Siniša Gačič

 |  Mladina 45  |  Kultura

Virtualni tovariši

Kamerad Krivatoff, bend, ki se je premierno predstavil s koncertom na spletu

Internetni koncert benda Kamerad Krivatoff

Internetni koncert benda Kamerad Krivatoff
© Darko Didovič

Frišna lokalna glasbena skupina, ki se predstavlja kot transčasovni muzikalični agent Kamerad Krivatoff, je globalnemu slušateljstvu ob dnevu mrtvih postregla s spletnim koncertom. S koncertom, ki je sicer imel vse, kar ima klasični koncert - neponovljivo (vnovični ogled koncerta ni mogoč, saj je na Kameradovi spletni strani na voljo le nekajminutni izsek) korespondenco občinstva, benda in glasbe, le koncertna dvorana je bila ob Kameradovem prvem nastopu posebna. Šlo je za objekt, ki prostorsko ni bil določen. Po spletnih statistikah je šlo hkrati za študentsko sobo v Parizu, spletno kavarno v Indoneziji, filmski studio v Los Angelesu, stanovanje v središču Ljubljane ali le birtijo za prvim vogalom kamniškega Doma kulture, kjer je dejansko potekal spletni koncert ... Odvisno od vrste in lokacije internetnega priključka. Prostorsko nedoločena koncertna dvorana je obiskovalcem zagotovila tudi posebno vzdušje. V njej ni bilo varnostnikov, pri vhodu niso bili deležni osebnega pregleda, za nedolžno pivo se jim ni bilo treba prebijati skozi dolge vrste, kljub novemu zakonu se je v dvorani lahko kadilo (tudi zakonsko prepovedane dobrote), ob vsem tem pa se je občinstvo lahko kljub glasni glasbi med seboj pogovarjalo, tisti bolj vneti so se celo zapeljevali. "Splet je najbolj logičen medij, s katerim se je Kamerad na svojem začetku lahko predstavil širšemu občinstvu," povedo člani, ki se z vprašanjem, ali je bil njihov koncert nasploh prvi spletni koncert v kiberzgodovini, ne ukvarjajo preveč.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Siniša Gačič

 |  Mladina 45  |  Kultura

Internetni koncert benda Kamerad Krivatoff

Internetni koncert benda Kamerad Krivatoff
© Darko Didovič

Frišna lokalna glasbena skupina, ki se predstavlja kot transčasovni muzikalični agent Kamerad Krivatoff, je globalnemu slušateljstvu ob dnevu mrtvih postregla s spletnim koncertom. S koncertom, ki je sicer imel vse, kar ima klasični koncert - neponovljivo (vnovični ogled koncerta ni mogoč, saj je na Kameradovi spletni strani na voljo le nekajminutni izsek) korespondenco občinstva, benda in glasbe, le koncertna dvorana je bila ob Kameradovem prvem nastopu posebna. Šlo je za objekt, ki prostorsko ni bil določen. Po spletnih statistikah je šlo hkrati za študentsko sobo v Parizu, spletno kavarno v Indoneziji, filmski studio v Los Angelesu, stanovanje v središču Ljubljane ali le birtijo za prvim vogalom kamniškega Doma kulture, kjer je dejansko potekal spletni koncert ... Odvisno od vrste in lokacije internetnega priključka. Prostorsko nedoločena koncertna dvorana je obiskovalcem zagotovila tudi posebno vzdušje. V njej ni bilo varnostnikov, pri vhodu niso bili deležni osebnega pregleda, za nedolžno pivo se jim ni bilo treba prebijati skozi dolge vrste, kljub novemu zakonu se je v dvorani lahko kadilo (tudi zakonsko prepovedane dobrote), ob vsem tem pa se je občinstvo lahko kljub glasni glasbi med seboj pogovarjalo, tisti bolj vneti so se celo zapeljevali. "Splet je najbolj logičen medij, s katerim se je Kamerad na svojem začetku lahko predstavil širšemu občinstvu," povedo člani, ki se z vprašanjem, ali je bil njihov koncert nasploh prvi spletni koncert v kiberzgodovini, ne ukvarjajo preveč.

Osebe, ki stojijo za skupnim likom identifikacije Kameradom Krivatoffom, pod medijske žaromete niso postavile svojih imen. V kolesje površnega medijskega poročanja so za glodanje raje navrgle domišljijski lik, Kamerada Krivatoffa, ki bo poročevalski ceh prisilil k poročanju o njihovem glasbenem izrazu in ne o videzu pričeske najprivlačnejšega člana benda. Ker fantje identitete kljub temu ne skrivajo, naj zvestemu bralstvu prišepnemo, da gre za šest mladcev iz Ljubljane in njene bližnje okolice, ki že dolga leta svoje glasbeno izražanje darujejo številnim domačim bendom (Laibach, Srečna Mladina, Silence, Niowt je le nekaj imen, ob katerih se Kamerad Krivatoff počuti domače). Ker je logična naloga vsakega glasbenika, da na začetku glasbene avanture definira barvo, okus, vonj in videz svojega zvoka, je bila to tudi naloga, s katero se je pred prvim spletnim nastopom največ ukvarjal Kamerad Krivatoff. V ta namen je na pomoč poklical Cola Porterja, Duka Ellingtona, Edna Ahbeza, Franka Sinatro, Sammyja Davisa in še kakšnega muskontarskega virtuoza iz prve polovice prejšnjega stoletja. Prvi Kameradov projekt je namreč venček priredb skladb naštetih velikanov. Kot pravi sam, gre za priredbe, "ki jih je Kamerad še dodatno razkrivil". "Priredbe smo potrebovali zato, da smo z eksperimentiranjem na dobrem materialu našli svoj zvok. Nekako moraš izvedeti, kaj v resnici želiš slišati. In Kamerad je ob pomoči te glasbe našel svoj sound." Čeprav velja, da so priredbe na prvih nastopih novega benda znak avtorske inferiornosti, Kamerad na takšne pomisleke odgovarja brezkompromisno: "Jebeš avtorstvo!" Dodaja pa, da v poplavi generično ustvarjenih avtorskih skladb Kamerad pogreša tisto, kar mu pomeni beseda avtorstvo. Da zadeva ne bi bila zavajajoča, zapišimo, da imena omenjenih legend, ki so Kameradu pomagale na samostojno avtorsko pot, ne povejo nič o Kameradovem zvočnemu videzu (preverite ga lahko na njegovem myspaceu).

Naštete legende so imele za seboj vrhunske big bende, Kamerad pa ima ob vokalu v instrumentalni sekciji še set bobnov, baskitaro in sedem različnih sintetizatorjev. Digitalnih in analognih. Kamerad je namreč kljub svoji kibernetičnosti zaljubljen v zvok, ki ga proizvajajo analogne mašine. "Če hočeš v prihodnost, se moraš najprej vrniti v preteklost," so prepričani člani benda, ki so od predelanih skladb pustili nedotaknjena le besedila. "To so takšna besedila, kakršnih ne piše nihče več. Od rojstva teh skladb se je zgodilo že toliko ... Danes si ne smeš več privoščiti hedonizma, kakršnega najdeš v besedilih teh pesmi."

Kljub temu se je na spletnem koncertu zdelo, da je Kamerad našel hedonizem tudi v sedanjosti. Za čim udobnejše razpoloženje je nastopil kar v svoji dnevni sobi, kjer ima v vogalu poseben kotiček za uničenje sveta, na kredenci zbirko svojih najljubših stripov, pri roki so kolekcija DVD-jev, literatura in viski. "Kamerad ima najraje tistega poceni, za pet evrov," povedo, ko omenijo zaboj iz dnevne sobe, kjer so zbrane steklenice, ki jih je sekstet spraznil v treh letih, kolikor se je skupina pripravljala na prvi nastop. Seveda Kamerad ne pozabi omeniti soborcev, ki so mu pomagali do spletne izgube nedolžnosti. Vsi, kakšnih trideset se jih je zdelo na sklepnem koncertnem posnetku, so stopili skupaj. Sprva lahkotno, kasneje pa vse zahtevnejšo zamisel o prvem nastopu na spletu jim je uspelo udejenjiti ob pomoči spletnega oddelka nacionalne RTV-hiše, videokolektiva Benjamin produkcija in drugih "bobrov", kot Kamerad imenuje svoje prijatelje.

"Kamerad se sedaj sestaja na zasedanjih," odgovori bend na logično povpraševanje po naslednjem živem nastopu. Seveda bo, vendar čas in kraj še nista določena, samozavestno zatrdijo. Trenutna količina natreniranega programa je dovolj za spletni koncert, za prvi old school koncert, pravijo, pa še ni pravi trenutek. Potrebujejo toliko časa, kot si ga bodo vzeli. Do prvega nastopa so zoreli tri leta, ob "razkrivljenih" priredbah so v tem času nastali že avtorski komadi, vendar o njih Kamerad še nerad govori. Pravi, da je do včeraj mislil le na izgubo nedolžnosti na spletnem koncertu. Sedaj, ko je malce zrelejši, je čas za nove načrte. Viva Kamerad!