Rezervni deli

Tam, kjer je trend, tam je Damjan Kozole. Vedno je šel za trendom - in ko je šel, ga ni motilo, če je pri tem žrtvoval inteligenco in objel naivnost. Saj veste, v Remingtonu je skušal objeti road-movie. Kaj se je zgodilo, veste: pobegli zapornik, očitno švercer, je čez Slovenijo bežal v orjaškem, kričeče rdečem, monumentalno vpadljivem Chryslerju - in to ob koncu osemdesetih, ko je bilo na slovenskih cestah toliko Chryslerjev kot Hammerjev. In fant, verjetno Kozoletov alter ego, je ob tem celo mislil, da se je dobro skril. V Ameriki, kjer so vsi avtomobili tako veliki, da noben Chrysler ne bode v oči, to gre - v Sloveniji je režiser izpadel sucker.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Tam, kjer je trend, tam je Damjan Kozole. Vedno je šel za trendom - in ko je šel, ga ni motilo, če je pri tem žrtvoval inteligenco in objel naivnost. Saj veste, v Remingtonu je skušal objeti road-movie. Kaj se je zgodilo, veste: pobegli zapornik, očitno švercer, je čez Slovenijo bežal v orjaškem, kričeče rdečem, monumentalno vpadljivem Chryslerju - in to ob koncu osemdesetih, ko je bilo na slovenskih cestah toliko Chryslerjev kot Hammerjev. In fant, verjetno Kozoletov alter ego, je ob tem celo mislil, da se je dobro skril. V Ameriki, kjer so vsi avtomobili tako veliki, da noben Chrysler ne bode v oči, to gre - v Sloveniji je režiser izpadel sucker.

Da bi ostal zvest svoji vpadljivi naivnosti, jo je v naslednjih filmih patentiral, najbolj nepozabno v Porno filmu, v katerem se je na tedanji trend patetičnih komedij o malih-ljudeh-z-genialno-idejo prišlepal tako doživeto, da smo se vsi spraševali, hej, kdaj se bodo slekli.

Toda Kozoletu se je zazdelo, da je s tem sam postal trend: Rezervni deli so namreč videti kot nadaljevanje Porno filma, le da zdaj fantje - zapiti, mizantropski, rakasti Peter Musevski, sicer nekdanji krški špidvejist, njegov clueless asistent Aljoša Kovačič, domnevno Kozoletov alter ego, in ljubljanska naveza, ki jo vodita Primož Petkovšek in Valter Dragan - ne švercajo Ukrajink, ampak begunce, od Makedoncev do Irancev.

Ker je v Sloveniji posneta Nikogaršnja zemlja pokazala, da danes bolj vžgejo filmi z "internacionalnimi topikami", je Kozole Porno film obtežil s "problematiko ilegalnih prebežnikov". Toda to ničesar ne spremeni - švercanje ponižanih, obubožanih, prestrašenih, sestradanih prebežnikov je le joke. Ko trije v Petkovem prtljažniku izdihnejo, je to signal za studijski smeh: o, šit, umrli so! Kaj pa zdaj? Nič, vrzimo jih v reko. In če prebežniki že ne umirajo za štos, potem umirajo zato, da bi bila Kozoletova junaka lahko žalostna... ee, melanholična. Da bi se lahko počutila kot prava Slovenca. Rezervni deli imajo porno priokus. Fušajo. Zato se ves čas zdi, da fantje švercajo Chryslerje, ne pa ljudi. Kozole v Rezervnih delih trivializira in banalizira temo, ki ga je, kot pravi, angažirala.

ZADRŽAN -