Saša Eržen

20. 3. 2015  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Hudo

Vohunska barbika

Vsestransko sporna igrača

© Arhiv Mladine

Proizvajalec barbik, katerih prodaja upada že tretje leto zapored, je v škripcih. Po predstavitvi prvega interaktivnega modela na ameriškem sejmu igrač v New Yorku – kjer je bila pred šestinpetdesetimi leti barbika tudi prvič razstavljena – so se kritikam o slabem vplivu na samopodobo deklic pridružile še obtožbe nedopustnega vdiranja v zasebnost otrok.

Mattelova Hello Barbie, ki naj bi na trg prišla jeseni v več etničnih različicah, ob pritisku na gumb posname otrokov glas, ga nato prek brezžične povezave spravi do strežnika na spletu, kjer posnetke zbirajo in analizirajo, da se lutka lahko odzove z ustreznim dialogom. Skozi čas si »zapomni« podatke in priljubljene teme ter se seveda trudi postati najboljša prijateljica svoje predšolske lastnice. Zagovorniki otrok se bojijo, da bi barbika klepetanje z deklicami izkoristila za oglaševanje oziroma nagovarjanje k nakupom, po drugi strani pa naj bi bili zvočni posnetki dnevno ali tedensko dostavljeni staršem, ki bi tako lahko vohunili za froci.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.