10. 3. 2006 | Mladina 10 | Kultura
Celuloidna omara
Evolucija hollywoodske upodobitve gejev: od vnaprejšnjih obsojencev na smrt do oskarja
V mislih vedno vračajoč se na goro Brokeback: Ennis Del Mar in Jack Twist
Najbrž ne bo prehudo tvegano zapisati, da za nedeljskega cineasta ogled filma Brokeback Mountain nekako ne more biti povsem običajna izkušnja. Ob tem, ko na velikem zaslonu mišičasta kavboja vsaj v prvem delu precej eksplicitno veseljačita v šotoru sredi tisočerih ovac, je marsikdo verjetno čutil neko topo splošno nelagodje, locirano nekje v višini trebušne slinavke, medtem ko je kdo drug svojo lastno "moškost" skušal zakoličiti z drezanjem soseda in ne ravno najbolj slanim zabavljaštvom: skoraj zagotovo se je našel kak dezinformirani oča, ki se je čutil oropanega, saj je vendar pričakoval tipičen za oskarja nominiran vestern, kjer iz cevi namesto semenske tekočine pravoverno bruha izključno svinec. Najbežnejši ošvrk dekad prejšnjega stoletja, kot jih je zabeležil in nadgradil Hollywood, bo pokazal, da je rezultanta vseh teh nelagodij več kot razumljiva: gledalci tovrstnih kadrov preprosto niso vajeni. Zgodovina hollywoodske upodobitve homoseksualnih likov in homoseksualnosti nasploh je žal ena sama dolga zgodba o represiji, smešenju in brezprizivni demonizaciji, zato lahko še toliko topleje pozdravimo nominacijo filma, ki na filmsko platno ni ponesel zgolj ene najpretresljivejših romanc v zadnjem času, temveč tudi ostro in definitivno obsodbo zarukane redneckovske mentalitete, ki seveda ni endemična zgolj v ameriških prerijah.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?