Damjana Kolar

25. 11. 2015  |  Kultura

Igra o ljubezni, samoti, odvisnosti in iskanju svobode

© Miha Fras

V ljubljanskem Mini teatru bo v petek, 27. novembra ob 20.00 premiera igre Rainerja Wernerja Fassbinderja Grenke solze Petre von Kant v režiji priznanega francoskega režiserja Arturja Nauzyciela, ki je nastala v koprodukciji s SNG Nova Gorica in MG Ptuj. Gre za besedilo o ljubezni in samoti, o odvisnosti in iskanju svobode, ki ga je Fassbinder napisal kot gledališko igro, ki je bila uprizorjena leta 1971, leto kasneje pa je nastal še uspešen film.

R. W. Fassbinder, ki so ga v življenju zaznamovali nenehni škandali, je v liku Petre von Kant izdelal zrcalno podobo svoje osebnosti. Morda zato, da bi preko nje lažje razumel in sprejel lastno življenjsko izkušnjo-da bi se dokopal do nove obče resnice o človeku in njegovi ujetosti v ustaljene miselne vzorce. Samooklicani "enfant terrible" nemške kinematografije, je bil eden redkih režiserjev, ki se je pogosto znašel na prvih straneh tabloidov. V petnajstih letih je posnel več kot 40 filmov ter napisal več dram in televizijskih iger. V svojih delih je skušal razkrinkati dvoličnost nemške meščanske družbe, iz katere se je–tudi zaradi svoje istospolne usmerjenosti–vedno počutil izključenega. Obkladali so ga z oznakami mizoginije, izdajalstva in antisemitizma, medtem ko so kritiki igro Grenke solze Petre von Kant označili kot homofobno ter sovražno do žensk.

V središču igre v petih dejanjih je uspešna modna oblikovalka Petra von Kant, ki živi s svojo pomočnico in služabnico Marlene. Ta brez besed izpolnjuje ukaze ter prenaša vse njene muhe in nesramnosti. Ko se Petra zaljubi v očarljivo Karin, ki v Nemčiji išče nove življenjske priložnosti, se ta nemudoma znajde na vrhu hierarhično urejene trojke. Petra hoče Karin samo zase, Karin pa hoče premožno Petro izkoristiti, vendar pri tem ne želi izgubiti svoje svobode. "Ko Fassbinder oblikuje Petro von Kant na podlagi lastne zgodbe, ne gre zgolj za to, da bi našel snov za fikcijo. Preoblikovanje njegove zgodbe v fikcijo mu morda pomaga razumeti lastno bolečino, lastne težave v ljubezni, lastna iskanja in boje v ljubezenskih odnosih. Torej gre predvsem za to, da bi nekaj boljše razumel. Gre za ogledalo, v katerem bi lahko gledal sebe," pravi režiser predstave.

Artur Nauzyciel, eden izmed najbolj znanih francoskih režiserjev, se je po študiju likovne umetnosti in filma vpisal na šolo Theatre National de Chaliot, ki jo je vodil znameniti francoski režiser Antoine Vitez. Svojo kariero je začel najprej kot igralec, nato kot režiser s zelo uspešnima predstavama "Namišljeni bolnik" po besedilu Molièra in "Srečni dnevi"  po Beckettovem besedilu v znamenitem gledališču  Odéon-Théâtre de l’Europe iz Pariza. Je dobitnik  številnih francoskih in mednarodnih nagrad, od leta 2007 pa je direktor Centre Dramatique National Orléans.

V vlogi Petre von Kant bo nastopila Helena Peršuh, v ostalih pa še Milena Zupančič, Urška Taufer, Medea Novak, Arna Hadžialjević, Vesna Vončina, na videu pa Voranc Boh in Uroš Kaurin. Za scenografijo je poskrbel Riccardo Hernandez, oblikovalec luči je bil Scott Zielinski, kostumograf Gaspard Yurkievich, zvok je delo Bena Geca, video pa Domna Martinčiča.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.