Gregor Kocijančič
-
7. 8. 2020 | Mladina 32 | Kultura | Plošča
Dominic Fike: What Could Possibly Go Wrong
Predstavljen nam je bil kot wunderkind, kot mladi up alternativnega R & B-ja in indie popa. Požegnali so ga Brockhampton, Billie Eilish in celo Barack Obama. Svoj prvi singel je prodal v platinasti nakladi, prva mala plošča, ki jo je posnel med hišnim priporom, pa je sprožila vojno med založbami velikankami, ki so se borile, da bi ga dobile v svoje varstvo. Medijski hajp je ustvaril pričakovanja, ki jih Dominic Fike s prvencem še zdaleč ni dosegel. Avtor se v naslovu plošče sprašuje, kaj vse bi lahko šlo narobe, z albumom pa dokazuje, da gre lahko narobe marsikaj. Zbirka medlih, neosredotočenih skladb zveni nedodelano in že slišano, zapomnili pa si jo bomo predvsem po boleči plehkosti besedil, ki nemalokrat poosebljajo pojem cringe.
-
31. 7. 2020 | Mladina 31 | Kultura | Plošča
Logic, pretenciozno samooklicani Frank Sinatra rapa, se s ploščo No Pressure poslavlja od scene. Promovira jo kot svoj zadnji album, upokojil pa se je, da se bo z vso vnemo posvetil očetovstvu. Logic je v desetletni karieri sicer tonil v zmeraj bolj komercialen zvok, v besedilih pa v zmeraj bolj nadležno moraliziranje in plehko filozofiranje. Strmi padec je dosegel najglobljo točko z lansko ploščo Supermarket, na kateri se je neuspešno preizkusil kot poprocker. No Pressure precej popravi grenek okus, ki so ga pustili ti spodrsljaji. Je vrnitev k njegovim koreninam, kar pomeni predvsem očitno – pogosto preočitno – sklicevanje na »zlato dobo« hiphopa devetdesetih let, plošča pa prepriča predvsem zaradi vrhunske produkcije, ki jo je podpisal izjemni No I. D.
-
24. 7. 2020 | Mladina 30 | Družba
Kibernetski napad brez primere
Če nam sumljivo kupčijo, s katero naj bi se vrednost naložbe v bitcoine v nekaj urah podvojila, ponuja kakšen nepismen »nigerijski princ«, prevari verjetno ne bomo nasedli. Če pa nam »neverjetno priložnost, ki je ne smete zamuditi«, ponujajo uradni profili, ki jih imajo na Twitterju velikani, kot so Barack Obama, Elon Musk, Kanye West in Bill Gates, se zdi ponudba nekoliko verodostojnejša. Na to so stavili tudi hekerji, ki so prejšnjo sredo izpeljali enega najpomembnejših in največjih kibernetskih napadov doslej.
-
24. 7. 2020 | Mladina 30 | Kultura | Plošča
Ic3peak je ruski dvojec, katerega člana nacionalna varnostna služba FSB, nekdanji KGB, zaradi političnih besedil – ki pogosto izražajo nasprotovanje Putinovemu režimu – obravnava kot skrajneža in ju vztrajno cenzurira. Vladno zatiranje Ic3peaku zagotavlja ogromno pozornost mednarodne medijske krajine, ki je s samo glasbo verjetno ne bi pritegnil. A vseeno, njegove glasbe ne gre podcenjevati, to dokaže tudi s ploščo До Свидания. Ta je udarna mešanica težkokategornih, nekoliko industrial trap beatov, witchhouse estetike in distopičnih synthov. Pevka Anastasija Kreslina prepriča predvsem, ko šepetaje ali kriče repa, ko pa poje s piskajočim falzetom, pogosto zveni pretirano melodramatično, na trenutke tudi nekoliko patetično.
