27. 12. 2003 | Mladina 51 | Kultura | Film
Trinajstletnici
Thirteen, 2003
Trinajstletnici, Tracy (Evan Rachel Wood) in Evie (Nikki Reed), sta na tripu - in ko sedita na postelji, reče prva drugi, da naj jo udari. Še enkrat! Bolj močno! Še! Šeee! Do krvi. Punci izgledata tako, kot da so v Los Angelesu odprli žensko podružnico Kluba golih pesti. Na hitro. Še pred nekaj meseci je bilo namreč vse drugače: Tracy je bila le Barbie, nedolžna frajla iz disfunkcionalne družine, just a kid. Ne da svoje bohemske mame (Holly Hunter), napol hipijevske, napol histerične frizerke, ni jezila, toda ni ravno dišala po Christiane F. in otrocih s postaje Zoo. Potem pa se ji zgodi Biblija, hočem reči - "grešna" Evie, bejba iz še bolj disfunkcionalne družine, postane njena Eva. V dobrem in zlu, se razume, tako da Tracy misli le še na sex, drugs & rock'n'roll. Ne iz kake realne potrebe - ne, le impresionirati hoče svojo prijateljico, pa tudi sošolce. Mora se definirati - noče biti nobody. Najti mora svojo nišo - tudi mladost je le trg. Njena tesnoba in njene modre oči dvigujejo uteži. V njeni glavi je pač kaos - okej, in Melrose Place, če je treba kdaj kaj ukrasti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
27. 12. 2003 | Mladina 51 | Kultura | Film
Trinajstletnici, Tracy (Evan Rachel Wood) in Evie (Nikki Reed), sta na tripu - in ko sedita na postelji, reče prva drugi, da naj jo udari. Še enkrat! Bolj močno! Še! Šeee! Do krvi. Punci izgledata tako, kot da so v Los Angelesu odprli žensko podružnico Kluba golih pesti. Na hitro. Še pred nekaj meseci je bilo namreč vse drugače: Tracy je bila le Barbie, nedolžna frajla iz disfunkcionalne družine, just a kid. Ne da svoje bohemske mame (Holly Hunter), napol hipijevske, napol histerične frizerke, ni jezila, toda ni ravno dišala po Christiane F. in otrocih s postaje Zoo. Potem pa se ji zgodi Biblija, hočem reči - "grešna" Evie, bejba iz še bolj disfunkcionalne družine, postane njena Eva. V dobrem in zlu, se razume, tako da Tracy misli le še na sex, drugs & rock'n'roll. Ne iz kake realne potrebe - ne, le impresionirati hoče svojo prijateljico, pa tudi sošolce. Mora se definirati - noče biti nobody. Najti mora svojo nišo - tudi mladost je le trg. Njena tesnoba in njene modre oči dvigujejo uteži. V njeni glavi je pač kaos - okej, in Melrose Place, če je treba kdaj kaj ukrasti.
Toda še preden materi, ki se preveč zanaša na napitnine, kapne, da je od piercinga do delinkvence le korak, sta že tako sektaški, tako agonični in tako obsedeni kot Pauline in Juliet... ee, Nebeški bitji, le da svoje hormonske agresivnosti ne obrneta proti materi ali pa proti Evini dekadentni skrbnici (Deborah Kara Unger), ki kar kliče po "družinski tragediji", ampak proti sebi. Če bi srečali Kena Parka, bi ju potegnil s sabo, tako bi res lahko postali to, kar sta - gospodarki muh. Oko režiserke sicer ni Hieronymus Bosch, toda najstniška avtodestruktivnost ima realistični, insiderski, tako rekoč prvoosebni šlif. Ni čudno: 15-letna Nikki Reed, ki igra Evie, je koscenaristka tega filma - in ta film je njena biografija.
ZA