Marcel Štefančič jr.

28. 10. 2011  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

Stvor

The Thing, 2011
Mathijs van Heijningen, jr.

Glejte proti nebu!

Hollywood je zadnja leta tako rekoč serijsko rimejkiral filme iz sedemdesetih let. Zdaj je Hollywood očitno odkril osemdeseta - in tako je napočil čas za rimejkiranje filmov iz osemdesetih. Tu je Arthur. Tu je Karate Kid. Tu je Conan barbar. Tu je Footloose. Pred nami so Rdeča zora, Top Gun in Petek trinajstega. In seveda, tu je Stvor, rimejk polarnega šokerja, ki je bil rimejk polarnega šokerja, posnetega na začetku petdesetih, na vrhuncu hladne vojne, paranoje in protikomunistične histerije, ko je Hollywood strah pred komunisti alegorično prelil v strah pred zunajzemeljskimi zavojevalci.

»Glejte proti nebu! Glejte proti nebu,« je svaril reporter v originalu, v katerem na Severnem tečaju pri vojaški raziskovalni postaji strmoglavi leteči krožnik z orjaško, agresivno, smrtonosno humanoidno pošastjo, »intelektualnim korenjem«, kot pravijo, brezčutno frankensteinsko kombinacijo vegetacije, robota in vampirja, ki se hrani in regenerira s krvjo in ki jo na koncu, po krajši polemiki med »trdo« vojsko (hoče ga eliminirati) in »mehko« znanostjo (hoče ga ohraniti) spečejo. Zelenjavo pokončaš pač tako, da jo spečeš, skuhaš ali scvreš. Logično. John Carpenter je leta 1982 - v času Reaganove protikomunistične histerije - dogajanje preselil na Antarktiko, zunajzemeljski alien pa je imel zdaj to sposobnost, da je kopiral živa bitja. Od psov do ljudi. In novi Stvor rimejkira - oz. prequelizira - prav Carpenterjev rimejk: Antarktika, zunajzemeljsko plovilo, prikovano v večni led, ameriški in skandinavski znanstveniki, ki so šokirani in fascinirani, še bolj šokantno in še bolj fascinantno odkritje trupla zaledenelega aliena in prihod paleontologinje (Mary Elizabeth Winstead), ki ugotovi, da je ta stvor še vedno živ, da kopira celice in da lahko privzame identiteto kateregakoli organskega bitja. »Ta stvor replicira človeka!« Trik je v tem (in to je bonus), da ne vedo, koga konkretno replicira - v koga se je naselil. Kar pomeni, da je vsakdo potencialna pošast in da ni mogoče več nikomur zaupati. Ni kaj, film za naše čase. Ker pa paleontologinji ni do seksa, stvor penetrira v moške, znanstvenike, in metroseksualno privzema njihove identitete, iz katerih potem grizlijevsko bruha kot oni alien v Osmem potniku. Devica proti pošasti: Noč čarovnic! In Stvor, transformativni splatter, je natanko to: Noč čarovnic na Antarktiki.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.