Marcel Štefančič jr.

29. 6. 2018  |  Mladina 26  |  Kultura  |  Film

Križanje

The Crucifixion, 2017, Xavier Gens

proti

Jezusova nevesta.

Pri tejle eksorcistični grozljivki, ki jo je Xavier Gens, avtor ekstremnega šokerja Frontiere(s), posnel po resničnih dogodkih, niste ravno prepričani, da bo prišla do konca, tako utrujeno deluje, ko mlado ameriško novinarko (Sophie Cookson), ki je po materini smrti izgubila vero v vero, pošlje v Romunijo, nekdaj pojem brezbožne dežele, kjer se zdi, da je neko žensko ubila prav vera – vera duhovnika, ki je skušal iz »obsedene« nune izgnati hudiča, a se mu je ilegalni eksorcizem ponesrečil, tako da je nuna umrla.

Novinarka – jezna, ker ji Bog ni rešil matere, in prepričana, da demoni ne obstajajo – krivdo za nunino smrt pripiše Cerkvi, potem pa »raziskovalno« naskoči bradate duhovnike, s katerimi se utaplja v naivnih, klišejskih in dolgočasnih razpravah o demonih in »transferenci«, kot da ne bi – magari iz splošne filmske izobrazbe – vedela, da demoni vedno najprej napadejo in popadejo tiste, ki izgubijo vero. Tale banalni, niti malo šokantni šoker posnet v romunski vasi, ki izgleda kot kulisa za kak vestern-na-zahtevo, odsvetuje eksorcizem, priporoča pa vero, kot da eksorcizem ne bi bil prav stranski produkt te vere. Nič, na vsak način je treba odrešiti večno dušo, pa čeprav je iz priloženega razvidno, da bi bilo treba najprej rešiti romunski zdravstveni sistem, ki je očitno tako razsut, privatiziran in nedostopen, da dajejo ljudje prednost eksorcizmu.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.