30. 4. 2007 | Mladina 17 | Kultura
Pod ključem + Oko za oko
Pod ključem
Čas je, da se vrnemo “nazaj v prihodnost”. Rocky se je vrnil - Reagan je že tu, jasno, v reinkarnaciji - da ne rečem impersonaciji - malega Busha. In če kdo, potem sta bila prav Sylvester Stallone in Chuck Norris simbola Reaganove dobe, njena zaščitna znaka - njena ultimativna akcijska junaka. Še več, Stallone in Norris sta bila ringelšpila Reaganove ideologije: bila sta samozadostna, podjetna, vztrajna, samoiniciativna, deregulirana, patriotska, mačistična, militarizirana. Oba sta bila vojni mašini. Oba sta v komunizmu videla “imperij zla”. In oba sta skušala dobiti vietnamsko vojno.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
30. 4. 2007 | Mladina 17 | Kultura
Pod ključem
Čas je, da se vrnemo “nazaj v prihodnost”. Rocky se je vrnil - Reagan je že tu, jasno, v reinkarnaciji - da ne rečem impersonaciji - malega Busha. In če kdo, potem sta bila prav Sylvester Stallone in Chuck Norris simbola Reaganove dobe, njena zaščitna znaka - njena ultimativna akcijska junaka. Še več, Stallone in Norris sta bila ringelšpila Reaganove ideologije: bila sta samozadostna, podjetna, vztrajna, samoiniciativna, deregulirana, patriotska, mačistična, militarizirana. Oba sta bila vojni mašini. Oba sta v komunizmu videla “imperij zla”. In oba sta skušala dobiti vietnamsko vojno.
V akcijskem filmu Pod ključem Slyja pošljejo v zapor Gateway, ki izgleda kot Vietnam: “To je pekel,” dahne ravnatelj tega zapora (Donald Sutherland). Toda Sly je zadnji, ki bi potreboval vodiča po peklu. Le zakaj? Gateway namreč izgleda kot boksarski ring, kar je lepa priložnost, da Sly ob Rambu iz sebe potegne tudi Rockyja. Bodybuilderji, ki prežijo nanj, so itak videti kot stari Grki, ki čakajo na fetišistični, sadomazohistični performance. In zapor je odlična pretveza za Slyjev performance - tako kot je San Francisco v akcijskem filmu Oko za oko dobra pretveza za performance Chucka Norrisa, ki igra policaja in ki skuša po malem nadomeščati Dirty Harryja, najbolj slavnega rezidenta Frisca, kar seveda pomeni, da je lahko oseben le, če policijsko značko odvrže. Razlika je le v tem, da je Chuck ne odvrže šele na koncu filma.
Oko za oko