-
24. 7. 2020 | Mladina 30 | Kultura | Plošča
Nicolás Jaar, ameriški glasbenik čilenskih korenin, se letos lahko pohvali z izjemnim diskografskim izkupičkom. Začel je s ploščo 2017–2019, zbirko do plesišč prijaznega gradiva, ki ga producira pod psevdonimom Against All Logic, nadaljeval s ploščo presenečenja Cenzias, spokojnim albumom eksperimentalne ambientale in elektronsko-kantavtorskih skladb, ki ohlapno spominjajo na njegov izjemni prvenec Space is Only Noise, s katerim se je pred devetimi leti odločno umestil na glasbeni zemljevid sveta. Zdaj, zgolj dober mesec pozneje, je postregel še s ploščo Telas, enourno zbirko štirih avantgardnih skladb, ki suvereno dokazujejo njegovo izjemno spretnost za skladanje teatralne glasbe.
-
17. 7. 2020 | Mladina 29 | Kultura | Plošča
The Streets: None of Us Are Getting Out of This Life Alive
Za to, da sta grime in UK garage prodrla v britanski mainstream, je odgovoren predvsem Mike Skinner, idejni vodja projekta The Streets. Po petih vplivnih ploščah se je od scene poslovil, preden bi v poskusih ohranjanja relevantnosti omadeževal svojo bogato zapuščino, zdaj pa je po desetletnem zatišju z novim, nepričakovanim mikstejpom storil ravno to. Ostal je brez mladostnega, uličnega elana, izgubil pa je tudi dobršen del studijskih veščin: produkcija na mikstejpu občasno zveni resnično amatersko, še bolj pa se je polenil njegov flow. Tako ga zasenči prav vsak izmed številnih gostujočih vokalistov – od Tame Impale do skupine IDLES – zaradi katere je izdelek sploh prebavljiv.
-
10. 7. 2020 | Mladina 28 | Kultura | Plošča
Pop Smoke: Shoot for the Stars, Aim for the Moon
Komercialni prvenec Pop Smoka je tragično tudi njegova postumna plošča. Raper je s peščico izdanih mikstejpov že v najstniških letih postal prvi mož newyorškega drilla, februarja pa so ga pri rosnih 20 letih umorili in je poleg svoje temeljne zapuščine – neizmernega vpliva na brooklynsko rap sceno – za sabo pustil tudi nedokončano studijsko ploščo. Čeprav je ta prenatrpana z verzi gostujočih vokalistov, kar je pogost sindrom postumnih rap plošč, ne pusti vtisa, da gre zgolj za plod dobičkaželjnosti glasbene industrije. Zveni kot zaključen izdelek, ki učinkovito krmari med podzemnim drillanjem in sklicevanjem na bling ero hiphopa; tudi z neposrednimi pokloni 50 Centu, ki je ploščo podpisal kot izvršni producent.
-
3. 7. 2020 | Mladina 27 | Družba
Stare stvari načne zob časa in tako je tudi z umetninami. Na koga naj se obrnemo, ko želimo obnoviti obledelo baročno sliko iz svoje bogate zasebne zbirke baročnih umetnin? Vsekakor ne na ljubiteljskega restavratorja starinskega pohištva, kot je to storil – verjetno zaradi sramu anonimni – zbiratelj iz Valencie.
-
3. 7. 2020 | Mladina 27 | Kultura | Plošča
Čeprav Baauerja svet pozna predvsem kot avtorja megauspešnice Harlem Shake, ki je pred sedmimi leti postala youtubovska senzacija in je pripomogla k popularizaciji stadionskega trapa, je že s prvencem dokazal, da premore veliko več kot zgolj cenene brostep drope. Producent še vedno stavi na moč pompoznega dropa, vendar je ta na novi plošči daleč od cenenega: Planet’s Mad je osupljiva zbirka edinstvenih bangerjev, ki se kljub prefinjeni, večplastni produkciji ne jemljejo preresno. V žanrsko neobremenjeni zmešnjavi ritmičnih rafalov najdemo številne norčave reference na nekoliko vulgarnejše odvode plesne elektronike, vendar so takšne reference zapakirane v kontekst napredno mislečih dekonstrukcij klubske glasbe.
