10. Grossman

Še ena izdaja festivala fantastičnega filma in vina, od 15. do 19. julija v Ljutomeru

Asmodexia

Asmodexia

Bi radi videli hudiča? Potem se zapodite v Ljutomer, kjer že blazni 10. Grossmann, festival fantastičnega filma. Da je izganjanje hudiča res hudič, lepo pokaže španski šoker Asmodexia, ki bo vero vrnil celo slovenskim vernikom. Pekel pač ne pozna izbrancev. Vero v strpnost bo slovenskim vernikom vrnil nemški Samuraj, v katerem se v malem, zakotnem, nestrpnem mestu pojavi strašni transvestit, ki obglavlja homofobe in druge ajatole heteroseksualnosti. Več>>

Sklicevanje na otroke sodbe ne zadrži. Vero v solidarnost bo slovenskim neoliberalcem vrnila madžarska Nebeška izmena, v kateri je povpraševanje po mrtvih večje kot po živih. Prosti trg je originalni postkomunistični zombi – ne izcuza le človeka, ampak tudi njegovo posmrtno življenje. Vero v ponižnost bo slovenskim turistom vrnila srbska Nimfa, v kateri se v žrelo – strah in trepet črnogorskega morja – prelevi ljubka morska deklica. Da idilični otočki mutirajo v cone mrtvih, ne čudi – nekako se morajo zaščititi pred kolonialno ošabnostjo turistov. Vero v prihodnost pa bo Slovencem vrnil irski Kanal, v katerem moški, ki se z družino preseli v staro hišo, verjame, da se mu dogaja to, kar se je v tej hiši zgodilo pred stotimi leti. Lepa kritika dežele, ki neskončno uživa v ponavljanju preteklosti.

Teh pet šokerjev se tolče za hudega mačka, glavno nagrado. V drugih programih pa nikar ne spreglejte Časovnega preskoka, lucidno somračnega sci-fija o mašini, ki nudi posnetke tega, kar se še ni zgodilo (Primer sreča Timecrimes), Na nežnih kavljih, dokumentarca o ljudeh, ki jih obešajo na kavlje (Ichi the Killer ni bil še nič), labirintnega akcijskega razčefuka Racija 2, ki kinetičnost pošlje v nebesa, in kultne Vešče, prve srbske grozljivke, ki jo je leta 1973 – za TV! – posnel Đorđe Kadijević in ki je zaslovela še po nečem: v Skopju je neki moški med gledanjem tega gotskega ruralnega šokerja od groze umrl!

Ker pa grozljivko in rock navdihuje teror zgodovine, je povsem logično, da Grossmann vsakič ponuja tudi zelo živahno rockumentarno sekcijo, v kateri so letos med drugim na voljo dokumentarci o Damirju Avdiću, zadnjem bosanskem punkerju (Pravi človek za kapitalizem), in Bori Đorđeviću, alias Bori Čorbi, srbskem rockerju, poetu in stand-up komiku, ki je skušal biti strašnejši od svojih verzov in ki se pred zgodovino – in njenim terorjem – ni nikoli skrival, ampak je hotel po malem sam postati teror, da bi na koncu postal stična točka generacij, darling medgeneracijskega konsenza (Vztrajno klicanje angelov).

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.