Kariera izdelovalcev ovitkov se jim je začela odpirati, ko so delali za svoje prijatelje, najbolj oboževani bend slovenskih najstnic, Siddharto. Zanje so pripravili koncept in scenarij tako za izdelek Silicon Delta kot za RH. Ovitka sta očitno prepričala tudi upornike proti sistemu D-Fact. Povezali so se prek skupne prijateljice: "Na začetku smo se tipali. Najprej je bil čist en drug koncept, ki je bil bolj resen, bolj zamorjen, ampak je pol njim plato odneslo v totalno cinične sarkastične vode. Takrat smo naslov plate in koncept spremenil, tako da in muska in teksti in ovitek drug drugega malo podpirajo." Pripravili so Fashion Victim, ki se, podobno kot koledar, ukvarja z nekimi kvazi stereotipi o tem, kaj se ti lahko vse zgodi v življenju. Heroin šik porno bejba, ki se norčuje iz ideala ženske lepote, je bila na začetku vseeno malce prehuda za bend, zato je dal pripravljeni ovitek v preverbo svojim prijateljem. Njim je bil koncept všeč, čeprav niso bili vsi prepričani, da lahko v njem prepoznajo D-Facte. Na koncu pa se je vseeno vse skupaj dobro sestavilo tudi z besedili, ki so nastajala sproti, tako da je ovitek ostal tak, kot so si ga zamislili. "V bistvu gre pri konceptu za neki lajfstajl, ki nam jih vsak dan vsiljujejo mediji in advertising - biti suh, podhranjen, lepo našminkan, bodi to, čeprav nisi to. To se v bistvu skozi same fotke tudi dobro vidi ..."

Kljub temu da člani skupine ne dajejo resnega vtisa, so resni v svojih namenih, zato so se že registrirali kot d. o. o., ki se bo ukvarjal samo s projekti, ki jih bodo vznemirili do te mere, da bodo z veseljem napeli možgane in zavihali rokave. Čeprav imajo za sabo že nekaj odmevnih izdelkov, še vedno nimajo studia, ampak vse naredijo na domačih računalnikih. To se bo kmalu spremenilo, saj že iščejo primerne prostore, kjer se bodo lahko posvetili naslednjim naročenim projektom. Spet bo to kup ovitkov za zgoščenke bendov. Na njih že čaka Siddharta, ki potrebuje dizajn za nov izdelek, hkrati bi rad ovitek tudi njihov klaviaturist za svoj stranski projekt, čakajo jih že eni metalci, pa bend Dusk Delight ...

D-Fact: Fashion Victim

D-Fact: Fashion Victim

Siddharta: RH

Siddharta: RH