-
3. 7. 2020 | Mladina 27 | Kultura | Plošča
Ko je Alejandra Ghersi – venezuelska producentka in pevka, ki ustvarja pod psevdonimom Arca – pred leti s peščico izdaj eksperimentalnih hiphop beatov neustavljivo prodrla na sceno, je muzicirala v precejšnji anonimnosti: ustvarjanje je zakamuflirala v skrivnostno meglico, kar je verjetno še dodatno pripomoglo k njenemu preboju v svetovno glasbeno krajino. Sčasoma je razkrila identiteto, presenetljivo podpisala pogodbo z založbo velikanko in se uveljavila kot ena najdrznejših ustvarjalk na polju eksperimentalne elektronike. Status producentske vizionarke je v očeh širše javnosti zacementirala, ko so ji na vrata potrkali številni pop velikani: najprej Kanye West, nato FKA Twigs in kasneje tudi Björk. Ta jo je med eno izmed njunih številnih studijskih seans spodbudila, naj se preizkusi kot pevka. Od tedaj Arca elektronske mojstrovine pogosto obogati s svojim glasom, včasih bolj, drugič manj posrečeno, na novi plošči pa ponudi daleč najsuverenejšo dostavo vokalnih vložkov doslej.
-
26. 6. 2020 | Mladina 26 | Kultura
Po dolgi in mučni bitki je epidemijo koronavirusne bolezni zdaj tudi Španija uspešno zajezila vsaj toliko, da se je v nedeljo svet tam začel ponovno vrteti. Z vračanjem predkoronskega načina življenja v Barcelono je v ponedeljek vrata odprla tudi znamenita operna hiša Gran Teatre del Liceu, prva pokoronska prireditev, uvertura v novo sezono, pa ni bila namenjena ljudem, temveč lončnicam.
-
26. 6. 2020 | Mladina 26 | Kultura | Plošča
Sébastien Tellier: Domesticated
Retrofuturistični romantik Sébastien Tellier, ki je Francijo leta 2008 zastopal na pesmi Evrovizije, se z novo ploščo vrača po šestletnem diskografskem zatišju. Poniknil je, ker se je udomačil, kot namigne že z naslovom plošče: posvetil se je družinskemu življenju, prav to pa je bilo temeljni navdih za album Domesticated, ki je pravzaprav oda vsakdanjim domačim opravilom. Eterične synthpop balade in diskoidne epopeje, posvečene pometanju, sesanju, pomivanju posode in pripravi popečenih kruhkov, težko jemljemo resno, a Tellierovo delo od nekdaj spremlja dobra mera norčavosti, ki se s prefinjenimi synth kompozicijami, čutno baladnostjo in pretanjenimi disko gruvi tudi tokrat prepleta v izjemno svež kontrapunkt.
-
19. 6. 2020 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
Pri vseh zvezdniških otrocih, ki so se iz mladih igralcev preobrazili v pop glasbenike – pa bi bilo morda za vse bolje, če se ne bi – od sadov še ene takšne transformacije načelno ne bi pričakovali veliko. A sestri Chloe in Halle Bailey sta že s prvo ploščo pokazali velik potencial, z drugo pa se mojstrsko izkažeta. Ungodly Hour je udarna zbirka prefinjenih R & B-hitov, ki se izrazito spogleduje z zlato dobo MTV-jevskega R & B-ja, hkrati pa je močno začinjena s spokojnim soulom. Sestri Bailey se subtilno postavljata z izjemnimi vokalnimi sposobnostmi, ki jim laskajo razkošni aranžmaji in izčiščena produkcija.
-
19. 6. 2020 | Mladina 25 | Kultura | Plošča
The 1975: Notes on a Conditional Form
Čeprav je eklekticizem ena od ključnih lastnosti, ki odlikujejo čislano zasedbo 1975, je šel bend pri novi, mučno predolgi plošči v žanrski raznolikosti kar nekaj korakov predaleč. Med poslušanjem se zdi, da si ne predvajamo albuma, temveč naključno spletno shuffle playlisto brez kakršnekoli rdeče niti. Če bi rekli, da je plošča nekoherentna, bi uporabili izjemno blag izraz. Za tiste, ki težko prenašamo značilni zvok pompoznega rockovskega synthpopa, s katerim je 1975 prodrl v mainstream, je to sicer olajševalna okoliščina: namesto osladnim napevom med drugim prisluhnemo denimo gospelu, house bangerjem, future garage in post-dubstep sladkorčkom, pankovskemu žganju, očitnemu sklicevanju na zasedbo Radiohead, osladnim saksofonskim solažam in tudi ambientalni elektroniki, podprti s posnetkom govora mlade Grete. Barvito, a izredno necelovito.
