Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

Slo-vidvd-borza

Kaj bi bilo, če bi bili bratje Marx brez Groucha? Harpo bi moral spregovoriti, Zeppo in Gummo bi morala igrati v vseh filmih in Chico bi moral nehati z impersonacijami Italijana ter zajezditi cinizem, pa še vedno ne bi nadomestili Groucha. Toda obstajala je še hujša možnost - da bratov Marx sploh ne bi bilo. Da bi recimo obtičali na Broadwayu, kar se je skoraj zgodilo. In če zdaj pogledate manične, ofenzivne komedije Na dirkah, V operi, Na divjem zahodu, V veletrgovini, V cirkusu in V Casablanci, ki jih - ob bogatem bonusu - zgošča šest dvdjev v Zbirki bratov Marx, imate res občutek, da so bratje Marx komedijo že v tridesetih povsem izčrpali, da so torej o komediji povedali vse, kar je bilo treba povedati, in da so za ostale pustili le drobtine. Temeljna izdaja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 46  |  Kultura  |  Film

Kaj bi bilo, če bi bili bratje Marx brez Groucha? Harpo bi moral spregovoriti, Zeppo in Gummo bi morala igrati v vseh filmih in Chico bi moral nehati z impersonacijami Italijana ter zajezditi cinizem, pa še vedno ne bi nadomestili Groucha. Toda obstajala je še hujša možnost - da bratov Marx sploh ne bi bilo. Da bi recimo obtičali na Broadwayu, kar se je skoraj zgodilo. In če zdaj pogledate manične, ofenzivne komedije Na dirkah, V operi, Na divjem zahodu, V veletrgovini, V cirkusu in V Casablanci, ki jih - ob bogatem bonusu - zgošča šest dvdjev v Zbirki bratov Marx, imate res občutek, da so bratje Marx komedijo že v tridesetih povsem izčrpali, da so torej o komediji povedali vse, kar je bilo treba povedati, in da so za ostale pustili le drobtine. Temeljna izdaja.

Kapsule

Krog: Japonski šoker o morbidni, morilski, kanibalski videokaseti, ki ne mara gledalcev, je bil najprej roman (via Koji Suzuki), toda ga je Hideo Nakata leta 1998 poslal na velika platna, je spremenil prihodnost grozljivke. Nekaj poetično ironičnega je bilo v tem, da je Krog tako vžgal prav leta 1998 - v času, ko je na sceno bušnil dvd, novi medij, ki naj bi zamenjal videokasete. In v Krogu se videokaseta križarsko maščuje ljudem, ki so jo izkoristili, porabili, izdali in zavrgli - pusti jim le še teden življenja. Videokaseta hoče pokazati svojo superiornost - da je torej art, orožje za množično uničevanje in multipraktik: če je treba, tudi telefonira!

Krog 2: Nakata je leto kasneje režiral tudi prvo nadaljevanje, ki pa ni nič slabše od originala, prej narobe - zgodba o reporterki, ki "paranormalnega" sina skriva pred videokaseto in Sadako, je čisti triumf morbidnosti, nelinearnega terorja in sugestivnosti.

Kroga 0: Sklepnega dela trilogije leta 2000 ni režiral Nakata, ampak Norio Tsuruta, ki pa je na srečo zelo soliden imitator Nakate, tako da je tale predzgodba o Sadako - okej, o tem, kako je Sadako postala črno-beli art film - kljub vsemu urgentna. Ogled kultne in prelomne horror trilogije lahko začnete tu. Ne brez strahu.