28. 3. 2007 | Mladina 12 | Kultura | Film
Slo-vidvd-borza
Po II. svetovni vojni je bila v Ameriki na eni strani “stara” publika, ki jo je zanimal le entertainment, lahkotna, neobvezna, eskapistična kinematografija, poenostavljena, tako rekoč infantilna vizija sveta, na drugi strani pa “nova” publika, ki je hotela bolj resne, bolj kompleksne, bolj realistične, bolj arty filme. To nišo je skušal Hollywood med drugim zapolniti z bolj “resnimi”, “psihološkimi” vesterni, recimo z Dvobojem na soncu, Revolverašem, Zlomljeno puščico, Točno opoldne, Shaneom, 3:10 za Yumo in kakopak Obračunom pri O.K. Koralu, ki ga je posnel John Sturges, specialist za akcijske filme. Burt Lancaster je šerif Wyatt Earp, Kirk Douglas pa Doc Holliday, bolni, zapiti, hazarderski dentist - med njima je toliko razlik kot med levico in desnico, toda ko lahko Tombstone pred družino Clanton reši le koalicija, le politični projekt, se združita. Obračun pri O.K. Koralu je bil ravno dovolj kompleksen, da je lahko med vrstice skril mnoge sence in podtone, recimo Docovo gejevsko fiksacijo, kar je bilo še kar "resno".
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
28. 3. 2007 | Mladina 12 | Kultura | Film
Po II. svetovni vojni je bila v Ameriki na eni strani “stara” publika, ki jo je zanimal le entertainment, lahkotna, neobvezna, eskapistična kinematografija, poenostavljena, tako rekoč infantilna vizija sveta, na drugi strani pa “nova” publika, ki je hotela bolj resne, bolj kompleksne, bolj realistične, bolj arty filme. To nišo je skušal Hollywood med drugim zapolniti z bolj “resnimi”, “psihološkimi” vesterni, recimo z Dvobojem na soncu, Revolverašem, Zlomljeno puščico, Točno opoldne, Shaneom, 3:10 za Yumo in kakopak Obračunom pri O.K. Koralu, ki ga je posnel John Sturges, specialist za akcijske filme. Burt Lancaster je šerif Wyatt Earp, Kirk Douglas pa Doc Holliday, bolni, zapiti, hazarderski dentist - med njima je toliko razlik kot med levico in desnico, toda ko lahko Tombstone pred družino Clanton reši le koalicija, le politični projekt, se združita. Obračun pri O.K. Koralu je bil ravno dovolj kompleksen, da je lahko med vrstice skril mnoge sence in podtone, recimo Docovo gejevsko fiksacijo, kar je bilo še kar "resno".
Kapsule
Batasi: Richard Attenborough je rigidni, pompozni britanski narednik, ki obtiči med vojaškimi pučisti, politiko in afriškimi borci za neodvisnost. Igra moči, prešpikana s kritiko imperializma. Letnik '64. Plus Jack Hawkins & Mia Farrow.
Varuh: Kevin Costner igra utrujenega, tesnobnega profija, reševalnega plavalca, “prestarega za to sranje”, kot bi rekel Danny Glover, ki misli, da je bil vsak dan svojega življenja junak. Epos via Andrew Davis. Plus Ashton Kutcher.
Odklenjena skrivnost: Kate Hudson ni ravno Mickey Rourke, toda ko pride v New Orleans, kjer prevzame nemega, paraliziranega moškega, se počuti kot Srce angela. Kul vuduistični puzzle. Plus Gena Rowlands & John Hurt.
Srednješolski muzikal: Če hočeš izgledati kul, se moraš držati statusa quo, pravijo gimnazijci, toda njuna sošolca, Zack Efron & Vanessa Anne Hudgens, se kljub temu prijavita na avdicijo za šolski muzikal, kar je junaško dejanje. Vau.
Gospodar prstanov - Kraljeva vrnitev: Tretji GP je tako dober, da prva dva dela zdaj izgledata še bolje kot prej. Vsi trije deli skupaj tvorijo perfect storm. Tolkienov Srednji svet je bil Metropolis, ki je čakal na svojega Fritza Langa.
Serenity - Bitka za prihodnost: Kapitan Reynolds, po malem Han Solo in po malem Indiana Jones, s svojo vesoljsko ladjo širi idejo o neodvisnosti, pobira pa tudi galaktične štoparje. Sci-fi ringelšpil. Nathan Fillion & Alan Tudyk.