Rožnati panter

The Pink Panther, 2006

Steve Martin je inšpektor Clouseau, ekstremno nerodni, zen-idiotski francoski policaj, ki skuša odkriti, kdo je umoril selektorja francoske nogometne reprezentance in ukradel njegov diamantni prstan. Clouseau sumi vse in nikogar. Oh, namesto da Steve Martin sprašuje, kdo je umoril trenerja in ukradel diamant, bi se moral vprašati: hej, kdo mi je ukradel smisel za humor? Ali pa: kdo me je umoril? Ista reč. Rop smisla za humor je v tem primeru tako hud, da ima status umora. In tudi Hollywood bi se lahko vprašal: kdo mi je ukradel smisel za humor? Rožnati panter - neposrečeni otrok dobe rimejkov, imitacij, kloniranj, sequelov in prequelov - namreč recitira le situacije in gage iz starih, nemih burlesk, iz zlate dobe komedije, pa še to ne direktno, ampak za to svoje ripanje potrebuje medij, inšpektorja Clouseauja, ki ga je v Edwardsovih komedijah - začenši z Rožnatim panterjem (1963) - igral Peter Sellers. Edwards je ripal stare, neme burleske - in po malem tudi Tatija, francoskega komika, enega izmed največjih in najbolj inventivnih dedičev neme burleske. Tudi Martinov Clouseau trči ob trumo vsakdanjih predmetov, ki ga mentalno presegajo. Hja, pametnejši so od njega. Stol točno ve, koliko znaša gravitacija. Clouseau nima pojma, da gravitacija sploh obstaja. Toda Rožnati panter in Martin komediji nimata kaj dodati. Film hoče očitno reči le, da smo izgubili stik z realnostjo, s predmeti, ki nas obdajajo. Da jih ne razumemo več. Da smo preveč antropocentrični. Kar seveda drži: nemi filmi so imeli to prednost, da liki v njih niso govorili - da so bili potemtakem v nekem smislu “mrtvi”, saj veste, “anorganski”. In nemi filmi so to izkoristili: ni se jim bilo treba ukvarjati le z ljudmi, le z velikimi plani ust, ki govorijo. Ne, nobene potrebe ni bilo, da bi bili fascinirani nad ljudmi. Lahko so se posvečali tudi realnosti - vsakdanjim predmetom, ki so obkrožali junake.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje: