24. 3. 2004 | Mladina 12 | Kultura | Film
Stara, spelji se!
Duplex, 2003
Kot pravijo eksperti, obstajajo trije mega stresi - ločitev, zamenjava službe in smrt bližnjega. In seveda obstaja še četrti stres, stres vseh stresov - selitev v novo stanovanje. Zakaj je selitev v novo stanovanje meta stres, ni skrivnost - za sabo lahko potegne ostale tri mega strese. Pazite: ljudje se po selitvi pogosto ločijo... posledica ločitve je lahko zamenjava službe... in hej, zakaj pa ne - smrt bližnjega, recimo enega zakonskega partnerja, ki ga ta venček stresov preprosto butne čez rob stolpnice. The end! In vidite, vse se začne z nedolžno, srečno in entuziastično selitvijo v novo stanovanje, ki ljudi slej ko prej pogubno loči - ne, nobeno stanovanje ni nedolžno.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 3. 2004 | Mladina 12 | Kultura | Film
Kot pravijo eksperti, obstajajo trije mega stresi - ločitev, zamenjava službe in smrt bližnjega. In seveda obstaja še četrti stres, stres vseh stresov - selitev v novo stanovanje. Zakaj je selitev v novo stanovanje meta stres, ni skrivnost - za sabo lahko potegne ostale tri mega strese. Pazite: ljudje se po selitvi pogosto ločijo... posledica ločitve je lahko zamenjava službe... in hej, zakaj pa ne - smrt bližnjega, recimo enega zakonskega partnerja, ki ga ta venček stresov preprosto butne čez rob stolpnice. The end! In vidite, vse se začne z nedolžno, srečno in entuziastično selitvijo v novo stanovanje, ki ljudi slej ko prej pogubno loči - ne, nobeno stanovanje ni nedolžno.
Prej narobe, vsa stanovanja so zatežena - in predvsem večja od vsote svojih delov. Kot hotel v Šajnanju, stanovanje v Rosemaryjinem otroku ali pa hiša v Poltergeistu. No, sanjski brooklynski dupleks, v katerega se entuziastično preselita Ben Stiller in Drew Barrymore, pisatelj in dizajnerka, ima drugačen problem: gospa Connelly (Eileen Essell), ki stanuje "zgoraj" in ki sta jo zakonca "kupila" v paketu, kmalu postane večja od multipleksa. Pisatelju Stillerju se namreč kmalu zgodi to, kar se v Šajnanju zgodi pisatelju Jacku Nicholsonu - ne more in ne more pisati, le da ne zaradi fantomov, ki strašijo po dupleksu, ampak zato, ker ga gospa Connelly nenehno moti, bodisi s trkanjem, kašljanjem, vajami pihalnega orkestra ali pa bučnim navijanjem televizije. Gospa postane njegov Woody Woodpecker in njegov South Park, toda ko dizajnerka Drew zaradi gospe izgubi službo, mir dokončno mutira v vojno zakoncev Rose (ja, pisatelj se piše Rose), ki zadiši po Fargu - hej, poklicni morilci so cenejši od novega stanovanja. Zakonca si izmislita 101 način, kako se znebiti gospe, ki pa se na psihologijo, blef, manipuliranje, sabotiranje in menedžiranje kaosa spozna tako dobro, da bi lahko snela masko in kriknila: ha, v resnici sem Macaulay Culkin! Jasno, Danny DeVito bi lahko tole svojo burleskno grotesko mirno naslovil: Vrzi staro pod vlak!
ZADRŽAN