Damjana Kolar

15. 6. 2016  |  Kultura

Peti festival plesnih perspektiv

Fantki, ki se radi igrajo s punčkami

Fantki, ki se radi igrajo s punčkami
© Antonin Matejovsky

Plesni teater Ljubljana med 16. in 19. junijem pripravlja festival plesnih perspektiv, ki so ga letos poimenovali Ukrep Za, na njem pa se bo zvrstilo 15 dogodkov, 18 avtorjev, 49 nastopajočih. Na festivalu pod umetniškim vodstvom Žive Brecelj, Andreje Koapč, Sinje Ožbolt in Katje Somrak, se bodo predstavili avtorji in avtorice, ki vztrajajo v razvijanju lastne ideje; s čimer (kljub vsemu) ustvarjajo perspektive za sodobni ples.

"Kako lahko v tem času, v tem prostoru sploh še dosegamo kontinuiteto na področju sodobnega plesa, ko gre za ukinjanje področja na vseh ravneh? Ali zadosti ukrepamo? Čemu se odrekamo in čemu se ne moremo in ne smemo odreči?  Ukrep 2016 sledi svojemu osnovnemu poslanstvu: odzvati se na aktualne potrebe domačega kulturnega prostora in prakse sodobnega plesa, jih postaviti v kreativni dialog, izzvati reaktivnost na družbene probleme sodobnega trenutka, delovati za razvoj in ukrepati. Ukrep je ustvarjalno področje delovanja; z delavnicami, prikazi dela v nastajanju in s predstavami različnih generacij slovenskih in tujih plesnih ustvarjalcev. Ukrep Za je intervencija v kompleksnejše strukture: je prehod k orodjem za generiranje, dekodiranje in razširjanje plesnega jezika, njegove percepcije, senzorične izkušnje, spomina," sta zapisali Sinja Ožbolt in Andreja Kopač.

Prvi dan festivala se bo začel z delavnico slovaškega plesalca in koreografa Petra Šavla z naslovom "Opuščanje - poslušati svoje telo (za umom)," ki je namenjena različnim pristopom k telesu in njegovim zaznavam. Sledila bo pred-predstava "Lahko gre drugače," performerke in avtorice mlajše generacije Sare Janašković, večer pa se bo zaključil s projektom Branka Potočana "Morala je sama: jaz grem pa peš," v katerem avtor predstavlja tudi svet gibalno oviranihl judi; izhodišče za predstavo je gibajoče telo, do katerega se obnašamo eneko arogantno kot do sveta, v katerem živimo.

Drugi dan festivala se bo začel s predstavo Tereze Ondrove in Petre Šavla z naslovom "Fantki, ki se radi igrajo s punčkami," v kateri avtorja preizprašujeta plesni medij skozi biološke kode in družbene stereotipe. Sledila bosta prvi skupni projekt Jane Menger in Maše Kagao Knez z naslovom "Plesišče" ter prikaz dela v nastajanju "Hweol," Jerce Rožnik Novak in Leona Mariča. Večer bo zaključil avdiovizualni gibalni performans Kaje Janjić z naslovom "Cianoza," ki raziskuje dihanje kot refleks, o katerem praktično ne razmišljamo.

Tretji dan se obeta gostovanje Plesnega foruma Celje, ki letos praznuje 40. letnico s predstavo "N.A.G." Na ogled bo tudi predstava mlade hrvaške koreografinje Eni Vesović z naslovom "Non.sense," v kateri želi predstaviti pomen giba predvsem s pomočjo čutil - tipa in sluha. Za zaključek bo sledila plesna predstava Maše Kagao Knez z naslovom "Momentum: Avenija ujetih trenutkov."

Zadnji dan festivala bodo pripravili predstavitev koreografske delavnice v Novi Zelandiji rojene umetnice Emme Murray z naslovom "Razpakirati koreografsko prakso," na ogled pa bosta tudi dva projekta: plesno-performativna raziskava Sare Janašković in Jana Rozmana "Izbrano telo," v kateri ustvarjalca povežeta štiri ločene raziskave s pomočjo nadrealističnega principa igre ter delo v nastajanju Žigana Krajnčana in Gašperja Kunška z naslovom "Neimenovano." V gibalni raziskavi preiskujeta prostore vmesnosti, nenaseljenosti in potencialne naseljivosti, kamor umeščata svoj gib.

Festivalsko dogajanje se bo zaključilo s koncertom mlade skupine Furu Efu, 23. junija pa bo sledil še pofestivalski dogodek Trilogija-niz treh predstav Saše Božić in hrvaške umetnice Petre Hrašćanec, ki temeljijo na odnosu sodobnega plesa in pop glasbe.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.