Saša Eržen

7. 8. 2015  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Hudo

Umetniški bilbordi

Narava namesto oglasov

© Arhiv Mladine

Ob pogledu na obcestne veleplakate, ki se jim žal ne moremo izogniti, nas največkrat popade obup zaradi vizualnega smetenja, uborne rabe mentalnih kapacitet ustvarjalcev in podcenjevanja neprostovoljnega občinstva.

Ameriški medijski umetnik Brian Kane je za mesec dni najel digitalna bilborda ob avtocesti v Massachusettsu in na njiju namesto trženja izdelkov, storitev ali zamisli raje simuliral naravo. Fotografije narave so bile ustvarjene ter izbrane tako, da so se zlile z okolico oziroma jo poudarile; podnevi so bile to fotografije dreves, ponoči visokoresolucijske fotografije lune in zvezdnega neba. Svojo umetniško instalacijo je Kane poimenoval healing tool, pri čemer je prevzel poimenovanje orodja v programu Photoshop, s katerim lahko na slikah popravljamo nepravilnosti. S podobami je želel ljudem, ki se po avtocesti vozijo na delo in z njega, omogočiti »trenutek začasnega oddiha in nepričakovane lepote«, hkrati pa z odsotnostjo oglaševalskih sporočil spodbuditi premislek o slednjih. Zdravilni veleplakati so bili na ogled le začasno, a morda k podobni akciji spodbudijo še koga.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.