Ti, ki živiš

Du levande, 2007

Ti, ki živiš izgleda kot film depresivca, ki je pozabil vzeti prozac. Ljudje so depresivni in obupani, skozi življenje se valijo nagonsko in elegično, kot zombiji, povsem brez strasti. Videti so kot panični grešniki, ki na sodni dan izvajajo svoj danse macabre. Živijo v mučnem, pasijonskem slow-motionu. Če bi se še malo upočasnili, bi se spremenili v fotografije. Ali pa freske. Lahko bi jih preslikali na strop Sikstinske kapele. Ali pa na stene hrastoveljske cerkve, kjer bi lahko zamenjali oni famozni, vse preveč zastareli mrtvaški ples. Hja, film Ti, ki živiš izgleda kot postapokaliptično nadaljevanje Pesmi iz drugega nadstropja, ki jih je leta 2000 posnel švedski režiser Roy Andersson. Andersson je pred dobrimi tridesetimi leti zablestel z Ljubezensko zgodbo (s švedsko Ljubezensko zgodbo, se razume), nekaj let kasneje povsem pogorel z gangstersko parodijo Giliap, opustil film, prešaltal na reklame, postal guru švedskega marketinga, in se potem jezno - okej, mučeniško - vrnil s Pesmimi iz drugega nadstropja, ki so bile tako neznosno, tako mračne in tako morbidne, da jih je moral posneti v barvah, in v katerih se je v depresivnem, obupanem, morastem, razpadajočem, kužnem, socialno opustošenem predmilenijskem evropskem mestu odvrtelo 64 statičnih, artificielnih, ritualnih vinjet, ki so bile nekaj med teatrom absurda in živimi tabloji, med božansko komedijo in modernistično tragedijo, in ki jih ni povezovala zgodba, ampak razpadanje, totalno razpadanje, socialno, ekonomsko, politično in kulturno razpadanje, tudi razpadanje zgodbe o uspehu, sreči in odrešitvi. Finančni sistem se je zlomil, borza ne uboga več, ekonomijo rolajo novi zakoni, temelji trga mutirajo, kapitalizem se levi - kot pošast, ki ljudi žene v kaos, paranojo, depresijo in norost. Celo čarovniški triki odpovejo. Vera je brez smisla - svet je tako hierarhiziran, da je mrtev. Jezus je le še slaba poslovna ideja. Geniji pišejo poezijo, dokler se jim ne zmeša. Še celo vlada pravi, da preostane le upanje. Trg ni več rešitev. Vera v trg tudi ne.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,80 EUR dalje: