Umazane lepe stvari
Dirty Pretty Things, 2002
Umazane lepe stvari so film o ljudeh, ki jim selitev na Zahod ni prinesla sreče. Selitev jih ni niti osvobodila niti odrešila, prej narobe, selitev "na boljše" jih je ponižala. Okwe (Chiwetel Ejiofor) je bil v Nigeriji doktor, zdaj - v Londonu - pa je ponoči hotelski receptor in podnevi taksist. In če je treba, vskoči še kot zdravnik - za imigrante, ilegalce, begunce, cipe in druge "nevidne" ljudi, se razume. Bolj ko se svet odpira, bolj postaja brezupen, agoničen, neperspektiven in represiven. Selitev v bogate dežele je neuspeh, nova oblika suženjstva, o čemer bi lahko Senay (Audrey Tautou), muslimanka, ki je iz Turčije zbežala pred aranžirano poroko, pisale knjige, če je ne bi delo hotelske služkinje preveč izčrpavalo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Umazane lepe stvari so film o ljudeh, ki jim selitev na Zahod ni prinesla sreče. Selitev jih ni niti osvobodila niti odrešila, prej narobe, selitev "na boljše" jih je ponižala. Okwe (Chiwetel Ejiofor) je bil v Nigeriji doktor, zdaj - v Londonu - pa je ponoči hotelski receptor in podnevi taksist. In če je treba, vskoči še kot zdravnik - za imigrante, ilegalce, begunce, cipe in druge "nevidne" ljudi, se razume. Bolj ko se svet odpira, bolj postaja brezupen, agoničen, neperspektiven in represiven. Selitev v bogate dežele je neuspeh, nova oblika suženjstva, o čemer bi lahko Senay (Audrey Tautou), muslimanka, ki je iz Turčije zbežala pred aranžirano poroko, pisale knjige, če je ne bi delo hotelske služkinje preveč izčrpavalo.
Okwe jo skuša na vsak način zaščititi, predvsem njeno nedolžnost, njeno devištvo, ki je očitno zadnji okop imigrantskega samospoštovanja, zadnji še nezlorabljeni del njene svobode, toda linija med izgubo nedolžnosti in izgubo ledvice je tu tako tenka kot linija med bolnišnico in mrtvašnico - Zahod je zloraba, zloraba pa je trademark kapitalizma. In senor Juan (Sergi Lopez), menedžer hotela, ki pod pultom prekupčuje s človeškimi organi (obupancem v zameno za ledvice nudi potne liste, vize, nove identitete ipd.), je popolna metafora cinične, pragmatične, parazitske nature sodobnega Zahoda, ki ta deklasirani rezred, sicer nepogrešljivo kri velemest, prepušča nespečnosti in gladiatorskemu, lagerskemu boju za preživetje.
ZA