23. 7. 2002 | Mladina 29 |
Kultura je...
Za slovenska ušesa naravnost paradoksalno zvenijo ugotovitve ekonomskih analitikov - recimo tistih, ki pišejo za londonski Financial Times - , da umetnost in kultura (nasploh in še posebej poleti) prinašata mestom in državam lepe dobičke
© Tomo Lavrič
Zadrto vztrajanje naših politikov in birokratov na lokalni, občinski in državni ravni pri podmeni, da je kultura zgolj poraba, ki kot sicer neizogibni nebodigatreba obremenjuje njihove vsakoletne proračunske špekulacije, je namreč v eklatantnem nasprotju z dejstvom, da najrazličnejši festivali, mednarodne likovne manifestacije ter podobna nekajtedenska ali celo večmesečna dogajanja niso več namenjena predvsem povzdigovanju nacionalne (samo)zavesti, ampak v marsičem na novo vzpostavljajo družabna razmerja ter odnos do okolja in zlasti izdatno pripomorejo k ekonomskemu razcvetu regij, v katere so umeščeni. Te prireditve so glede na svoje večinoma urbano poreklo (ne glede na to, ali potekajo v metropolah ali v manjših krajih s prepoznavno identiteto) na specifičen način "mestotvorne", če ta pojem razumemo tudi kot socialno kohezijo, komunikacijo in dinamizacijo najrazličnejših storitvenih kapacitet. Sodobni peregrinator voluptatis causa je bistveno zahtevnejši od povprečnega gosta, ki obišče nek kraj ali deželo v cenenem agencijskem aranžmaju, zato tudi precej več zapravi in ob vrhunski kulturni ponudbi pričakuje temu ustrezne hotelske in gostinske storitve, za katere mu ne bo žal odštetih tistih nekaj dolarjev ali evrov več. Toda za to, da bo velikodušno odprl denarnico, mora vedeti, kam prihaja in po kaj.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?