11. 8. 2005 | Mladina 32 | Kultura | Film
Anthony Zimmer
Jerome Salle, 2005
Kdo je Anthony Zimmer? Francoski kriminalec - megakriminalec. Hudo je karizmatičen, absolutno nezgrabljiv in zelo iskan. Kot Keyser Soze. Policija napenja vse sile in vse niti, da bi ga staknila, a ostaja praznih rok. Kot da se je ugreznil v tla. Pomagal ne bi niti Mr. Memory. In pomislite - tip je največja pralnica denarja v Evropi. Od Rusije do Bermudov. Da pa bi za sabo zabrisal vse sledi, je spremenil tudi identiteto - in to dobesedno: kirurgi so mu preoblikavali obraz, pa tudi glas so mu kirurško predelali, tako da zdaj nihče ne ve, kako izgleda in zveni. Anthony Zimmer je fantomski in neviden - heh, tako kot Maček, skrivnostni, fantomski, nevidni tat, ki v Hitchcocokovem filmu Ujeti tatu (1955) “terorizira” Azurno obalo. In tu na sceno stopi Francois Taillandier (Yvan Attal), pravkar ločeni, nič hudega sluteči prevajalec, mali človek - neke sorte Robert Donat iz Devetintridesetih stopnic (1935)... Robert Cummings iz Saboterja (1942)... James Stewart iz Moža, ki je preveč vedel (1956)... Cary Grant iz Severa/severozahoda (1959)... ali pa Henry Fonda iz Napačnega moža (1957)... okej, naključni, nepomembni, povrečni slehernik, banana, mož brez posebnosti, ki se pri Hitchcocku vedno nenadoma - ponesreči in pomotoma - znajde v središču Zgodovine, v žrelu največje zarote vseh časov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?