-
12. 6. 2020 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Samuel Eastgate, nekdanji frontman kratko živečega, a kultnega benda Late of the Pier, se po petih letih predstavlja z novo ploščo. Ta je poimenovana po edinstveni ritem mašini, ki jo je Eastgate ustvaril sam: glasbilu, ki z neobičajnimi, melodičnimi beati predstavlja hrbtenico te (doslej krivično preslišane) mojstrovine. Pri tem se zdi, da ima avtor kot izumitelj inštrumenta, na katerem plošča temelji, popoln nadzor nad vsemi parametri prismuknjenih ritmov. Njegov izjemni občutek za skladanje tudi v najintenzivnejših, najbolj nasičenih trenutkih plošče, v katerih taktirko prevzamejo pompozne kitarske solaže in piskajoč falzet, pričara spokojno vzdušje, ki krmari med pretanjeno psihedelijo in diskoidnimi groovi.
-
12. 6. 2020 | Mladina 24 | Kultura | Plošča
Žalostni švedski deček Yung Lean kljub dejstvu, da šteje zgolj triindvajset let, velja za vplivnega pionirja. Internetno meme kulturo, postinternetno ironijo ter vizualno estetiko Tumblr arta in vaporwava je pred slabim desetletjem vnesel v trendovsko underground hiphop glasbo, ki je bila v tistem času ravno v vzponu v mainstream, in tako postal kulturni fenomen brez primere: zdaj velja za enega najvplivnejših in najbolj ikoničnih likov, ki delujejo na polju trapa. S pajdaši iz kolektiva Sadboys je soustvaril trapovski podžanr cloud rap in ga pri rosnih šestnajstih z nekoliko šaljivim, ironičnim pristopom do ustvarjanja, začinjenim z najstniško melanholijo, populariziral med mladim spletnim občinstvom po vsem svetu. Nič hudega sluteči švedski najstnik si je nadel bucket hat ter na spokojne, sprane lo-fi trap beate v izrazito otožnem slogu repal o drogah, mlečnem šejku iz Oreo piškotov in ledenem čaju Arizona: kontrast med melanholičnim repanjem in domiselno izbiro banalnih popkulturnih motivov je zvenel tako zelo sveže – tudi zato, ker je prihajal iz ust prikupnega švedskega škorca –, da je Yung Lean hitro postal viralni hit. A v očeh širše javnosti je bolj kot resen glasbenik deloval predvsem kot nekakšen glasbeni meme.
-
29. 5. 2020 | Mladina 22 | Družba
Peščica nogometnih lig je v imenu postopnega odpravljanja koronskih ukrepov že ponovno zagnala motorje. Poklicni driblarji pravil o omejevanju socialnih stik ov na igrišču seveda ne morejo upoštevati, saj morajo preigravati, tribune na stadionih pa za zdaj ostajajo prazne.
-
29. 5. 2020 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Perfume Genius: Set My Heart on Fire Immediately
Od Mika Hadreasa, ki ustvarja pod imenom Perfume Genius, je bilo po štirih izrazito raznovrstnih ploščah mogoče pričakovati, da bo tudi z novo izdajo preobrazil slog. In tako je res storil na svoji najbolj dodelani plošči doslej, na kateri pretanjeno združi oprijemljivejši, intimno kantavtorski slog svojih zgodnjih izdaj in drzne, abstraktnejše prijeme, ki so zaznamovali njegova novejša dela. Rezultat je osupljiv: že pri goli zasnovi novih skladb je dojel, da te potrebujejo velikopotezno obravnavo. Angažiral je nekatere izmed najviše profiliranih session glasbenikov, ki sicer sodelujejo z največjimi imeni v popu, to pa je privedlo do bogatih aranžmajev, ki njegovemu prefinjenemu songwritingu resnično laskajo.
