Jules in Jim

Jules et Jim, 1962

Francois Truffaut je posnel nekaj filmov, ki se jih je oprijel izraz "najboljši Truffautov film" - film Jules in Jim je eden izmed njih. Toda izmed vseh "najboljših Truffautovih filmov" izgleda najmanj datirano, pa četudi je bil posnet leta 1962 in četudi se dogaja pred I. svetovno vojno, med njo in po njej. Že leta 1962 je izgledal tako moderno, kot da se bo šele zgodil - tako moderno kot seksualna revolucija, emancipacija in obsedenost z žensko, ki noče biti le patriarhalni standard.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Francois Truffaut je posnel nekaj filmov, ki se jih je oprijel izraz "najboljši Truffautov film" - film Jules in Jim je eden izmed njih. Toda izmed vseh "najboljših Truffautovih filmov" izgleda najmanj datirano, pa četudi je bil posnet leta 1962 in četudi se dogaja pred I. svetovno vojno, med njo in po njej. Že leta 1962 je izgledal tako moderno, kot da se bo šele zgodil - tako moderno kot seksualna revolucija, emancipacija in obsedenost z žensko, ki noče biti le patriarhalni standard.

Jules (Oskar Werner) in Jim (Henri Serre), zadržani Nemec in pompozni Francoz, sta boemska pisatelja, esteta in napol zarotniška prijatelja, ki si delita vse, tudi ženske, dokler ne nabašeta na fatalno, brezskrbno, absolutno nepredvidljivo Catherine (Jeanne Moreau), ki noče biti le njuna umetnina, kaj šele njuna naivna kreacija. Jules, Jim in Catherine postanejo sicer menage-a-trois, ekstatični, tako rekoč klasicistični hommage seksualni revoluciji, toda njihova sreča je tako tragična kot ženska, ki hoče, da jo definira svoboda, ne pa moška posesivnost. Z Virginio Woolf bi bili lahko najboljši prijateljici - če bi preživeli.

(Julesa in Jima reprizira kino Dvor)

ZELO ZA