-
22. 5. 2020 | Mladina 21 | Kultura
Štream, podpora ogroženi sceni
Ker občinstvo in izvajalci hrepenijo po glasbenih dogodkih, smo v zadnjem času priče številnim izvirnim alternativam: nekateri klubi v Berlinu te dni že odpirajo vrata, a obiskovalcem je ples strogo prepovedan. Drugod po Nemčiji poročajo o drive-in rejvih, na katerih hardstyle didžeji vrtijo polnim parkiriščem, občinstvo pa se na sick drope odziva z usklajenim hupanjem. Prihaja tudi do virtualnih koncertnih spektaklov jutrišnjega dne, kakršen je bil osupljivi koncert ameriškega raperja Travisa Scotta, ki je za mlade igričarje nastopal v spletni računalniški streljačini Fortnite. A daleč najpogostejši pristop do koncertiranja v času samoizolacije je spletno prenašanje nastopov v živo: splet je po eni strani preplavljen z izrazito intimnimi, domačnimi nastopi, po drugi strani pa se pojavlja čedalje več organiziranih, profesionalno izvedenih prenosov skrbno kuriranih koncertov. Pri nas je to v svojih studiih sprva začel izvajati radio Val 202, Kino Šiška pa te dni v »podporo ogroženi glasbeni sceni« s ciklom virtualnih koncertov Štream skuša pravo koncertno izkušnjo ponuditi tudi v digitalnem svetu.
-
22. 5. 2020 | Mladina 21 | Kultura | Plošča
Čislana raperka Little Simz, ki je lani spomladi iz londonskega podzemlja v svetovno glasbeno krajino prodrla z eno od najboljših hiphop plošč leta, je karanteno izkoristila za ustvarjalno hiperproduktivnost: ko se je morala umakniti v samoizolacijo, ki jo je preživljala v samoti, je začela snemati malo ploščo, in preden se je svet spet začel vrteti, jo je že izdala. Izdelek je izrazito surov in neizpiljen ter v instrumentalni razsežnosti nekoliko nedodelan, saj se je avtorica osredotočila predvsem na pesniško plat, tu pa se ponovno izkaže. Čeprav Drop 6 EP lanski studijski mojstrovini ne seže niti do kolen, je suveren dokaz, da lahko od mlade emsijke v bližnji prihodnosti pričakujemo še veliko.
-
15. 5. 2020 | Mladina 20 | Svet
Kako naj zvezdniški par zagotovi, da o njegovem novorojenem otroku ne bo pisal zgolj rumeni tisk? Poimenuje ga s tako neobičajnim, eksotičnim oziroma absurdnim imenom, da svetu ne bo preostalo drugega, kot da o njem začudeno piše, govori in ustvarja spletne meme. To je te dni uspelo tech mogotcu Elonu Musku – prvemu možu podjetja Tesla – in njegovi izbranki Grimes, kanadski (dream) pop pevki: svojemu pravkar rojenemu sinu sta dala ime X Æ A-12 Musk.
-
15. 5. 2020 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
The Soft Pink Truth: Shall We Go On Sinning So That Grace May Increase?
Drew Daniel je polovica kultnega dvojca Matmos, ki že četrt stoletja navdušuje s konceptualnimi ploščami, na katerih posnetke organskih zvokov preobraža v sintetične simfonije. Najnovejši izdelek Danielovega solističnega projekta je v primerjavi z deli Matmosa v redkih trenutkih bolj prijazen do mirnodušnega plesišča, večinoma pa ekstremnega chillanja: krmari med spokojnim mikro-housom in melanholično ambientalno elektroniko, njegova izvedba pa se ne podreja omejitvam konceptualnega nabora »inštrumentov«, temveč za ustvarjanje meditativnega vzdušja uporabi široko zvočno paleto, od ritem mašin prek klavirja in synthov do domiselne manipulacije angelskih glasov svojih glasbenih pajdašic.
-
15. 5. 2020 | Mladina 20 | Kultura | Plošča
Superzvezdnik Drake, med poznavalci znan tudi kot Champagne Papi, je verjetno največje ime komercialnega hiphopa na obličju Zemlje. Ima tolikšno bazo fanatičnih fenov, da bo vsaka njegova nova izdaja – ne glede na to, kako postano zveni – postala vesoljna uspešnica. Tako je tudi denimo s komadom Tootsie Slide – trenutnim svetovnim hitom številka ena in glavnim singlom mikstejpa Dark Lane Demo Tapes –, ki je pravzaprav preračunljiv marketinški podvig osvojitve občinstva na družabni platformi TikTok. Singel ni zgolj spevna, preprosta, hitro zapomnljiva in nekoliko otročja pesem, temveč predvsem navodilo za koreografijo – posneto v Drakovi luksuzni samoizolaciji –, ki jo horde mladih posnemajo, videoposnetke svojih nastopov pa nalagajo na TikTok: Tootsie Slide je Macarena enaindvajsetega stoletja. Preračunljivost pa ne zaznamuje zgolj plesne TikTok izštevanke, temveč ves izdelek: ne zgolj njegove izvedbe, temveč že samo zasnovo.
-
8. 5. 2020 | Mladina 19 | Kultura | Plošča
Car Seat Headrest: Making a Door Less Open
Making a Door Less Open je prvi očitni spodrsljaj v bogati diskografiji Willa Toleda – samorastniške zvezde neodvisne indie rock scene –, ki s spremljevalno zasedbo ustvarja pod imenom Car Seat Headrest. Njegovo dvanajsto ploščo zaznamujejo očitna prizadevanja za preboj v mainstream, a že po nekaj skladbah postane jasno, da mu nova, produkcijsko izčiščena, rahlo elektronska slogovna smer ni pisana na kožo. Pravzaprav se zdi, da bo kvečjemu razočarala zvesto občinstvo, ki ga spremlja predvsem zaradi njegovih lo-fi, hrupnih, DIY mojstrovin. Slogovni zasuk spremlja tudi ponesrečena preobrazba vizualne podobe: ustvaril je alter ego, imenovan Trait, ki obraz skriva pod plinsko masko. Kako prikladno, da je plošča izšla ravno v času pandemije.
-
30. 4. 2020 | Mladina 18 | Družba
Ker glasbeniki v času pandemije ne morejo nastopati v živo, si pomagajo s spletnim pretokom koncertov. Ljudje, ki načeloma ne smejo zapuščati domov, se pogosto zatekajo k igranju računalniških iger. Najbolj igrana brezplačna igra na spletu Fortnite – ima kar 250 milijonov uporabnikov – je v sodelovanju s Travisom Scottom, enim izmed najpopularnejših trap izvajalcev, na en mah izkoristila oba fenomena sedanjih karantenskih razmer.
-
30. 4. 2020 | Mladina 18 | Kultura | Plošča
Christian Kroupa: A Little Flower EP
Kristjan Kroupa, eden naših najprepoznavnejših producentov v svetovnem klubskem podzemlju, se z novo izdajo vrača k ustvarjanju pod lastnim imenom: zadnjih nekaj plošč je izdal pod psevdonimom Alleged Witches, s katerim je predstavljal temačen tehno, opremljen s plemenskimi tolkali. A Little Flower je diametralno nasprotje mračnemu razpoloženju, ki je zaznamovalo zadnjih nekaj let Kroupovega ustvarjanja: plošča je polna radosti, bleščečih synthov, je pa tudi precej nostalgična, saj se spogleduje z diskoidno estetiko in balearic housom. A v obeh projektih prepoznamo očitne vzporednice: razmeroma izčiščeno in večplastno produkcijo ter to, da Kroupa veliko pozornosti posveti mikropodrobnostim.
-
30. 4. 2020 | Mladina 18 | Kultura
Zaradi pandemije koronavirusne bolezni in prepovedi javnega zbiranja, s katero naj bi zajezili širjenje okužb, so se pri nas in tudi drugod po svetu koncertna prizorišča zaprla, glasbeni festivali pa so odpovedani. Začasno so odpovedane vse glasbene prireditve: od butičnih in alternativnih koncertov prek klubskih dogodkov, koncertov klasične glasbe in uličnih nastopov do množično obiskanih festivalov in velikih koncertnih spektaklov. Ohromljena je celotna glasbena panoga: brez temeljnega vira dohodka so ostali glasbeniki, didžeji, producenti in inženirji zvoka, množica zaposlenih v infrastrukturi koncertnih prizorišč, menedžerji, promotorji, založniki, booking agenti, roadiji, tehniki in številni drugi, ki živijo od glasbenih prireditev. Koncerti so zrak in voda glasbene scene, ki je te dni žejna in ne pride do sape. Kot pravi krizno združenje slovenskih glasbenih organizacij in festivalov, se je »celoten svetovni glasbeni ekosistem spričo viralne krize v zgolj nekaj tednih znašel pred popolnim kolapsom«.
-
24. 4. 2020 | Mladina 17 | Kultura | Plošča
Empress Of: I’m Your Empress Of
Čeprav je tretja plošča ameriške pevke honduraških korenin večinoma narejena po načelu DIY (naredi-sam), zveni kot visokokategorni pop, za katerim stoji vojska producentov. I’m Your Empress Of je zasanjana in intimna, hkrati pa pompozna in do množic prijazna zbirka pretanjenih pop hitičev, a tudi v najbolj komercialno zvenečih refrenih se kaže izrazita songwriterska iskrenost. Strto srce je bilo za pevko tolikšen navdih, da je glasbo za ploščo napisala, posnela in sproducirala v zgolj dveh mesecih premora med turnejami. To vsekakor pripomore k jedrnati konsistenci celotnega izdelka, a ta je dvorezen meč, saj skladbe, ki se gladko prelivajo druga v drugo, proti koncu plošče začnejo zveneti nekoliko enolično.
-
24. 4. 2020 | Mladina 17 | Kultura | Plošča
Yaeji, korejsko Američanko, ki živi in ustvarja v New Yorku, je Guardian okronal za »kraljico introvertirane klubske glasbe«. Prvi dolgometražni mikstejp What We Drew, njena prva izdaja za založbo velikanko, ta kraljevi naziv več kot upraviči. V nekonvencionalnih aranžmajih krmari med nalomljenimi house bangerji in mnogoterimi odvodi rahlo futuristične bass glasbe, ki v njeni edinstveni izvedbi odlično delujejo na polnem plesišču ali med chillanjem v dnevni sobi. Naj gre za bass, (deep) house, breakbeat, hiphop ali celo jungle, Yaejino glasbo zaznamuje močen, takoj prepoznaven avtorski pečat, daje ji ga predvsem njen spokojni vokal. Včasih poje v angleščini, včasih v korejščini, a glas je vedno domiselno iznakažen s široko paleto efektov.
-
24. 4. 2020 | Mladina 17 | Kultura
»YO. Bi naredila fotoshoot? Vem, da načeloma fotkaš zgolj puste pokrajine in zapuščene stavbe, a to je pravzaprav popolno, saj želim, da me obravnavaš, kot bi bil zgolj rekvizit. Fokus naj ne bo na meni, temveč na pokrajini.« To je zasebno sporočilo, ki ga je Dino Kužnik na Instagramu prejel od enega najpomembnejših ameriških raperjev zadnjega desetletja. Tyler, The Creator, letošnji prejemnik grammyja za najboljši hiphop album leta, ki smo ga tudi v Mladininem glasbenem uredništvu brez pomislekov uvrstili v ozek izbor plošč leta, je na portalu Tumblr zasledil nekaj del enega najvidnejših slovenskih fotografov mlajše generacije, ki živi in ustvarja v Združenih državah Amerike. Čeprav se Kužnik na svoje fotografske ekspedicije po zahodni obali vedno odpravi sam – kar ima nanj terapevtski učinek, saj se tako meditativno umakne od newyorškega vrveža –, je za Tylerja naredil izjemo. Usedla sta se v avto in se odpravila na neskončne kalifornijske puščavske ceste – ceste, ki jih Kužnik zelo dobro pozna, saj je na njih, odkar je leta 2013 odvihral čez ocean, iznašel svoj značilni umetniški izraz. Izoblikoval ga je Zahod, kot poudari že naslov njegove prve knjige fotografij Shaped by the West, ki je te dni pri ameriški založbi Aint-Bad izšla že v drugem ponatisu, saj je bil prvi nemudoma razprodan.